ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390     |     کد : 19045

دانه هاي فلزي که چاي را داغ نگه مي دارند

نوشیدن قهوه یا چای گرم در هنگام صبح از علائق میلیون ها انسان در جهان است، از این رو گروهی از مخترعان تصمیم گرفتند این لذت صبحگاهی را با ابداع دانه های قهوه که می توانند نوشیدنی های صبحگاهی را تا 5 ساعت داغ نگه دارند، بهبود ببخشند.

جام جم آنلاين: نوشیدن قهوه یا چای گرم در هنگام صبح از علائق میلیون ها انسان در جهان است، از این رو گروهی از مخترعان تصمیم گرفتند این لذت صبحگاهی را با ابداع دانه های قهوه که می توانند نوشیدنی های صبحگاهی را تا 5 ساعت داغ نگه دارند، بهبود ببخشند.
به گزارش مهر، این دانه ها که «کافی ژولی» نام دارند می توانند نوشیدنی های گرم را با سرعتی سه برابر سرعت عادی به درجه حرارتی برسانند که نوشیدن آن امکان پذیر باشد و همان حرارت را برای 5 ساعت حفظ کنند.

این فرایند به واسطه جذب حرارت اضافی در زمان داغ بودن نوشیدنی و آزاد کردن حرارت ذخیره شده به درون نوشیدنی برای حفظ حرارت و جلوگیری از سرد شدن آن است. این دانه های زیبای فلزی دارای نوعی فلز غیر سمی هستند که توسط لایه استیل بیرونی پوشش داده شده اند.

این فلز در درجه حرارت 140 درجه فارنهایت ذوب شده و مقادیر زیادی انرژی را به خود جذب کرده و به این شکل درجه حرارت نوشیدنی را سه برابر سریعتر از روند عادی سرد شدن نوشیدنی، کاهش می دهد.

زمانی که درجه حرارت مایع به حد مورد نظر رسید، فلز درون دانه آغاز به سخت شدن کرده و انرژی ذخیره شده در خود را آزاد می کند و به این شکل می تواند درجه حرارت نوشیدنی را دو برابر مدت زمان طبیعی گرم نگه دارد.

برای استفاده از این دانه ها تنها کافی است چند عدد از آنها را درون نوشیدنی داغ بیاندازید که نیازی نیست حتما نوشیدنی شما قهوه باشد. البته لیوان باید در هر حالتی درپوش داشته باشد تا دانه ها بتوانند به بهترین شکل کار خود را انجام دهند.


نوشته شده در   چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode