ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 6 آذر 1396     |     کد : 181180

جذب 36 میلیون دلار سرمایه خارجی در آذربایجان شرقی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری 36 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای 8 طرح در این استان جذب شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری آذربایجان شرقی گفت: در سال جاری 36 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای 8 طرح در این استان جذب شده است.
رضا حسینی روز یکشنبه به ایرنا گفت: این میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده در زمینه طرح های خودرو سواری، اکتشافات معدنی طلا، تولید نخ، تولید پروفیل و ساخت ماشین آلات بتن سبک، کارخانه فرآوری طلا و تولید 'ام دی اف' است.
وی همچنین با اشاره به تصویب 100 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان، گفت: مبلغ 45‌میلیون دلار برای احداث سه نیروگاه مقیاس کوچک در مجموع به ظرفیت تولید 49 مگاوات برق در مرحله صدور مجوز است.
وی افزود: اقدام لازم برای اخذ مجوز و مصوبه هیئت سرمایه گذاری خارجی برای احداث نیروگاه بادی و خورشیدی در استان انجام شده است.
حسینی با اشاره به انجام مطالعات امکان سنجی تعداد 120 طرح و فرصت سرمایه گذاری در استان شامل فرصت ها و طرح ‌های زیربنایی، دانش بنیان، صنعت و معدن، کشاورزی نیمه تمام و توسعه‌ای، گفت: در صورتی که سرمایه گذاران داخلی و خارجی در خصوص اخذ مجوزها از دستگاه های اجرایی با مشکلی مواجه شوند، با پیگیری مشکل از دستگاه‌های اجرایی ذیربط و برگزاری جلسه، مشکلات موجود حل و فصل می شود.
وی میزان سرمایه گذاری مصوب استان در سال گذشته را 664 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: 22 میلیون دلار جذب شده است.
حسینی با اشاره به اجرای برخی طرح های بزرگ استان با تأمین مالی خارجی به روش فاینانس، گفت: سازمان های خصوصی و دولتی استان متقاضی استفاده از 6 میلیارد و 322 میلیون دلار منابع فاینانس هستند.
وی گفت: برای خط دوم طرح آبرسانی زرینه رود به تبریز 890 میلیون یوان و برای طرح توسعه فولاد میانه 82 میلیون یوان جذب شده است.
حسینی اعلام کرد: طرح هایی همچون راه آهن میانه - تبریز، بیمارستان 723 تختخوابی تبریز و طرح توسعه پالایشگاه نفت تبریز در فهرست طرح های متقاضی تامین مالی خارجی قرار دارند.
استان آذربایجان شرقی که با جمهوری های آذربایجان، نخجوان و ارمنستان مرز مشترک دارد و از طریق مرز بازرگان با کشور ترکیه ارتباط دارد، دارای موقعیت راهبردی برای تجارت بین المللی بوده و ظرفیت های فراوانی در زمینه صنعتی، معدنی و کشاورزی دارد.


نوشته شده در   دوشنبه 6 آذر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode