ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 دي 1389     |     کد : 14187

اجراي طرح ملي آموزش "محيط يار " در تبريز

مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي از اجراي طرح ملي آموزش "محيط يار " در تبريز در راستاي اهداف هواي پاك خبر داد.

مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي از اجراي طرح ملي آموزش "محيط يار " در تبريز در راستاي اهداف هواي پاك خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي اداره كل محيط زيست آذربايجان شرقي، بيوك رئيسي اظهار داشت: پيرو امضا تفاهمنامه همكاري با وزارت آموزش و پرورش و تدوين راهكارهاي اجرايي براي ترويج و اشاعه فرهنگ زيست محيطي با استفاده از قشر دانش‌آموزي در خانواده طرح محيط يار با مشاركت مربيان پرورشي مدارس نواحي پنجگانه تبريز برگزار مي‌شود.
وي هدف از اجراي اين طرح ملي را، آموزش و اطلاع رساني مسائل زيست محيطي به دانش آموزان و انتقال پيام‌هاي زيست محيطي به درون خانه و خانواده، تغيير فرهنگ و الگوي مصرف در مدرسه و خانه، افزايش احساس مسئوليت و جلب مشاركت دانش‌آموزان اعلام كرد و افزود: فاز نخست طرح در 10 استان كشور اجرا و سپس به تمام استان‌ها تعميم داده مي‌شود.
مدير كل حفاظت محيط زيست استان با قدرداني از همكاري همه جانبه آموزش و پرورش استان در اجراي مفاد تفاهمنامه همكاري‌هاي زيست محيطي اضافه كرد: به پيشنهاد اداره كل حفاظت محيط زيست در مراسم افتتاحيه طرح ملي محيط يار از فعالان عرصه فرهنگي محيط زيست با اهداء لوح و تنديس با امضاي استاندار محترم تجليل مي‌شود.
وي يادآور شد: همايش و مراسم افتتاحيه طرح ملي محيط يار روز چهارشنبه 29 دي‌ماه از ساعت 9 صبح در سالن اجتماعات مجتمع رفاهي پتروشيمي برگزار مي‌شود.
مدير كل حفاظت محيط زيست آذربايجان‌شرقي همچنين از بررسي عملكرد كارگروه كاهش آلودگي هواي تبريز خبر داد و گفت: برنامه چهارم توسعه اقتصادي، اجتماعي كشور در فصل محيط زيست، وظايف و برنامه‌هاي مختلفي را براي كاهش و كنترل آلودگي هواي كلانشهرها مشخص كرده بود كه اجراي برنامه‌هاي مذكور برابر طرح جامع كاهش آلودگي هوا در حيطه اختيار دستگاه‌ها و نهادهاي مختلف دولتي و عمومي كلانشهرها نهاده شده است.
رئيسي، محور فعاليت‌هاي دستگاه‌هاي مسئول در كاهش آلودگي هوا را طرح جامع مصوب سال 81 عنوان كرد و افزود: با تغيير الگوهاي آلايندگي شهر و مطالعات تكميلي، طرح جامع كاهش آلودگي هواي شهر تبريز باز بيني و مجدداً در سال 88 در 17 ماده و 33 پروژه به تصويب رسيد.
مدير كل حفاظت محيط زيست استان در مجموع عملكرد كار گروه استان را مطلوب و قابل قبول ارزيابي و خاطرنشان كرد: در بحث آلودگي هوا نسبت به كلانشهرهاي كشور از شرايط بهتري برخوردار هستيم.


نوشته شده در   دوشنبه 27 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode