ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 13 تير 1403
چهارشنبه 13 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1396     |     کد : 177538

امام جمعه تبریز: عده‌ای حاضر به اعتراف به رکود و بیکاری حاکم بر کشور نیستند/متأسفانه عملکرد کم و شعارها زیاد است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: عده‌ای حاضر به اعتراف نیستند از وضع اشتغال و ازدواج جوانان گرفته تا رکود و بیکاری که بر مملکت حاکم است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: عده‌ای حاضر به اعتراف نیستند از وضع اشتغال و ازدواج جوانان گرفته تا رکود و بیکاری که بر مملکت حاکم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در اولین همایش تشکیل حفاظت شخصیت سپاه که در سالن همایش‌ شهدای سپاه عاشورا برگزار شد، اظهار داشت: رهبر انقلاب از وضع موجود ناراحت و گلایه‌های فراوان دارند، در کشور مشکلات اقتصادی زیاد است، از این رو معظم له این همه بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه عملکرد کم و شعارها زیاد است، ادامه داد: با توجه به اینکه عده‌ای ناآگاه بی‌تفاوت به وضع موجود کشور هستند ولی اکثریت مردم مسلمان ایران خواستار رفع مشکلات اقتصادی بوده و از این مشکلات اقتصادی اسفناک‌تر مشکلات فرهنگی کشور است، در این راستا مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ از وضع فرهنگی که در کشور می‌بینم، شب‌ها خوابم نمی‌برد،نباید وضعیت کشور را اصلاح کرد؟

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر جضور آگاهانه مردم در انتخابات پیش رو، معیارهای رهبرانقلاب را در انتخاب اصلح مهم دانست و ابراز داشت: عزیزان در آستانه ۲۹اردیبهشت روز امتحان بزرگ الهی قرار گرفته ایم، شما همگی انقلابی و آشنا به وظایف خودتان هستید و علاوه بر حضور گسترده از دوستان و آشنایان نیز دعوت کنید. راجع به انتخاب اصلح مقام معظم رهبری هم مکرر فرموده‌اند که حضور و شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است و باید معیارهای معظم له را در انتخاب اصلح در نظر گرفت.

نماینده مقام معظم رهبری در آذربایجان شرقی گفت: در اغلب صفحات صحیفه نور، امام راحل راجع به استکبارستیزی و شیطان بزرگ بودن آمریکا اشاراتی داشته‌اند و ما اینها را فراموش نکردیم که امام (ره) به ما تعلیم فرمود؛ وقتی دیدید بیگانه‌ها از گروهی تمجید می‌کنند، بدانید که آنها ایرادی دارند، بیگانه، استکبار جهانی و مستکبران از چه گروهی حمایت می کنند؟ اینها از روی کار آمدن چه گروهی واهمه دارند،این هم یک مسئله‌ای مهم است که امام بزرگوار بارها فرموده بودند.

امام جمعه تبریز، علت اصلی ترس دشمنان از انقلاب اسلامی را ترویج تفکرات استکبارستیزی در بین ملت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان باید هم از انقلاب اسلامی واهمه داشته باشند زیرا مملکت را رزمندگان اسلام و روحیه انقلابی نگه داشته است نه آنهایی که اگر یک هواپیمای دشمن در آسمان ببینند، خودشان را در سوراخ موش مخفی می‌کنند و یا با چمدان‌های پر از پول از مملکت خارج می شوند. مملکت را مدیریت جهادی و نیروهای انقلابی پاسداری می‌کنند، این مسائلی است که باید همه را از آن مطلع و آگاه ساخت.

نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، سپاه پاسداران را پاسداران اصلی انقلاب اسلامی برشمرد و اذعان کرد: طبق اصل قانون اساسی، این عزیزان مسوولیت و ماموریت دارند از دستاوردهای انقلاب حفظ و حراست کنند و ما اینک شاهد برکات این نهاد مقدس هستیم و به درایت امام بزرگوار پی می‌بریم، به درایت آن عزیزانی که قانون اساسی را نوشته و تدوین کرده‌اند، شهید بهشتی‌ها، به عظمت فکری آنها پی می‌بریم که چقدر نهاد با برکتی را پیش‌بینی کردند.

وی در ادامه همه بخش‌های سپاه را مثمرثمر دانست و با اشاره به بخش سازندگی تصریح کرد: سپاه در بخش سازندگی با احداث پالایشگاه عظیم خلیج فارس که نه تنها در آینده نزدیک  احتیاج به وارد کردن بنزین نخواهیم داشت بلکه خودکفا بوده و بنزین نیز صادر خواهیم کرد. این پالایشگاه بسیار عظیم به وسیله قرارگاه خاتم الانبیاء احداث شده و برای کشور ما یک ارمغان بزرگ است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع)، حفاظت را یکی از بخش‌های مهم سپاه پاسداران برشمرد و اظهار داشت: از جمله فعالیت مهم این نهاد مقدس حفاظت از شخصیت‌ها و حفاظت از هواپیماهاست. در گذشته هواپیماربایی زیاد بود و موجب خسارت‌های سنگین و هتک‌حیثیت کشور می‌شد اما از موقعی که حفاظت سپاه آمده دیگر از این قبیل مسائل خبری نیست.

وی افزود: اوایل انقلاب شهید مطهری از اولین شهیدان بزرگواری بود که ترور شد، اگر ایشان محافظی داشتند قطعاً این بزرگوار را از دست نمی‌دادیم. همین طور شهدایی که به وسیله منافقین ترور شدند، 17 هزار آمار می‌دهند که ما شهید ترور داریم، به وسیله گروهک منافقین فرقان و گروهک‌های وابسته به نفاق و مزدوران استعمار، شهدای بزرگوار محراب آیت الله شهید قاضی همچنین آیت الله شهید مدنی که خاطره این دو بزرگوار را نیز گرامی می‌داریم، آیت الله شهید دستغیب، آیت الله شهید اشرفی اصفهانی آیت الله صدوقی، شهدای هفتم تیر، بهشتی‌ها و هشتم شهریور، شهید مفتح  و باهنر و تمام شهدای دیگر که به وسیله منافقین کوردل ترور شدند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان خاطره‌ای از اوایل انقلاب مبنی بر اینکه زمان شهید مدنی، ایشان را به نماز جمعه تبریز دعوت کرده بودند، ادامه داد: دو روز مانده من برای انجام صله ارحام بستگان به شبستر رفتم، خدا رحمتش کند، آن زمان امام جمعه شبستر اصرار کرد که این جمعه را باید اینجا باشید، گفتم حالا جمعه‌ای دیگر، به تبریز قول داده‌ام، بالاخره ماندیم و در نماز جمعه شبستر صحبت کردیم و آن روز توفیق نداشتیم تبریز باشیم. ساعت ۲بعدازظهر بعد از اقامه نماز و صرف نهار از اخبار شنیدیم که آیت الله مدنی به شهادت رسیدند.

وی در خاطره‌ای دیگر از اوایل انقلاب بیان کرد: موقعی هم در تهران منافقین ما را تعقیب می‌کردند تا نماز جمعه تهران آمدند، من هم شب از تلویزیون شنیدم که کشفی شده که فلان کس را منافقین تعقیب می‌کردند و موفق به ترور نشدند، گویا این منافقین اتومبیلی را از نماز جمعه تهران دزدیده و فرار می‌کنند، بسیجی‌ها نیز اینها را تعقیب کرده و در نهایت به طرف اتومبیل شلیک و لاستیک را پنجر می‌کنند، از جیب یکی از این منافقین دستگیر شده، کروکی منزل و مسجد ما را پیدا کرده بودند که قرار بود همان شب جمعه ما را ترور کنند و جزو برنامه اینها بود که اعتراف هم کردند، خلاصه چند بار شده این مسائل پیش آمده ولی شهادت نصیب ما نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اظهارات عده‌ای که می‌گویند؛ اگر ما مسوولیت پیدا نمی‌کردیم سایه جنگ بر سر این کشور بود و ما آمدیم مثلاً با برجام برطرف کردیم، اظهار داشت: جواب این مطلب را هم حضرت آقا در آن بیانات شیوا فرمودند که شما برطرف نکردید حضور مردم در صحنه‌ها بود که سایه جنگ را از این کشور برطرف کرده و می‌کند.

آیت الله مجتهدشبستری با بیان چهار عامل که موجب اقتدار و تقویت نظام جمهوری اسلامی می‌شود، تصریح کرد: یکی از چهار عامل که سایه جنگ را از کشور برطرف می‌کند؛ سایه بلند پایه رهبرمعظم انقلاب است، ایشان بادرایت و باکفایت خویش این مملکت را پاسداری کرده و منادی  وحدت هستند. دومین عامل، حضور گسترده و آگاهانه مردم در صحنه‌های انقلاب، راهپیمایی‌ها و انتخابات است. سومین عامل، حضور رزمندگان و دلاوران مردان  عزیز نیروهای مسلح ما مخصوصاً سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و عامل چهارم، داشتن تسلیحات پیشرفته نظامی، موشک‌های دوربرد و پهپادهای فراوان ساخت ایران است.

وی در ادامه دلیل اصلی واهمه دشمنان از انقلاب اسلامی را این چهار عامل عنوان کرد و یادآور شد: یک بار هم رهبرمعظم انقلاب اشاره فرمودند اگر یک گلوله به طرف ایران شلیک بشود، تلاویو را با خاک یکسان می‌کنیم، این هم تقریباً یک ماه پیش شبهه‌ای بود که برای ترساندن مردم مطرح کرده بودند، در حالی که مردم ما شجاع و آگاه به مسائل هستند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به تعبیرات اخیر عده‌ای که می‌گویند در کشور دو شیوه مدیریتی رقابت می‌کند؛ یکی شیوه‌ای که توأم با خشونت و سخت‌گیری است و دیگری با تأمل و آسان‌گیری است که معظم له پیش گرفتن این ترفند را موجب دو قطبی‌سازی در جامعه می‌دانند را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: رهبر ما مکرر فرموده‌اند از دو قطبی‌سازی کشور اجتناب کنید و این عین دو قطبی‌سازی است، یعنی چه دو شیوه مدیریتی داریم، شیوه ما شیوه اسلام و قانون است شیوه ما رهنمودهای رهبری است.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از کاندیداها نگفتند که ما جنگ‌طلب و اهل خشونت هستیم، تصریح کرد: این چنین اظهاراتی کذب محض و جوسازی برای دو قطبی کردن جامعه است، هیچ کدام از کاندیداهای ما چنین صحبت‌هایی نکرده‌اند و غالباً راجع به مسائل اقتصادی کشور صحبت می‌کنند، عده‌ای سریعاً به وضع موجود اذعان و عده‌ای حاضر به اعتراف نیستند از وضع اشتغال و ازدواج جوانان گرفته تا رکود و بیکاری که بر مملکت حاکم است.

امام جمعه تبریز وضعیت فرهنگی کشور را اسفناک عنوان کرد و اظهار داشت: عده‌ای به نیروی انتظامی اجازه امر به معروف و نهی از منکر را نمی‌دهند و سبب ترویج ولنگاری در جامعه می‌شوند، این همه آیات قرآنی راجع به امر به معروف و نهی از منکر آمده، آیا انجام وظیفه اسلامی، سخت‌گیری و خشونت است؟

وی با بیان اینکه تقدیم بیش از 200 هزار شهید برای اجرای احکام اسلام بود، ابراز داشت: زمان شاه بی‌حجابی، عریانی و افکار غرب‌زده‌ها در مملکت حاکم بود، برای حاکمیت اسلام در این کشور این همه شهید دادیم و امروز مردم گله‌مندند از حقوق نجومی گرفته تا ضعف مدیریت‌، از کشف محموله قاچاق از خانه دختر وزیرگرفته تا فسادهای اداری کلانی که می‌شنویم، از بداخلاقی و تندخویی بعضی مسوولان دولت با مردم، اینها هم واقعیت‌ها و ضعف‌هایی است که در مناظره‌های انتخاباتی مطرح می‌شود، گفتن اینها بر خلاف قانون نیست و وظیفه همه هست که از این مسائل آگاه شوند البته من معتقدم ادب و نزاکت را باید همه کاندیداها رعایت کنند.

آیت الله مجتهد شبستری از مسوولان و دست‌اندرکاران تهیه این همایش و کسانی که در حفاظت سپاه زحمت می‌کشند، تقدیر کرد و گفت: چه آنهایی که بازنشسته شده‌اند و چه آنهایی که الآن شاغل هستند، از همه قدردانی می‌کنم و عرض خسته نباشید دارم،  این عزیزان واقعاً ایثارگری و فدارکاری می‌کنند و گاهی اوقات هم ممکن است به درجه رفیع شهادت برسند.


نوشته شده در   سه شنبه 19 ارديبهشت 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode