ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 آذر 1394     |     کد : 97071

سياست‌هاي شرافتمندانه را با عواطف صادقانه پاسخ مي‌دهيم

رهبر معظم انقلاب در ديدار نخست وزير مجارستان:

رهبر معظم انقلاب در ديدار نخست وزير مجارستان:
سياست‌هاي شرافتمندانه را با عواطف صادقانه پاسخ مي‌دهيم


حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي سه‌شنبه گذشته در ديدار «ويکتور اوربان» نخست‌وزير مجارستان، با اشاره به زمينه‌هاي متعدد ارتباط و همکاري بين دو کشور، منطق جمهوري اسلامي را همکاري با ملت‌ها خواندند و خاطرنشان کردند: سياست اعلامي دولت مجارستان در «نگاه به آسيا» سياستي درست است و مي‌تواند منشأ افزايش همکاري‌ها باشد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي دراين ديدار، سطح پايين روابط اقتصادي و غيراقتصادي ايران و مجارستان را نامناسب ارزيابي کردند و افزودند: ملت ايران از مجارستان هيچ خاطره‌ ناخوشايندي ندارد و با توجه به هيات همراه شما که از تراز خوبي برخورداراست ،اميدواريم با وجود اراده، اين سفر مقدمه‌اي براي افزايش همکاري‌ها شود.

رهبرانقلاب، منطق جمهوري اسلامي را همکاري با همه‌ انسان‌ها و ملت‌ها خواندند و گفتند: البته استثناهايي با دلايل مشخص وجود دارد، اما به‌جز آن موارد خاص، ما عواطف و سياست‌هاي شرافتمندانه را با عواطف صادقانه پاسخ مي‌دهيم.

ايشان با تأييد اظهارات نخست‌وزير مجارستان درباره ضرورت درک متقابل ملت‌ها و دولت‌ها به‌عنوان پايه‌ همکاري‌ها، افزودند: بايد شاکله و ساختاري اصولي براي همکاري‌ها و تبادلات اقتصادي، علمي، فرهنگي و آموزشي ايجاد شود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي منشأ بسياري از دشمني‌ها و کينه‌جويي‌ها را نبود شناخت صحيح و متقابل برشمردند و گفتند: امروز در فضاي تبليغاتي حاکم بر دنيا، واقعيت‌ها دگرگون نشان داده مي شود واين فضاهاي غبارآلود به ضررانسانيت و بشريت تمام مي‌شود.

رهبرانقلاب با اشاره به برقراري گفتگوهاي خوب و مهربانانه بين دنياي اسلام و مسيحيت از سوي جمهوري اسلامي ايران، خاطرنشان کردند: استفاده از اين فرصت‌ها براي «افزايش نقاط مشترک و روشن کردن حقايق»، گامي در ايجاد شناخت صحيح و از جمله‌ دستورات اسلام است. ايشان تبليغات وسيع عليه انقلاب اسلامي درچهاردهه‌ گذشته را نمونه ديگري از برخورد مزوّرانه‌ دستگاه‌هاي تبليغاتي دنيا با حقايق خواندند و افزودند: «گفتگو و رفت‌وآمد ميان متفکران و انديشمندان» به نفع حقيقت و درجهت روشن شدن آن است و بر همين اساس ما با اين‌گونه تبادلات موافق هستيم. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنان خود، ارزيابي نخست‌وزير مجارستان از شرايط نامساعد غرب در بخش‌هاي مختلف اقتصادي و دفاعي و وجود بحران‌هاي معنوي و مشکلات فرهنگي را ماهرانه و نزديک به واقعيت خواندند و گفتند: برخي متفکرين دلسوز غربي سال‌ها است که اين خطر را متوجه شده اند و درخصوص آن هشدار داده‌اند. ايشان خاطرنشان کردند: البته اکنون يک رويش معنوي آرام و نامحسوس، هم در اروپا و هم در آمريکا با محوريت جوانان در حال شکل‌گيري است و در آينده نيز احتمال دارد اروپا بتواند بين پيشرفت‌هاي «مادي، علمي و فناوري» با «معنويت» همگامي به‌وجود آورد. در اين ديدار که آقاي جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهوري هم حضور داشت، ويکتور اوربان با ابراز خرسندي از حضور در ايران گفت: من با يک هيات بزرگ تجاري و اقتصادي به‌منظور تقويت روابط دوجانبه به ايران آمده ام و معتقدم ظرفيت‌هاي زيادي براي همکاري‌هاي دو کشور وجود دارد. نخست‌وزير مجارستان، ضرورت «تقويت ساختار همکاري‌ها» را يادآور شد و افزود: «درک متقابل»، پايه و اساس همکاري‌هاي بادوام است و با توجه به جايگاه برجسته و محترم ايران در معادلات جهاني، اميدواريم با حمايت شما بتوانيم فرصت همکاري‌هاي دوجانبه را در سطوح مختلف ايجاد کنيم. و‌ي با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامي درباره‌ وارونه جلوه دادن حقايق توسط دستگاه‌هاي تبليغاتي، خود و اعضاي کابينه‌اش را ازعناصرانقلابي عليه اشغالگري خواند و افزود: تا زماني که در جريان مبارزات انقلابي بوديم، مشکلي نداشتيم ،اما همين که فهميدند بنا داريم نظام جديدي را براي ساختن کشور ايجاد کنيم، تبليغات منفي عليه ما شروع شد. اوربان با اشاره به اين‌که مناسبات جهاني در حال «تغيير» است، گفت: اين تغييرات سريع، به تصويري که غرب و قدرت‌هاي جهاني از خود ايجاد کرده‌اند، صدمه زده و آنان را در شرايط نامساعد روحي قرار داده است.

وي گفت: مبنا قرار گرفتن «توسعه»، معيارهاي گذشته‌ غرب را در حوزه‌هاي اخلاق، سياست و دين در معرض فروپاشي قرار داده و شرايط سخت و حساسي را ايجاد کرده است. نخست‌وزير مجارستان مشکلاتي مانند «کاهش جمعيت»، «ازدست رفتن ارزش خانواده و تشويق به تشکيل خانواده‌هاي ناسالم»، «بحران‌هاي پي‌درپي اقتصادي»، «تضعيف توان امنيتي و دفاعي» و «حضور تروريست‌ها» را از مسائل فراروي اروپا درشرايط کنوني خواند و گفت: اين بحران‌ها غرب را وادار کرده است که رويکرد و نگاه خود را به شرق نزديک کند تا با يافتن ارزش‌هاي معنوي بتواند به راه‌حل‌هايي دست يابد.

مراسم عزاداري اربعين حسيني در حضوررهبرمعظم انقلاب

دراربعين شهادت سيد و سالار شهيدان حضرت اباعبدالله الحسين عليه‌السلام و اصحاب با وفاي ايشان، حسينيه‌ امام خميني رحمه‌الله ميزبان هيات‌هاي دانشجويي از سراسر کشور بود.

دراين مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمين پناهيان در سخناني، مساله‌ ريزش‌ها و رويش‌ها و جدا شدن منافقان از صف مؤمنان را از مقدمات قطعي ظهور حضرت ولي‌عصر عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف خواند و گفت: افراد در جامعه‌ ايماني بايد تلاش کنند که درون خود را اصلاح کنند تا در غربال قبل از ظهور و آشکار شدن سرّ دروني انسان‌ها، جزء ريزش‌ها قرار نگيرند.

وي، امتحان ولايت‌پذيري را مهمترين و دشوارترين امتحان دانست و گفت: کربلا با اسرار دروني انسان‌ها سر و کار دارد و اربعين فراخوان رحمت الهي براي جذب و اصلاح انسان‌هايي با سيرت نيکو است وعلت کينه و بغض نظام سلطه و عوامل آن از راهپيمايي عظيم و ده‌ها ميليوني اربعين هم همين قدرت و عظمت اربعين در نجات انسان‌ها است.

همچنين در اين مراسم ‌مهدي سلحشور به ذکر مصائب آل‌الله و نوحه‌خواني پرداخت. در پايان اين مراسم، دانشجويان نماز جماعت ظهر و عصر را به امامت حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اقامه کردند.


نوشته شده در   شنبه 14 آذر 1394  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode