ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 فروردين 1395     |     کد : 101538

جشنواره اي براي تجليل از اسوه هاي صبر و مقاومت

كلان شهر تبريز امروز چهارشنبه شاهد برگزاري جشنواره اي براي تجليل از اسوه هاي صبر و مقاومت بود؛ اسوه هايي كه با تقديم فرزندان يا همسران خود در جنگ با دشمنان انقلاب و اسلام ايستادگي در مسير دفاع از آرمان ها را به شكل عملي اثبات كرده اند.

كلان شهر تبريز امروز چهارشنبه شاهد برگزاري جشنواره اي براي تجليل از اسوه هاي صبر و مقاومت بود؛ اسوه هايي كه با تقديم فرزندان يا همسران خود در جنگ با دشمنان انقلاب و اسلام ايستادگي در مسير دفاع از آرمان ها را به شكل عملي اثبات كرده اند.


برگزاري سومين جشنواره يكروزه 'اسوه هاي صبر و مقاومت' در تبريز با صحنه هاي عبرت آموز و تكان دهنده اي همراه بود؛ آنجا كه مادر شهيد حامد جواني، شهيد مدافع حرم با گفتن اينكه 'اگر 10 فرزند ديگر نيز مانند حامد داشتم، همه را تقديم اسلام و انقلاب مي كردم'، اشك همه را در آورد.
در اين جشنواره به صورت نمادين از شش مادر و همسر شهيد مدافعان حرم، جنگ تحميلي و پژاك تجليل شد و مادران شهيدان روشني ملت و تقي قويدل با تقديم النگو و گوشواره هاي خود به مدافعان حرم براي حمايت از مقاومت، نمايش شورانگيزي اجرا كردند كه دل هاي حاضران را لرزاند و نشان داد كه محور مقاومت در گستره وسيعي از نقشه جهان بر چه مبنايي سرزنده و پوياست و با اين روحيه، پوياتر خواهد شد.
كارشناس فرهنگي و استاد حوزه و دانشگاه تبريز در اين جشنواره گفت: فرهنگ مادران شهيد به عراق و سوريه هم رسيده است.
حجت الاسلام مجتبي نظري اظهار كرد: شهداي مدافع حرم تربيت شده مادران فداكار ايران و مادران شهدا هستند.
وي افزود: مادران با تربيت فرزندان با ايمان و تقديم آنان به انقلاب و حفظ اسلام معجزه كردند و در حال حاضر نيز با وجود تقديم شهيد همچنان در تربيت مدافعان حرم همت دارند .
حجت الاسلام نظري اظهار كرد: حضرت زهرا(س) الگوي ايثار و كمك به مستضعفان است و ما نيز بايد به آنها تمسك كنيم .
وي تاكيد كرد: با تمسك به ائمه بايد خطر داعش را در جهان اسلام برطرف كنيم تا اسلام زنده بماند.

** مادر شهيد مندافع حرم: اگر 10 فرزند هم داشتم، تقديم انقلاب و اسلام مي كردم
مادر شهيد حامد جواني نيز در اين جشنواره گفت: براي دفاع از اسلام و آرمان ها بايد احساسات خود را كنار بگذاريم و با تقوي الهي همچون فاطمه زهرا(س) از دلبستگي هاي دنيا دست برداريم .
خانم پادوان افزود : بايد با تقديم شهيد به جبهه مقاومت از اسلام پشتيباني كنيم؛ آبياري ريشه اسلام با تقديم شهيد امكان پذير است تا از گزند دشمنان در امان بماند.
وي تاكيد كرد : اگر 10 فرزند هم مانند حامد داشتم، تقديم اسلام و انقلاب مي كردم تا ارزش هاي مصون بمانند .
مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربايجان شرقي نيز در اين جشنواره با بيان اينكه اگر گذشت و فداكاري مادران شهدا نبود، درخت اسلام از شر دشمنان در امان نمي ماند، گفت : برخي كشورها رنگ امنيت را در كشورشان نمي بينند و ما بايد شكرگذار اين امنيت در كشورمان باشيم .
قاسم صمديان تاكيد كرد : شهدا كشتي انقلاب را به ساحل امنيت رساندند و با خون خود امنيت كشور را بيمه كردند .
وي افزود : نسل حاضر هم افق هاي بلند حضرت امام (ره) و شهدا را دنبال مي كنند كه بر اين اساس آينده روشني را براي كشور ترسيم مي كنند.

** نقش زنان در پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس بي بديل است
مديركل حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس آذربايجان شرقي هم در اين آئين معنوي-فرهنگي گفت: نقش زن در تاريخ حركت هاي اسلامي همواره ويژه بوده است .
سردار عزت الله جعفري اظهار كرد : زنان صدر اسلام حضرت خديجه (س) و حضرت فاطمه زهرا(س) همواره نقش بي بديلي در نشر اسلام داشتند .
وي افزود: هر مردي كه تبديل به مجاهد شده است زني حامي و پشتوانه معنوي او بوده است و نقش زنان در پيروزي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس بي نظير است .
سردار جعفري گفت : دشمن تلاش مي كند در چهار جبهه اقتصادي، امنيتي، فرهنگي و سياسي به كشور نفوذ پيدا كند .
وي بيان داشت : در نفوذ اقتصادي كه مسئولان بايد مراقب باشند؛ در نفوذ امنيتي هم كه مانع ايجاد شده است اما در نفوذ سياسي تلاش مي كنند تا مسئولان را بترسانند.
وي همچنين تاكيد كرد : در نفوذ فرهنگي نيز به حجاب و فرهنگ مردم تهاجم كرده اند و تلاش مي كنند آرام آرام تاثيرگذاري دلخواه خود را انجام دهند .
وي با اشاره به اينكه خانواده هاي شهدا، افسران معنوي و قدرتمند ولايت هستند، خاطر نشان كرد : مادران، خواهران،همسران و فرزندان شهدا چراغ راه جامعه هستند .
وي اظهار كرد: دفاع از انقلاب همواره از وظايف همگاني است .
معاون امور بانوان اداره كل بنياد حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس آذربايجان شرقي نيز گفت : مادران شهدا با شجاعت و ايثار خود به دنيا درس شجاعت و مردانگي دادند.
نسرين پيرسمساري اظهار كرد: جشنواره اسوه هاي صبر و مقاومت در سه بخش فرهنگي و هنري، علمي و پژوهشي و جانبي برگزار شد.
گزارش از: پيمان پاكزاد


نوشته شده در   چهارشنبه 18 فروردين 1395  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode