ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 28 آبان 1396     |     کد : 181046

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی عنوان کرد؛

مراسم‌های عزاداری، اصلی‌ترین دلیل از بین نرفتن امت پیامبر اکرم(ص)

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: امت پیامبر (ص) به وسیله قیام امام حسین (َع) زنده مانده است و قیام امام حسین نیز توسط عزاداری‌ها و مراسم‌های مختلف همچنان زنده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: امت پیامبر (ص) به وسیله قیام امام حسین (َع) زنده مانده است و قیام امام حسین نیز توسط عزاداری‌ها و مراسم‌های مختلف همچنان زنده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی امروز در جمع عزاداران امام رضا (ع) گفت: عزاداری برای امامان و پیامبران از ثواب و فضیلت‌های بسیاری برخوردار است.

وی با بیان اینکه امامان بهترین الگوها برای زندگی انسان هستند، افزود: ما برای اینکه در یک رشته ورزشی، هنری، علمی و... به درجه عالی برسیم، لازم است که برای خود یک استاد و الگو انتخاب کنیم و برای اینکه در انسانیت بتوانیم به کمال برسیم، نیاز به استاد و الگویی همچون پیامبر (ص) داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین اعلام کرد: پیامبر در زمانی به تربیت انسان‌ها برخاستتند که با جامعه جاهلی همچون اعراب مواجه بود که متمدن آن‌ها آل سعود کنونی است. اما کسانی هم که در دامان پیامبر تربیت یافتند به درجات عالی انسانیت رسیدند که از جمله آنان می‌توان به امیرالمومنین (ع) یا سلمان فارسی اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اربعین حسینی را با شور و شعور فراوان پشت سرگذاشته‌ایم، گفت: خواندن زیارت اربعین برای آنان که نتوانسته بودند زائر حرم اباعبدالله‌الحسین (ع) شوند، ‌از ثواب بسیاری برخوردار بود.

وی ادامه داد: در زیارت اربعین امام صادق (ع) ما شاهد چهار محوریت هستیم که اصلی‌ترین آن‌ها این است که امام حسین با قیام خود امت فرورفته در جهالت را دوباره بیدار و به مسیر اصلی خود بازگرداند.

حجت‌الاسلام حسینی تاکید کرد: بسیاری از آموزه‌های پیامبران پیشین فراموش شد و امت آن‌ها منحرف گشتند این درحالی است که امت پیامبر (ص) به وسیله قیام امام حسین (ع) زنده مانده است و قیام امام حسین نیز توسط عزاداری‌ها و مراسم‌های مختلف همچنان زنده است.

وی همچنین بیان کرد: خوشبختانه ما امروز هم شاهد آن هستیم که بسیاری از جوانان ما ادامه‌دهنده راه امام حسین (ع) و قیام ایشان هستند مثل شهید فرهنگی یا شهید حججی.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود امام حسین (ع) و زیارت اربعین را اوسع‌ترین، انفذترین و اسرع‌ترین راه برای رسیدن به کمال و مسیر حقیقی انسانیت برشمرد.


نوشته شده در   يکشنبه 28 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode