ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 مهر 1389     |     کد : 10025

براي جذب مسافر و گردشگر نيازي به روش‌هاي غيراخلاقي نيست

استاندار آذربايجان شرقي گفت: براي جذب مسافر و گردشگر نيازي به روش‌هاي غيراخلاقي نيست چرا كه به اندازه كافي ظرفيت و زيبايي براي جذب گردشگران خارجي داريم.

 استاندار آذربايجان شرقي گفت: براي جذب مسافر و گردشگر نيازي به روش‌هاي غيراخلاقي نيست چرا كه به اندازه كافي ظرفيت و زيبايي براي جذب گردشگران خارجي داريم.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، احمدعليرضا بيگي ظهر امروز در ديدار با مسئولان ميراث فرهنگي و گردشگري و آژانس‌داران مسافرتي آذربايجان شرقي با تاكيد بر استفاده از ظرفيت‌هاي جذب گردشگر در استان خواستار برنامه‌ريزي در اين زمينه شد.

* گردشگري در مفاهيم اسلامي و قرآني مورد تاكيد قرار گرفته است
وي با بيان اينكه گردشگري در قرآن كريم مورد تاكيد خاص قرار داد، اظهار داشت: گردش مورد تاكيد خاص الهي است و هم رديف با گردش واژه‌هاي چون عبرت، موعظه و آيت به كار رفته است.
استاندار آذربايجان شرقي گفت:‌ گردشگري در مفاهيم اسلامي و قرآني مورد تاكيد قرار گرفته است و از ديدگاه اسلام گردشگري و سير در روي زمين داراي ارزش خاصي است.
بيگي با بيان اينكه در حال حاضر نيز با مطرح شدن مقوله دهكده جهاني فرهنگ‌ها و تمدن‌ها داراي جايگاهي خاص در پايداري كشورها هستند، گفت: در شرايط كنوني كشورهايي كه داراي فرهنگ‌ها و تمدن‌هايي اصيل نيستند محكوم به نابودي و هضم در ساير فرهنگ‌ها هستند.
وي گفت: اگر ما فرهنگ و هويتي ارزشمند براي خود قائل هستيم بايد براي تعالي و معرفي اين فرهنگ غني تلاش كنيم.

* گردشگران خارجي سفيران فرهنگي جمهوري اسلامي هستند
استاندار آذربايجان شرقي گفت:‌ گردشگران خارجي سفيران فرهنگي جمهوري اسلامي هستند و حقايق ايران اسلامي را به جهانيان منعكس خواهند كرد.
بيگي با بيان اينكه با قطب‌هاي گردشگري جهان فاصله زيادي داريم، تاكيد كرد: بايد با الگوبرداري از تجربيات اين كشورها فاصله زياد را با سرعت طي كنيم چرا كه كشور ما قابليت‌هاي بسيار زيادي در اين راستا دارد.
وي نوع برخورد با گردشگران خارجي را داراي اهميت خاص دانست و افزود: نبايد با روش‌هاي سنتي و قديمي در هتلداري فعاليت كرد و مديران آژانس‌هاي مسافرتي در خارج از كشور مي‌توانند انتقال دهنده تجربيات موفق در اين زمينه باشند.

* براي جذب مسافر و گردشگر نيازي به روش‌هاي غيراخلاقي نيست
بيگي با تاكيد بر وجود جاذبه‌هاي بسيار در داخل كشور و پرهيز از روش‌هاي غيراخلاقي اظهار داشت: براي جذب مسافر و گردشگر نيازي به روش‌هاي غيراخلاقي نيست چرا كه به اندازه كافي ظرفيت و زيبايي براي جذب گردشگران خارجي داريم.

* دولت زيرساخت‌هاي توسعه گردشگري را مورد توجه قرار داده است
وي با اشاره به اهتمام دولت در امر توسعه گردشگري تاكيد كرد: يكي از راه‌هاي مهم دولت فراهم كردن زيرساخت‌ها است و در اين راستا دولت زيرساخت‌هاي توسعه گردشگري را مورد توجه قرار داده است.
استاندار آذربايجان شرقي خاطر نشان كرد: ‌احداث فرودگاه، ‌جاده، راه آهن و اقدامات زيربنايي را دولت فراهم كرده و در اختيار سرمايه‌گذار قرار مي‌دهد و در برخي مناطق محروم نيز اقدامات دولت در راستاي توسعه گردشگري و تشويق سرمايه‌گذار بيشتر مي‌شود.
وي با اشاره به ناشناخته ماندن فرصت‌هاي گردشگري در آذربايجان شرقي گفت: بسياري از مناطق گردشگري آذربايجان شرقي براي خود مردم شناخته شده نيست و بايد در اين راستا گام برداشت.
بيگي آموزش عمومي گردشگري را از طريق رسانه‌ها ضروري دانست و گفت: اين اقدام موجب رشد فرهنگ گردشگري در ميان مردم مي‌شود و علاوه بر آموزش‌هاي عمومي آموزش از طريق مدارس و مراكز آموزشي نيز بايد مورد توجه باشد.
استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به وجود 63 رشته صنايع دستي در آذربايجان شرقي خاطر نشان كرد: برخي صنايع دستي آذربايجان شرقي در حال نابودي هستند و بايد صنايع دستي در حال نابودي احيا شود.
بيگي افزود: برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي در زمينه صنايع دستي در حال فراموشي و عرضه اين صنايع موجب احياي اين صنايع مي‌شود.
وي بر نگاه خاص سياسي در توسعه گردشگري اشاره كرد و اظهار داشت:‌ گردشگري از جهات مختلف سياسي، ‌فرهنگي، ‌اقتصادي و اجتماعي داراي اهميت خاصي است كه هر كدام از محورها داراي اهميتي خاص هستند.
استاندار آذربايجان شرقي گفت: توسعه گردشگري موجب همگرايي و وحدت بيشتر در سطح كشور مي‌شود و اين مسئله مورد توجه دولت و مسئولان است.


نوشته شده در   سه شنبه 13 مهر 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode