ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 28 آذر 1389     |     کد : 12986

علمای شیعه،حریت دارند

شیخ یوسف قرضاوی گفت: قوت و نیروی برادران شیعه، در حریت و آزادمنشی علمای شیعه نهفته است برعكس علمای اهل سنت به كارمندان دولت های وابسته تبدیل شده اند.

 شیخ یوسف قرضاوی گفت: قوت و نیروی برادران شیعه، در حریت و آزادمنشی علمای شیعه نهفته است برعكس علمای اهل سنت به كارمندان دولت های وابسته تبدیل شده اند.

به گزارش شبكه اجتهاد، وی در گفت و گو با برنامه «زندگی و مردم» در شبكه ماهواره ای «الحیاۀ»افزود: علمای شیعه از طریق پرداخت وجوه شرعیه از سوی شهروندان امرار معاش می كنند اما علمای اهل سنت از دولت حقوق می گیرند و لذا پشتیبان سیاست های دولت و حزب حاكم هستند.
قرضاوی دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای، حق جمهوری اسلامی ایران است و بقیه دولت های اسلامی هم باید به جدیدترین و بالاترین و قویترین اسلحه ها دست یابند تا امت اسلامی به یك نیروی واحد در برابر ظلم و استبداد تبدیل شود.
رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان با اشاره به ضرورت تقریب بین پیروان مذاهب اسلامی افزود: متاسفانه جهان اسلام به گروه هایی تبدیل شده كه هر كدام بر ضد دیگری اقدام می كند.
وی ابراز داشت: در برابر تلاش های مسیحی سازی غربی ها موفق نخواهیم شد مگر اینكه بر محور عقاید مشترك با همدیگر متحد شویم.
قرضاوی در عین حال بر مخالفت قبلی خود با گسترش شیعه در مصر اصرار ورزید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تشكیل احزاب سیاسی بر مبنای تفكر دینی را جایز دانست و گفت:چه دلیلی دارد كه یك فرد را به دلیل متدین بودن ، از فعالیت سیاسی منع كنیم؟
رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان به دیدار اخیر خود با دكتر احمد الطیب شیخ الازهر اشاره و تصریح كرد:به احمد الطیب گفتم كه الازهر نیازمند انجام برخی اصلاحات است.
وی ادامه داد:الازهر دارای 40 هزار فارغ التحصیل از كشورهای مختلف است و برای بهره مندی از این ظرفیت عظیم بایدبرنامه ریزی كرد.
قرضاوی ادامه داد:برخی مراكز و معاهد وابسته به الازهر در سالهای اخیر ایجاد شده كه دارای اهداف روشنی نیستند و چه بسا برای اصلاحات در الازهر نیاز به بازگشت به روش قدیمی داشته باشیم.
 
منبع: حوزه نیوز


نوشته شده در   يکشنبه 28 آذر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode