ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 شهريور 1396     |     کد : 179841

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

منشورمحرم ستاد شئون فرهنگی در اختیار دسته‌جات حسینی قرار می‌گیرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از قرار گرفتن بیانیه و منشور «ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی» به مناسبت محرم امسال در اختیار دسته‌جات حسینی خبر داد.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از قرار گرفتن بیانیه و منشور «ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی» به مناسبت محرم امسال در اختیار دسته‌جات حسینی خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدشهاب‌الدین حسینی عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی آذربایجان شرقی ضمن تبریک عید غدیر اظهار کرد: این عید در واقع عید ترسیم مسیر ولایت و حکومت بر قلب و جان انسان‌هاست که با جانشینی امام علی به جای پیامبر اسلام مسیری برای شکوفایی اسلام و رشد و اکمال دین پیامبر آغاز می‌شود.

وی اعلام کرد: امروز جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان تشکیل شد تا مباحث پیرامون غدیر و محرم را بررسی کنیم. اعتقاد داریم ما باید اعیاد اهل‌بیت را گرامی بداریم و در ایام ماتم به عزاداری و برگزاری مجالسی برای بیان مباحث معارفی دین بپردازیم.



مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخشی از سخنان خود خاطرنشان کرد: جای تقدیر دارد که در مراسمی که به صورت مشترک بین ما و مجموعه شهرداری تبریز برگزار شد، بیش از ۲۰۰شاه‌حسین‌گو در محضر نماینده ولی فقیه در استان مورد تجلیل قرار گرفتند. این‌دسته از مراسم‌ها باید استمرار پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت غدیر در اسلام تاکید کرد: بی‌توجهی به غدیر باعث به وجود آمدن عاشورا شد. اگر ۱۴۰۰سال پیش مردم به غدیر توجه می کردند عاشورا به وجود نمی‌آمد. ما باید امروز به پیام غدیر به صورت جدی توجه کنیم و آن را بزرگ بشماریم. پیاده‌روی مراجع تقلیدی از حرم تا حرم همچون آیت‌الله مکارم شیرازی به این مناسبت در قم عملی شایسته و نشانگر اهمیت غدیر است.

حجت‌الاسلام حسینی خبر داد: همچنین امروز جمع شده‌ایم بیانیه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی  در مناسبت های دینی را به مناسبت غدیر و محرم اعلام کنیم و پیگیریم این جلسات در حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر آل هاشم و مدیران دستگاه‌ها برگزار شود.



وی درباره برنامه‌های برجسته برای ایام محرم بیان کرد: امسال سه همایش بزرگ ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های دینی استان ، روسای هیئات مذهبی ، دسته‌جات حسینی را برگزار خواهیم کرد.

همچنین همایش بزرگ مداحان به صورت مستقل قبل از دهه محرم در سالن همایش های مصلای حضرت امام خمینی(ره)تبریز برگزار خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان در پایان خبر داد: منشوری که در این جلسه تهیه می‌شود، چاپ شده و در اختیار دسته‌جات حسینی قرار خواهد گرفت.


نوشته شده در   جمعه 17 شهريور 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode