ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 19 مرداد 1396     |     کد : 179350

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

روحانیون مستقر هادیان جامعه هستند

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی روحانیون مستقر را هادیان جامعه دانست و بر ضرورت توجه مسئولان به این قشر تاکید کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی روحانیون مستقر را هادیان جامعه دانست و بر ضرورت توجه مسئولان به این قشر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید شهاب‌الدین حسینی عصر پنج شنبه در نشستی صمیمی با روحانیون مستقر استان ابراز کرد: یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور بوده، بحث آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از آن‌ها بوده است.

وی ادامه داد: پنج آسیب اولویت‌دار در جامعه امروزی ما عبارت است از اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، مفاسد اخلاقی و... که ضروری است بیش از سایر آسیب‌های اجتماعی مورد توجه مسئولان و مردم قرار گیرد.

دکتر حسینی همچنین خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری بسیار موثرتر است و در همین راستا باید فرهنگ‌سازی انجام شود.

وی افزود: بحث اعتیاد امروزه تهدیدی جدی است و علاوه بر اعتیاد به تریاک، امروزه اعتیاد به شیشه و مواد مخدر صنعتی رواج پیدا می‌کند که لازم است توجهات بیش‌تری در این زمینه انجام شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای اینکه جوانان به سمت اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی نروند باید در شهرستان‌های کوچک و دهستان‌ها و... برنامه‌ریزی مناسبی برای اوقات فراغت‌شان انجام شود که در این زمینه روحانیون مستقر می‌توانند موثر واقع شوند.

وی در ادامه آسیب طلاق را در جامعه امروز جدی دانست و بیان کرد: در شهرهای کوچک از هر ۴ ازدواج یکی به طلاق می‌انجامد و این زنگ خطری جدی برای ماست.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: نباید تمامی دعواها و اختلافات خانواده‌ها به دادگاه کشیده شود بلکه ریش‌سفیدان و بزرگان هر فامیل می‌توانند در حل مشکلات زوج‌ها مثمر ثمر باشند.

وی با بیان اینکه روحانیون مستقر به عنوان هادیان جامعه می‌توانند اقدامات شایسته‌ای انجام دهند، تصریح کرد: اکنون ۱۰۶ روحانی مستقر در سطح استان داریم ولی نظر به اینکه  بیش از۱۰۰۰ روحانی در روستای بالای ۲۰۰ خانوار در استان وجود دارد، باید این تعداد را افزایش دهیم.

وی با انتقاد از وضع نه‌چندان مناسب و مساعد مادی روحانیان مستقر، اعلام داشت: وقتی برای فردی که در خانه بهداشت یک دهستان یا شهرستان مشغول به کار است بودجه اختصاص می‌یابد، باید برای کارهای فرهنگی آنجا نیز در نظر بگیرند.

 


نوشته شده در   پنجشنبه 19 مرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode