ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 شهريور 1397     |     کد : 184965

در جلسه هماهنگی مدیران مواکب حسینی برای ایام اربعین عنوان شد؛

تدارک ویژه موکب‌های استان در اربعین/ارائه خدمات روزانه به۳۸۰۰۰نفر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از تدارک ویژه موکب‌های خدمت‌رسانی استان به زائران اربعین حسینی خبر داد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از تدارک ویژه موکب‌های خدمت‌رسانی استان به زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم شهرتی فر ظهر امروز سه شنبه در جلسه هماهنگی مدیران مواکب حسینی برای ایام اربعین در تبریز با اشاره به اینکه مراسم پیاده روی اربعین حسینی یک اجتماع و حرکت بزرگ است، گفت: مردم‌محوری مشخصه اصلی مراسم اربعین است.

وی با بیان اینکه باید زمینه جلب مشارکت‌های مادی و معنوی و کمک‌های داوطلبانه مردم در این مراسم فراهم شود، ادامه داد: : دولت و نهادهای عمومی در این زمینه نقش هماهنگی و تسهیل را بر عهده دارند و کار اصلی باید توسط مردم انجام شود.

شهرتی فر با بیان اینکه برای پیشگیری از سناریوهای تهدید آمیز دشمنان، احترام به قانون و همکاری با نیروهای امنیتی باید مورد توجه همه باشد، افزود: حرکت عظیم اربعین، دشمنان تشیع از جمله وهابیون و صهیونیست‌ها را دچار ترس کرده است.

وی گفت: دشمنان به دنبال به هم زدن نظم و تهدید امنیت مراسم پیاده روی اربعین هستند، گفت: رعایت قوانین و مقررات کشور عراق نیز ضروری است، باید به جایگاه و منزلت مرجعیت و حفظ شئونات دولت و ملت عراق احترام گذاشت.

تقویت وحدت بین مسلمانان هدف اصلی مراسم اربعین

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمن می خواهد مردم ایران و عراق را نسبت به یکدیگر بدبین کند، گفت: دشمنان به دنبال انحراف حرکت عظیم اربعین هستند.

شهرتی فر با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی هستند، ابراز داشت: هدف دشمنان، فاصله انداختن بین دو ملت ایران و عراق است.

وی به تحت تاثیر قرار دادن حضور میلیونی مردم کشورمان در مراسم اربعین توسط دشمنان اشاره کرد و گفت: هدف اصلی مراسم اربعین، تقویت وحدت در کل جهان اسلام است.

تشکیل ۱۹ موکب در استان برای خدمت‌ رسانی به زائران مراسم اربعین

دبیر ستاد استانی اربعین نیز در این جلسه از تشکیل ۱۹ موکب در استان برای خدمت‌ رسانی به زائران مراسم پیاده روی اربعین خبر داد.

جهانگیر اسکندرزاده با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی به عنوان استان معین در مرز خسروی انتخاب شده است، ادامه داد: زائران آذربایجان شرقی نیز از مرز خسروی تردد خواهند کرد.

وی با اشاره به هماهنگی کامل بین موکب ها گفت: موکب ‌های آذربایجان شرقی برای ۱۰ هزار نفر در سامرا، ۱۰ هزار نفر در مرز خسروی، ۱۰۰۰ نفر در مرز جلفا، ۱۵ هزار نفر در بصره و دو هزار نفر در کربلا خدمات ارائه می کنند.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی از ارائه خدمات این موکب ها روزانه به ۳۸ هزار نفر خبر داد و گفت: زیرساخت های دائمی باید برای این اجتماع بزرگ فراهم شود.


نوشته شده در   سه شنبه 20 شهريور 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode