ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 مهر 1389     |     کد : 10159

هادي‌نيا: 210 مسجد آذربايجان شرقي مجهز به كتابخانه و قرائتخانه است

مسئول دبيرخانه هماهنگي كانون‌هاي مساجد آذربايجان شرقي گفت: در حال حاضر 210 مسجد آذربايجان شرقي مجهز به كتابخانه و قرائتخانه است.

 مسئول دبيرخانه هماهنگي كانون‌هاي مساجد آذربايجان شرقي گفت: در حال حاضر 210 مسجد آذربايجان شرقي مجهز به كتابخانه و قرائتخانه است.
محمد هادي‌نيا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز اظهار داشت: اين در حالي است كه اين رقم در سال 84، 22 هزار و 300 نفر بوده است.
وي ادامه داد: در حال حاضر 210 مسجد آذربايجان شرقي مجهز به كتابخانه و قرائتخانه است.
هادي‌نيا همچنين تعداد كتب موجود در اين كتابخانه‌ها را 95 هزار عنوان كتاب اعلام كرد و اظهار داشت: 15 هزار جلد از اين كتب در طي سال‌جاري به كانون‌هاي فرهنگي هنري داراي كتابخانه و قرائت‌خانه‌هاي فعال و كانون‌هاي مستعد تازه تاسيس اهدا شده است.
وي درباره اهميت مطالعه خاطر نشان كرد: يكي از شاخصه‌هاي ارزيابي رشد، توسعه و پيشرفت فرهنگي هر كشوري در عصر حاضر ميزان مطالعه و كتاب خواني مردم آن مرز و بوم است.
وي ادامه داد: ايران اسلامي نيز از قديم‌الايام تاكنون با داشتن تمدني چند هزار ساله و مراكز متعدد علمي، فرهنگي و كتابخانه‌هاي معتبر و علما و دانشمندان بزرگ با آثار ارزشمند تاريخي سرآمد دول و ملل ديگر بوده و در عرصه فرهنگ و تمدن جهاني بسان خورشيدي تابناك همچنان مي‌درخشد و با فرزندان نيك نهاد خويش هنرنمايي مي‌كند.
هادي‌نيا اضافه كرد: آمار و ارقام ارائه شده از سوي مجامع و سازمان‌هاي فرهنگي داخلي و خارجي مانند يونسكو در مورد سرانه مطالعه هر ايراني، برايمان چندان اميدوار كننده نيست.
وي افزود: با وجود اين موارد رهبر معظم انقلاب اسلامي نيز از اين وضعيت بارها اظهار گله و ناخشنودي كرده و از مسئولان و ارگان‌هاي مختلف خواسته‌اند كه با برنامه‌ريزي‌هاي شايسته، موانع و مشكلات ترويج و گسترش فرهنگ مطالعه را حل و برطرف كنند تا توجه به كتاب و كتابخواني با وارد شدن به زندگي مردم به يك سيره و سنت رايج عمومي، همگاني و فراگير تبديل شود.
هادي‌نيا گفت: در راستاي اجراي فرامين مقام معظم رهبري كانون‌هاي مساجد استان آذربايجان شرقي كتابخانه‌هاي مساجد استان را فعال كرده و هر كدام از مساجد را كه داراي كانون بوده مجهز به كتابخانه كرده است.
وي اعلام كرد: در كانون‌هاي مساجد استان آذربايجان شرقي 11 هزار عدد صندلي مطالعه وجود دارد كه اين رقم نسبت به سال‌هاي قبل افزايش چشمگيري داشته است.
مسئول دبيرخانه هماهنگي كانون‌هاي مساجد آذربايجان شرقي ادامه داد: به طوري كه در سال 87 تعداد صندلي‌هاي كتابخانه‌هاي مساجد استان 9 هزار عدد بود.


نوشته شده در   يکشنبه 18 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode