ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 5 شهريور 1396     |     کد : 179651

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌‌شرقی:

تذکرات اخیر رهبری در حوزه فرهنگ سرلوحه‌ی کار دولتی‌ها باشد/مسؤولیت امروز دولتمردان اصلاح اقتصاد است

سیدمحمدعلی آل‌هاشم در نشست شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان‌شرقی با تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: امیدواریم در دولت جدید به مقوله‌ی اقتصاد و فرهنگ به صورت ویژه توجه شود و دولت در رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال برای جوانان و افزایش صادرات غیرنفتی اقدامات اثرگذاری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدمحمدعلی آل‌هاشم در نشست شورای فرهنگ عمومی استان آذربایجان‌شرقی با تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار داشت: امیدواریم در دولت جدید به مقوله‌ی اقتصاد و فرهنگ به صورت ویژه توجه شود و دولت در رشد اقتصادی، ایجاد اشتغال برای جوانان  و افزایش صادرات غیرنفتی اقدامات اثرگذاری داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم رسالت خطیری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد، تصریح کرد: مسؤولیت امروز دولتمردان اصلاح اقتصاد، مدیریت صحیح اقتصادی و عمل به شعار سال به عنوان راه‌حل اصلی برای اصلاح اقتصادی کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌‌شرقی همچنین تقویت ارزش‌های دینی و روحیه انقلابی در میان جوانان را از دیگر رسالت‌های دولت برشمرد و تأکید کرد: در حوزه فرهنگ تذکرات اخیر رهبری سرلوحه‌ کار دولتی‌ها باشد و انتظار می رود دولت با بهره‌مندی از ابتکار، خلاقیت و اندیشه جوانان انقلابی، ارزش‌های دینی را تقویت کند.

آل‌هاشم مطرح کرد: انتظار داریم دولت با همراهی مجلس بتواند امسال در بحث صادرات غیرنفتی موفق باشد و وابستگی اقتصاد به نفت که از توطئه های شوم رژیم گذشته است را کمتر نماید.

داود بهبودی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان‌شرقی نیز در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی در راستای هدف متعالی خود که دستیابی به رشد و توسعه مستمر و پایدار است، حرکت کند از همه ظرفیت‌های جامعه باید بهره بریم.

وی خاطرنشان کرد: تحقق کامل اقتصاد مقاومتی با محوریت‌های موضوعی و تخصصی آن مثل تولید و اشتغال نیازمند مردمی کردن آن است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌‌شرقی ‌تصریح کرد: اگر اقتصاد مقاومتی را وسیله رشد و توسعه پایدار تعریف کنیم برای رسیدن به اجماع میان نخبگان حوزه‌های مختلف و وحدت نظر بین آحاد مختلف ضرورت دارد این مقوله جنبه مردمی پیدا کند.

آل‌هاشم تصریح کرد:‌ در گفتمان­ سازی فرهنگی پیرامون اقتصاد مقاومتی  باید گفت کار فرهنگی، بلندمدت یا دست کم میان­ مدت است و ثمره آن در فرایند استمرار و تداوم شکل می‌گیرد. بنابراین با توجه به این واقعیت باید گفتمان­ سازی فرهنگی پیرامون اقتصاد مقاومتی، امری جاری و ساری باشد و محدود به همین سال نباشد و دستور کار دائمی شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد.

علی پیروزمنش قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی نیز طی سخنانی با اشاره به طرحهای ارائه شده از سوی نهادهای عضو شورای فرهنگی عمومی، گفت: اولویت های شورای فرهنگ عمومی استان با توجه به دستورالعمل‌های شورای فرهنگ عمومی کشور اخذ و نظرات اعضای شورا تجمیع و تدوین شده و تصویب می شود.

وی همچنین پیشنهادات دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی را همچون تولید آثار هنری تبیین کننده گفتمان اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از پتانسیل سرمایه اجتماعی هنرمندان و ورزشکاران در ترویج پیام شعار سال را جهت تصویب در شورای فرهنگ عمومی ارائه داد.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی همچنین به ارائه‌ی گزارشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص مصوبات جلسات پیشین این شورا پرداخت.


نوشته شده در   يکشنبه 5 شهريور 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode