ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 25 شهريور 1389     |     کد : 9453

توليد داروهاي ضد سرطان

معاون علمي و فن‌آوري رياست جمهوري گفت: 150 ميليارد ريال براي حمايت از 19 طرح تحقيقاتي به تصويب رسيد كه 4 طرح آن در زمينه توليد داروهاي ضد سرطان است كه تا بهمن به توليد مي‌رسد...

 معاون علمي و فن‌آوري رياست جمهوري گفت: 150 ميليارد ريال براي حمايت از 19 طرح تحقيقاتي به تصويب رسيد كه 4 طرح آن در زمينه توليد داروهاي ضد سرطان است كه تا بهمن به توليد مي‌رسد.
به گزارش فارس، نسرين سلطان خواه امروز در مراسم افتتاح خط توليد داروي زيفرون در دانشگاه علوم پزشكي تهران اظهار داشت: اين انتظار طبيعي مردم است كه سرمايه‌گذاري علم و تربيت نيروي انساني نتيجه بخش باشد به گونه‌اي كه مردم محصولات عيني آن را حس كنند و وظيفه متخصصان است كه خدمات مختلف را به مردم ارائه دهند.
وي با بيان اينكه جامعه علمي حوزه بهداشت و سلامت كشور درك صحيحي از نيازهاي مردم دارند ، افزود: يكي از موضوعات اساسي توليد دارو در كشور است كه توسط شركت‌هاي مختلف دانش بنيان و متخصصان دارو سازي كشور رشد خوبي را داشته است.
سلطان خواه افزود: در معاونت علمي رياست جمهوري بايد دستاوردهاي علمي هم در توليد و هم در ارائه خدمات مورد نظر قرار گيرند و با توجه به اينكه سرمايه‌گذاري در سلامت كه عرضه كننده و تقاضا كننده فاصله كمي با هم دارند اين كار بهتر صورت مي‌گيرد.
معاون علمي و فن آوري رئيس جمهوري خاطرنشان كرد: زماني گفته مي‌شد، 4 درصد داروهاي وارداتي كشور 700 ميليارد تومان از هزينه‌هاي سلامت كشور را به خود اختصاص داده است. اما تا به حال نشده است از متخصصان كشور چيزي بخواهيم كه آنها نتوانند آن را برآورده كنند. لذا اين كم كاري ما بوده است كه برنامه ريزي و پشتيباني ‌هاي لازم را از آنها نكرديم.
وي اضافه كرد: با طرح كلان حمايت از توليدات شركت‌هاي دانش بنيان با برآورد اوليه 150 ميليارد ريال در سال 88 و 89، 19 طرح تحقيقاتي به تصويب رسيده است كه 4 طرح آن مربوط به سيستم دارويي است و تا بهمن امسال به توليد خواهند رسيد. ا
سلطان‌خواه يادآور شد: به طور ويژه براي مركز رشد دانشگاه علوم پزشكي تهران مبلغ 1.5 ميليارد تومان براي تجهيز زير ساخت‌هاي اين مركز تخصيص داده شده است.
معاون علمي و فن آوري رئيس جمهوري اضافه كرد: مراكز رشد سكوهاي پرتاب توليدات كشور هستند. اين مراكز مي‌توانند به كمك شركت‌هاي دانش بنيان بسياري از نيازهاي كشور را برطرف كنند. خوشبختانه لايحه حمايت از شركت‌هاي دانش بنيان در مجلس به تصويب رسيد كه بايد در خصوص ثبت شركت و ارائه مجوز به اين شركت‌ها در حوزه پزشكي؛ وزارت بهداشت ما را ياري دهد.


نوشته شده در   پنجشنبه 25 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode