ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 22 خرداد 1396     |     کد : 178239

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

رمضان، ماه ارتباط بیش‌تر با خدا/ هیچ دعایی بی‌جواب نخواهد ماند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای نزدیک شدن به خداوند است، گفت: هرگز نباید از رحمت خداوند ناامید شویم زیرا هیچ دعایی در نزد او بی‌جواب نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ماه رمضان فرصتی برای نزدیک شدن به خداوند است، گفت: هرگز نباید از رحمت خداوند ناامید شویم زیرا هیچ دعایی در نزد او بی‌جواب نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم دیروز در دیدار با مسئولان و اعضای هیات مذهبی تبریز اظهار داشت: ماه رمضان بهار قرآن و ماه ارتباط با خداست و باید سعی کنیم این ارتباط را هرچه بیش‌تر استحکام بخشیم.

وی اضافه کرد: برخی افراد وقتی از خداوند درخواست و دعایی می‌کنند، در صورت مستجاب نشدن ناامید می‌شوند درحالی که استجابت دعا چند شرط دارد که مهم‌ترین آن‌ها اخلاص است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: اگر به واجبات عمل کنیم و از گناهان اجتناب کنیم قطعا دعاها و درخواست‌هایمان مورد قبول خداوند واقع خواهد شد.

حجت‌اسلام آل‌هاشم درباره دلایل مستجاب نشدن برخی دعاها خاظرنشان کرد: اینکه یک دعا برآورده نمی‌شود سه دلیل می‌تواند داشته باشد که یکی مصلحت نبودن خواسته‌مان برای خودمان است که در اینصورت مشابه آن دعا براورده می‌شود. گاهی نیز دعایمان برای فرزندان و نسل ما اجابت می‌شود و گاه نیز خدواند دعایمان را در دنیای آخرت اجابت می‌کند.

وی در ادامه تاکید کرد: باید از زمان به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم و آن را از دست ندهیم چرا که هیچ‌یک نمی‌دانیم که در چند دقیقه آینده خواهیم بود یا نه.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت آمادگی برای مرگ و رفتن به دنیای آخرت بیان کرد: خداوند تمامی اعمالی را که انجام می‌دهیم و تمامی حرف و حدیث‌های ناگفته‌ای که در دل خود داریم را می‌شنود پس باید طوری قدم برداریم که هنگام رفتن از این دنیا دست خالی نباشیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: هرکسی با هر عقیده و عمل و سن و سالی که دارد دیر یا زود مجبور است این دنیا را ترک کند پس همه این‌ها نشان می‌دهد باید خود را آماده کنیم و باکی از رفتن نداشته باشیم.

وی تشریح کرد: باید هر شب قبل از خواب اعمال آن روزمان را با خودمان حساب و کتاب کنیم و در صورت نیک بودن اعمال‌مان از خدواند متعال برای ادامه کمک بخواهیم و در صورت زشت بودن، استغفار بطلبیم.

حجت‌اسلاسلام آل‌هاشم در ادامه به ابعاد زشت و نکوهیده تکبر در این دنیا اشاره کرد و گفت: باید تمام اعمال‌مان را در راه خداوند انجام دهیم و به گفته امامان و معصومین (ع) نباید با تکبر قدم برداریم چراکه دیر یا زود قبر و مرگ در انتظار ماست.

وی همچنین درباره ثواب زیارت اهل قبور اعلام کرد: یکی از فواید و ثواب‌های مهم زیارت اهل قبور درس عبرت گرفتن است.

 


نوشته شده در   دوشنبه 22 خرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode