ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 13 خرداد 1396     |     کد : 178070

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی در عصر معاصر است

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب در عصر معاصر است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب در عصر معاصر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی عصر شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: اگر می‌خواهیم انقلاب را بشناسانیم باید اول امام(ره) را به جهانیان معرفی کنیم در حقیقت حضرت امام خمینی(ره) یک شخصیت جامع اضداد است و ابعاد شخصیت حضرت امام که دارای ابعاد مختلف است چه از لحاظ علمی، سیاسی، اجتماعی، فکری، فرهنگی و به تعبیر بعضی از بزرگان بعد از معصومین(ع) شخصیت همانند حضرت امام(ره) نیامد و نخواهد آمد.

حسینی افزود: حضرت امام راحل چون رهبر انقلاب بودند فقط از لحاظ رهبری امام را شناخته‌ایم در حالی که اگر به حوزه علمی، فقاهتی، فلسفی، عرفان، اخلاق، شعر و دیگر موارد دقت کنیم درخواهیم یافت که این شخصیت برجسته در همه ابعاد صاحب سبک بودند.

وی با اشاره به دوران تبعید معمار کبیر انقلاب اسلامی افزود: حکومت طاغوت بعد از تبعید ایشان در سال ۴۲ فکر می‌کردند که با دور کردن این فقید برجسته می‌توان او را از نظرها دور کنند ولی حضرت امام در دوران حضورش در بورسای ترکیه اقدام به تحریر حاشیه‌ای بر کتاب "وسیله النجاة" سید ابوالحسن اصفهانی تنظیم کرد و کتاب "تحریر الوسلیه" را به تحریر در آورد که الان اکثر اساتید حوزه از رجوع به آن مستثنی نیستند.

حسینی افزود: در زمان اندک ۴ ماه اندیشه حکوکت انقلاب اسلامی را مطرح کرد که کلام‌های امام به شلوغ‌ترین دروس حوزه نجف تبدیل است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: امام در حوزه اخلاق و عرفان در نوع خود بی‌بدیل بود. امام خمینی(ره) در کتاب مصباح الهدایه که یکی از درخشان‌ترین آثار عرفان اسلامی در دوره متأخر است از نوآوری در مباحث عرفان نظری است و از آن بیشتر در مورد مسائل اخلاقی کتاب‌هایی مانند اربعین حدیث و یا کتاب شریف «شرح حدیث جنود عقل و جهل» که کتاب عرفانی- اهلاقی مشتمل بر اررزشمندترین عرفان نظری- فلسفه اسلامی- اخلاق، انسان شناسی، تغییر همراه با نصایح اخلاقی می‌باشد که بدون مشاور و استاد کسی نمی‌تواند از آن بهره بجوید که در دوران جوانی رهبر انقلاب تدوین شده است.

حسینی با اشاره به درایت سیاسی امام خمینی(ره) افزود: در حوزه سیاست امام، پایه گذار حکومت اسلامی است و مکتب امام برگرفته از مکتب قرآن و عترت است امام که در هیچ دانشگاهی یاد نگرفته نشان داد که شیوه جدید برای حکومت به دنیا معرفی کرد که همان حکومت ولایت فقیه است که ریشه در اندیشه کلامی حضرت امام(ره) دارد و بیان کرده ولایت فقیه استمرار حکومت رسول الله(ص) است.

وی ادامه داد: آن که سال‌های سال از عصر فقهای متقدم در لابه لای کتاب‌ها مانده بود اندیشه را بازخوانی و سال ۵۷ با صلابت و شجاعت آن نظامی را که مبتنی بر اندیشه فقهای متقدم و متخر بود عملی کرده است و تئوری ولایت فقیه و حکومت اسلامی را با تشکیل نظام اسلامی به جهانیان معرفی کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی با اشاره به حکومت اسلامی افزود: امروز با توجه به اینکه عده‌ای در حال تحریف اندیشه و آرای امام هستند ما نیازمند شناخت اندیشه‌های امام، تبعیت کامل از ولی امر مسلمین هستیم که آن بزرگوار خلف شایسته است که بیان می‌کند "راه امام راه ماست، کلام امام کلام ماست، اندیشه امام اندیشه و شعار ماست.

 


نوشته شده در   شنبه 13 خرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode