ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 19 تير 1403
سه شنبه 19 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 17 دي 1389     |     کد : 13735

واتیکان نسبت به اهل بیت چه دیدگاهی دارد؟

مکاتب ماتریالی و مذاهب تحریفی کارائی لازم در حل بحرانها و مشاکل روزافزون جامعه بشری را ندارند. نظام ارزشی سکولار غرب به بن بست رسیده است و....

مکاتب ماتریالی و مذاهب تحریفی کارائی لازم در حل بحرانها و مشاکل روزافزون جامعه بشری را ندارند. نظام ارزشی سکولار غرب به بن بست رسیده است و....

به گزارش خبرآنلاین حجت الاسلام والمسلمین ناصری افزود : متاسفانه واتیکان آشنائی و اطلاعات زیادی از مکتب اهل بیت ندارند، اما طرح مقولات مختلف از منظر مکتب اهل البیت (ع) و گفتار و سیره عملی معصومین (ع) در سخنرانیها و مجامع، بسیار پرجذبه و راهگشا می‌نماید و مورد استقبال و پذیرش قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: مکاتب ماتریالی و مذاهب تحریفی کارائی لازم در حل بحرانها و مشاکل روزافزون جامعه بشری را ندارند. نظام ارزشی سکولار غرب به بن بست رسیده است و حوزه در تبیین مکتب اهل بیت (ع) و مبانی متقن شیعی که عدالت اجتماعی و صلح جهانی را نوید می دهد می توانند نقش موثری ایفا نماید.

سفیر ایران در واتیکان ابراز داشت: امروز و در شرایطی که غرب از افراط گرائی خشن دینی وهابی و طالبانی هراس دارد، مکتب خردورز و عدالت جوی اهل بیت (ع) دارای جاذبه می باشد که مسئولیت مضاعف حوزویان را می طلبد.

وی در خصوص ضرورت گفتگو میان پیروان ادیان به ویژه اسلام و مسیحیت گفت: اصولا در اسلام و سیرۀ معصومین ( ع ) به گفتگوی فیما بین توجه ویژه ای شده و حسب آیه شریفه “یستمعون القول و یتبعون احسنه” به دور از ذهنیت گرائی و پیش داوری، حسن استماع، اتباع احسن را در پی دارد یا حداقل موجب مفاهمه و درک متقابل واقعیات خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری با اشاره به هفتمین دور گفتگو بین اسلام و مسیحیت و ایران و واتیکان که در آبانماه سالجاری با حضور کاردینال توران و هیئت همراه در تهران برگزار شد گفت: این نوع نشست ها و گفتگوها موجب تفاهم و تعامل هرچه بیشتر پیروان دو دین بزرگ ابراهیمی خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت:با ملاقاتی که با حضرات مراجع و علماء و مراکز و مؤسسات در قم داشتم ضرورت و فوائد تعامل فیمابین را متذکر شدم. حوزه و علماء می توانند در حوزه های مشترک اعتقادی و موضوعات مهم مبتلابه جامعه بشری در عرصه های منطقه ای و بین المللی نقش آفرین باشند و مبانی متقن و راهگشائی را در حل معضلات جهانی ارائه نمایند، سفرهای متقابل و نشستهای مشترک و حضور در همایشها و مجامع مختلف در ایران و غرب مفید و موثر خواهد بود.


نوشته شده در   جمعه 17 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode