ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 21 بهمن 1396     |     کد : 182450

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛

تنها۲ مدرسه برای تبریز کم است/خدمات انقلاب اسلامی قابل شمارش نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه تنها یک مدرسه پسرانه و یک مدرسه دخترانه معارف اسلامی صدرا در کل تبریز وجود دارد درحالی که گسترش این مدارس باید در اولویت باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه تنها یک مدرسه پسرانه و یک مدرسه دخترانه معارف اسلامی صدرا در کل تبریز وجود دارد درحالی که گسترش این مدارس باید در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی امروز ظهر در مراسم جشن دهه فجر دانش‌آموزان مدرسه پسرانه صدرا که در سالن سوره اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد، گفت: بعد از گذشت ۱۴۰۰سال از دوران اهل بیت و اسلام، انقلاب اسلامی ایران تنهاترین انقلاب است که علم اهل بیت (ع) و تشیع را دوباره بلند کرد و باعث سرافرازی امت ایران اسلامی شد.

وی با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه داخلی و خارجی قابل شمارش نیست، اعلام کرد: دستاوردهای انقلاب ما دستاوردهایی هستند که باعث عزت، افتخار و استقلال ایران اسلامی شده‌اند. دستاوردهایی در حوزه دین و سیاست و اقتصاد داریم و امروز افتخار می‌کنیم که یاور مظلومان جهان هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی و رشد و توسعه‌ای که در عرصه‌های مختلف داخلی صورت‌گرفته قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی آبادانی روستاها و مناطق کم‌برخوردار را از جمله مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب دانست و عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی روستاها به آبادانی رسیده‌اند و از آب و برق و عمران برخوردار شده‌اند و امروز اهالی روستاها طالب بهره‌مندی کامل از فضای مجازی هستند.

حجت‌الاسلام دکتر حسینی در ادامه تاکید کرد: از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی بحث تربیت و آموزش است که چه در عرصه مدارس و چه دانشگاه‌ها رشد چشمگیری داشته و امروز در هر شهر ۵ یا ۶ دانشگاه وجود دارد درحالیکه قبل از انقلاب اسلامی افراد معدودی به مباحث تحصیلی دسترسی داشتند.

وی با یادآوری اینکه هرچند کاستی‌هایی در حوزه آموزش و اشتغال و اقتصاد وجود دارد، گفت: اما اگر بخواهیم دوران انقلاب را با دوران پیش از آن مقایسه کنیم واقعا قابل مقایسه نیست. امروز در حوزه علم در یازدهمین رتبه جهان قرار گرفته‌ایم. مقالاتی که در عرصه بین‌المللی عرضه شده نشانگر پیشرفت علمی این مرز و بوم است.

وی در بخشی از سخنان خود تشریح کرد: هرچند امروز توانسته‌ایم در عرصه‌های مختلف علمی، تکنولوژی و فناوری رشد کنیم اما هدف انقلاب اسلامی تنها این‌ها نیست. چرا که کشوری که بمب اتمی می‌سازد و به‌کار می‌گیرد نیز از علم و فناوری کافی برخوردار است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه علم باید توام با ایمان و تعهد باشد، تاکید کرد: نعمت اسلام به همه‌مان داده شده است اما می‌خواهیم به اصل ایمان برسیم و فاصله اسلام تا ایمان در اراده‌ها محقق می‌شود. باید اراده کنیم و با اختیار خودمان به قلل بالای علمی و معرفتی به‌صورت توامان دست یابیم.

وی همچنین بیان کرد: تذکیه مقدم بر تعلیم است هرچند که تعلیم مقدمه‌ای برای تذکیه است. مدرسه علوم اسلامی صدرا هم باید هم به دنبال رشد علمی و هم معنوی دانش‌آموزان عزیز باشد.

وی با اشاره به نگرش امام خمینی (ره) که تربیت و تحصیل را همچون عبادت می‌دانستند، گفت: انقلاب اسلامی ما که انقلابی فرهنگی است باید در لایه‌های مختلف نظام اتفاق بیفتد و بهترین روش تربیت انسان‌هایی است که از علم و ایمان برخوردار باشند.

حجت‌الاسلام دکتر حسینی همچنین خاطرنشان کرد:  تمام فارغ‌التحصیلان مدرسه صدرا  در تمام زمینه‌ها می‌توانند برای انقلاب و نظام خدمت کنند. باید امروز در راس تمام مجموعه‌ها افراد شایسته‌ای قرار بگیرند تا بنا به فرموده معمار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان  نیفتد.

وی در پایان ضمن اینکه همت دانش‌آموزان و عوامل مدرسه صدرا را در تحقق اهداف عالی این مدرسه معارف اسلامی دانست، اعلام کرد: متاسفانه تنها یک مدرسه پسرانه و یک مدرسه دخترانه صدرا در کل تبریز وجود دارد درحالی که گسترش این مدارس باید در اولویت باشد. ضرورت دارد که بجای خرج بودجه‌های اضافی به گسترش فرهنگ قرآن و عترت به‌وسیله مدارس صدرا توجه شود.


نوشته شده در   شنبه 21 بهمن 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode