ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 13 بهمن 1396     |     کد : 182287

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی؛

دستاوردهای داخلی و خارجی انقلاب اسلامی قابل شمارش نیست

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ضمن تشریح تعدادی از دستاوردهای مهم داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ایران، تعداد این دستاوردها را غیرقابل شمارش دانست.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ضمن تشریح تعدادی از دستاوردهای مهم داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ایران، تعداد این دستاوردها را غیرقابل شمارش دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه تبریز در جمع نمازگزاران حاضر در مصلی اعظم امام خمینی (ره) ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه، گفت: انقلاب اسلامی ما چه در حوزه جهانی و چه در حوزه داخلی دستاوردهای بزرگی دارد.

وی ادامه داد: دستاوردهای جهانی و داخلی انقلاب اسلامی قابل شمارش نیست اما شاخص‌ترین آن‌ها این است که انقلاب ما ثابت کرد دین از سیاست جدا نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ما به کسانی که می‌خواستند دین و سیاست را دو مقوله جدا نشان دهند، ثابت کرد که با تکیه بر مکاتب علوی و حسینی و فاطمی دین و سیاست توام با همدیگر هستند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما این توانمندی را داشت که قدرتمندی تشیع را در حکومت‌داری به جهانیان نشان دهد، افزود: امام خمینی (ره) که شخصیت بلندمرتبه‌ای داشتند بدون هیچ‌گونه تسهیلات نظامی به‌پا خواستند و در مقابل شاه مسلح، ایستادند و در سال ۵۷ با حمایت مردم ولایت‌مدار انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

حجت‌الاسلام دکتر حسینی خارج کردن اسلام وتشیع را از انزوا از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و تشریح کرد: همه‌ساله هزاران هزار آمریکایی به دین اسلام مشرف می‌شوند و این انقلاب اسلامی بود که زمینه وحدت بین شیعه و سنی را به وجود آورد.

وی ادامه داد: در حوزه سیاست نیز انقلاب اسلامی با استکبار جهانی مبارزه  و در راس آن آمریکا را تحقیر کرد و ما شاهد آن شدیم که انقلاب اسلامی ما مرزهای جغرافیایی را پشت سر گذاشت و بر قدرت و عزت ایرانیان در جهان افزود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه انقلاب توانست مردم ایران را از ذلت بیرون بیاورد و عزیز کند، بیان کرد: در بحث دستاوردهای داخلی انقلاب اسلامی می‌توان به موضوع فرهنگ اشاره کرد که از مهم‌ترین موضوعات عصر امروز است.

وی درباره دستاوردهای داخلی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: احیای حاکمیت ولایت فقیه، ایجاد رابطه بین مردم و مسئولان، خودباوری و استقلال فرهنگی از جمله دستاوردهای مهم انقلاب است و  خیل عظیم شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم بر سندیت این دستاوردها می‌افزایند.

حجت‌الاسلام دکتر حسینی در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه نماز بیان کرد: اجتماع عظیم مردمی در صفوف به‌هم فشرده نمازهای جمعه در مساجدی که با پیروزی انقلاب نقش عبودیتی، فرهنگی، دینی و تربیتی خود را باز یافتند بسیار ارزشمند است و امروز مساجد به عنوان سنگرهایی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به‌شمار می‌آیند.

وی در ادامه تاکید کرد: دشمنی که در جنگ تحمیلی نتوانست یک وجب از خاک‌مان را تصرف کند حالا قصد دارد از پشت بام خانه‌هایمان و از طریق تهاجم فرهنگی حمله کند و مقام معظم رهبری در دوسال اخیر ۳هزار و ۷۰۰بار از واژه نفوذ در سخنان خود استفاده کرده و از وجود ناتو فرهنگی خبر داده‌اند.

مسئول کمیته قرآنی ستاد دهه فجر، قرآن و تربیت قرآنی را تنها راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: امروز فقط در استان ما ۶۸۰ موسسه و خانه فاخر قرآنی فعالیت می‌کنند هرچند که ما نباید به این تعداد اکتفا کنیم.

وی درباره ضرورت تربیت قرآنی فرزندان توسط خانواده‌ها نیز اظهار کرد: قرآن انسان فرشی را عرشی، انسان زمینی را آسمانی و انسان ملکی را به انسان ملکوتی تبدیل می‌کند و واقعیت این است که فطرت انسان با تربیت قرانی شکوفا می‌گردد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، امام جمعه تبریز بخاطر حمایت از فعالیت‌های قرآنی و تشویق نخبه‌های قرآنی، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن در سراسر کشور تاکید کرده‌اند و ما نیز در پی این هستیم تا با عنایت خداوند و حمایت‌های نماینده ولی فقیه در استان سهم خودمان را ادا کنیم.

 


نوشته شده در   جمعه 13 بهمن 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode