ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 مرداد 1397     |     کد : 184469

امام جمعه شهر سردرود:

دشمن به دنبال ایجاد دوقطبی سازش و مقاومت است

امام جمعه شهر سردرودبا بیان اینکه دشمن صرفا به ایران قبل از انقلاب راضی خواهد شد، گفت امروز هدف اصلی دشمن ایجاد دوقطبی سازش و مقاومت است و تنها راه مقابله با آن صدای واحد مقاومت در برابر سلطه‌طلبی آنان خواهد بود.

امام جمعه شهر سردرودبا بیان اینکه دشمن صرفا به ایران قبل از انقلاب راضی خواهد شد، گفت امروز هدف اصلی دشمن ایجاد دوقطبی سازش و مقاومت است و تنها راه مقابله با آن صدای واحد مقاومت در برابر سلطه‌طلبی آنان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از سردرود ، حجت الاسلام‌و المسلمین جلیل جلیلی امام جمعه سردرود در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی، با گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور بعد از انقلاب اسلامی به امامت حضرت آیت‌الله طالقانی و با اشاره به تاکیدات قرآنی در تبیین جایگاه نماز جمعه اظهار داشت: نماز جمعه تجلی حاکمیت مشروع در اسلام است که از حقوق‌ و ‌وظایف ائمه معصومین(ع) و در زمان غیبت حضرت ولیعصر(عج) از شئؤنات نواب خاص و عام این بزرگواران است که لازم است در حاکمیت اسلامی این فریضه الهی به نحو احسن اقامه شود.

وی در تعریف شاخصه‌های امام جمعه تراز انقلاب اسلامی گفت: ضروری‌ترین ویژگی یک امام جمعه، اخلاص در گفتار و عمل است و همواره باید مروجان و عالمان دین نبوی، خود عالم به گفتار خویش باشند.

جلیلی، تواضع و فروتنی را شاخصه دیگر ائمه جمعه دانست و با اشاره به آیات قرآن کریم ایجاد وحدت، همدلی و پرهیز از گروه‌گرایی را از لازمه‌های امام جمعه تراز انقلاب اسلامی دانست و افزود: امام جمعه باید مأمن تمام افراد و گروه‌های سیاسی و قومی باشد.

جلیلی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیاست جذب حداکثری و دفع حداقلی را از شاخصه‌های مورد نیاز ائمه جمعه دانست.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه سردرود با اشاره به نهم مرداد روز اهدای خون، نمازگزاران را به این کار خیر برای کمک به بیماران نیازمند توصیه کرد.

خطیب جمعه سردرود با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با سفیران و مسوولان وزارت خارجه گفت: دیپلمات ایرانی باید به انقلاب افتخار کند و در تعاملات کاری او عزت، احساس اقتدار و اعتماد به نفس به روشنی مشاهده شود که البته این رفتار و منش انقلابی با بیان حرف‌های نامعقول و ایجاد هیاهو کاملا متفاوت است.

وی، حفظ منافع ملی، پیگیری مواضع اصولی و قدرتمندانه مسوولان ارشد نظام اسلامی، ارتباط خردمندانه و هوشمندانه با جهان، افتخار به انقلاب و بروز آن، مقابله با ایران‌ستیزی و دفاع از حضور منطقه‌ای ایران را از منویات رهبر معظم انقلاب و مطالبات معظم‌له از مسوولان وزارت خارجه در این دیدار توصیف کرد.

جلیلی با تشکر از مواضع اصولی و انقلابی رئیس جمهور در هفته گذشته گفت: در مقابل تهدیدات دشمن اینگونه رفتار انقلابی مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه دشمن صرفاً به ایران قبل از انقلاب راضی خواهد شد، گفت: امروز هدف اصلی دشمن ایجاد دوقطبی سازش و مقاومت است و تنها راه مقابله با آن صدای واحد مقاومت در برابر سلطه‌طلبی آنان خواهد بود.

امام جمعه سردرود با گرامیداشت یاد و خاطره یازده شهید والامقام اخیر در غرب کشور ، اقدامات خصمانه گروه تروریستی ضدانقلاب را محکوم کرد.


نوشته شده در   شنبه 6 مرداد 1397  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode