ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 11 آذر 1396     |     کد : 181276

کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

عرفان های نو ظهور و کاذب فاقد مبانی نظری هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: عرفان های کاذب و نو ظهور و دروغین فاقد مبانی نظری هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: عرفان های کاذب و نو ظهور و دروغین فاقد مبانی نظری هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی امروز در دومین نشست تخصصی عرفان اسلامی در محل سالن سوره اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج)و شروع هغته وحدت گفت: در حقیقت هدف برگزاری این چنین جلساتی آشنایی با عرفان های ناب است که اگر این عرفانهای ناب اسلامی در جامعه گسترش ندهیم جایگاهش را عرفانهای نو ظهور کاذب مانند حلقه های کیهانی، عرفانهای دروغین خواهد گرفت که ریشه در شریعت ندارد و ریشه در بی اعتقادی دارند.

وی با اشاره به عرفانهای نو ظهور افزود: این مباحث که در عرفانهای نو ظهور مطرح گردیده نداشتن پیامبر و شریعت است نه تنها به خدا بلکه به پیامبر و شریعت هم اعتقادی ندارند و این اصل از اصول این عرفانهاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی افزود:فقدان مبانی نظری، در عرفانهای هندویی، عرفانهای آمریکایی دارای مبانی خاصی نیستند و بحث گروه گرایی و توجه افراطی به انسان، بحث فرد گریزی و منطق ستیزی که از اصول اصیل عرفانهای نو ظهور است که انسان محوری مطرح می‌شود و نه خدا محوری.

رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی آذربایجان شرقی افزود: اگر توجهی به عرفان ناب و اصیل اسلامی نکنیم عرفانی که شناسنامه دار است، عرفانی که هویت دار است، عرفانی که مبدا و انتهایش مشخص است، عرفانی که مقدمه و نتیجه دارد و از صدر اسلام همزاد اسلام است بلکه از آن بالاترعرفانی که همزاد با انسان است عرفانی که ریشه در فطرت الهی و توحیدی انسان دارد و از منبع وحی تغذیه می‌شود و از شریعت تغذیه می‌شود و این شریعت است که از حدوث تا بقای این عرفان را یاری می‌کند و گفتمان توحیدی و توجه به جوهره عبودیت انسان دارد که عارف به دنبال همان محبوب خود است، دنبال همان حقیقت معبودی است که گم شده فطرت انسان است و هیچ تمنایی جزء رضوان و لقاء الهی ندارد.

وی با اشاره به ازوم ترویج عرفان اسلامی افزود:ما باید عرفان اسلامی را بشناسیم و بشناسانیم و اگر در این مورد کوتاهی کنیم مسلما این عرفان های نوظهوری که مبانی و ریشه ای ندارند جایگاه عرفان الهی را خواهند گرفت و روز به روز در جامعه بشری رسوخ خواهند کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به تاریخچه عرفان اسلامی در آذربایجان و تبریز گفت: تبریز در طول تاریخ از عرفان اصیل اسلامی توسط عارفانی بزرگی همچون علامه طباطبایی، سید علی آقا قاضی؛ میرزا جواد آقا ملکی تبریزی و...بهره مند بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: اگر از معارف اصیل اسلامی که توسط علمایی بزرگی همچون سید محمود شبستری مطرح شده غفلت نمائیم، عرفانهای بی محتوا و دروغین که مبنای اعتقادی چندانی ندارند ترویج خواهند شد.


نوشته شده در   شنبه 11 آذر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode