ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 18 اسفند 1394     |     کد : 100626

جشنواره سراسری ترنم آسمانی در تبریز برگزار می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره سراسری ترنم آسمانی در تبریز با حضور گروه های منتخب تواشیح کشور خبر داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره سراسری ترنم آسمانی در تبریز با حضور گروه های منتخب تواشیح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صفی پور ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری جشنواره سراسری ترنم آسمانی در تبریز اظهار داشت: این جشنواره با عنوان آواها و نماهای دینی ۱۹ و ۲۰ اسفند ماه در تبریز برگزار می شود که در قالب آن گروه های منتخب تواشیح به رقابت می پردازند.

وی ادامه داد: پس از رقابت گروه های منتخب نیز مراسم اختتامیه ۲۰ اسفند بعد از نماز مغرب در تالار پتروشیمی تبریز و با حضور عموم مردم برگزار شده و برنامه های ویژه ای برای این مراسم در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به هم خوانی اسماالحسنی توسط ۷۰ نفر از اعضای مطرح گروه های تواشیح کشور اشاره کرد.

صفی پور افزود: در حوزه های قرآنی به استفاده از هنر سفارش اکیدی شده است که باید در این حوزه شاهد ایده های جدید و برنامه های متنوعی باشیم که برگزاری این جشنواره می تواند گامی در این راستا به شمار آید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان در خصوص دیگر اهداف این جشنواره گفت: گسترش هنر تواشیح، تولید آثار فاخر هم سرایی، ارتقای سطح مدیحه سرایی، تشویق و حمایت از گروه های مختلف و معرفی گروه های ممتاز در این حوزه برگزار می شود.

وی با اشاره ای به تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره گفت: در مجموع ۱۷۸ اثر به دبیرخانه واصل شده که در بخش اجرای زنده تعداد ۷۴ اثر و در بخش تولیدات استودیویی تعداد ۸۳ اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

صفی پور همچنین با اشاره ای به ۱۸ اسفند ماه، سالروز تاسیس کانون های فرهنگی مساجد در روز گفت: هم اکنون در استان هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد داریم که بیش از ۳۰۰ مورد آن ها امسال تاسیس شده است و اعتبارات ملی هزینه شده در این حوزه دو میلیارد تومان بوده که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

گرامیداشت یاد شهدای گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: اساتید مطرح کشوری کار داوری این جشنواره را بر عهده گرفته اند و حضور این افراد در سطح شهر تبریز در زمان برگزاری جشنواره فرصتی دست نیافتنی برای استان است تا بتوان در شهر تبریز از حضور چنین اساتیدی بهره برد.

ابراهیم لایقی ادامه داد: این جشنواره با هدف بزرگداشت مهاجرین الی الله فاجعه منا و با یادبود شهدای گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان برگزار می شود و برنامه ویژه ای نیز برای گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان در اختتامیه مراسم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: رقابت در بین ۱۰ گروه فینالیست بخش های همخوانی قرآن کریم و تواشیح در نوبت قبل از ظهر روز پنج شنبه و در بخش تواشیح و مدیحه سرایی نیز در بعد از ظهر پنج شنبه ادامه می یابد و در این مرحله شش مبتهل نیز برای کسب عنوان ممتاز به رقابت حضوری می پردازند.


نوشته شده در   سه شنبه 18 اسفند 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode