ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 8 دي 1389     |     کد : 13400

بدگویی و تهمت به مومن موجب فسق می شود

حضرت آیت الله مكارم شیرازی، امروز در درس خارج فقه خود با بیان حدیثی از اخلاقی از پیامبر (ص) گفتند: دشنام، دشمنی، بدگویی و تهمت به مومن موجب فسق می شود.

 حضرت آیت الله مكارم شیرازی، امروز در درس خارج فقه خود با بیان حدیثی از اخلاقی از پیامبر (ص) گفتند: دشنام، دشمنی، بدگویی و تهمت به مومن موجب فسق می شود.
به گزارش شبكه اجتهاد، ایشان با بیان این كه جنگ و دشمنی با برادر مومن موجب كفر می شود، افزودند: افرادی كه با انجام ترورهای كور افراد بی گناه را در دسته جات عزاداری، حسینیه ها، مساجد و كوچه و بازار به خاك و خون می كشند از نظر اسلام كافر محسوب می شوند.
* از غیبت پرهیز شود
معظم له با بیان این كه باید از غیبت برادر مومن به جد خودداری كرد اظهار داشتند: در قرآن كریم و روایات معصومین (ع) غیبت كردن تشبیه به خوردن گوشت برادر مومن شده است، بنابراین باید از غیبت پرهیز شود.
این مرجع تقلید با بیان این كه حرمت مال مومن مانند حرام بودن خون است یعنی مال، علم، آبرو و حیثیت او محترم است، اظهار داشتند: نباید هرگاه با كسی مخالف شدیم، شروع به فحاشی و دشمنی كنیم، باید تحت فرمان عقل و دستورات خدا و رسول و امام او باشیم.
آیت الله مكارم شیرازی با بیان اینكه كسی كه در آبرو و حیثیت مردم چشم پوشی كند، خداوند در قیامت از گناهان او چشم پوشی می كند، گفتند: كسی كه غضب را از دیگران فرو گیرد، خداوند عذاب روز قیامت را از او خواهد گرفت.
* ریختن آبروی مؤمن ساده نیست
ایشان تصریح كردند: بعضی خیال می كنند ریختن آبروی دیگران كار ساده ایست، این گونه نیست، بلكه اسلام به این عمل توجه كرده و آن را از گناهان بسیار بزرگ می داند.
* چه زمانی جامعه گلستان می شود؟
آیت الله مكارم شیرازی در پایان یادآور شدند: اگر به احادیث و آموزه های اهل بیت(ع) توجه و عمل كنیم جامعه گلستان خواهد شد.
خاطرنشان می شود، این مرجع تقلید قبل از شروع مباحث خود برای برطرف شدن خشكسالی و همچنین نزول بركات آسمانی هم نوا با شاگردان خود آیه امن یجیب ... را قرائت كردند.

منبع: شبكه اجتهاد 


نوشته شده در   چهارشنبه 8 دي 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode