ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 18 شهريور 1389     |     کد : 9262

تزريق بدون درد انواع داروها

محقق ايراني دانشگاه پوردو و همکارانش در اين دانشگاه موفق به ابداع پمپي کوچک شدند که با کمک حرارت بدن فعال شده و مي تواند انواع داروها را با کمک ميکروسوزن ها از طريق پوست به بدن انسان انتقال دهد بدون اينکه دردي احساس شود...

محقق ايراني دانشگاه پوردو و همکارانش در اين دانشگاه موفق به ابداع پمپي کوچک شدند که با کمک حرارت بدن فعال شده و مي تواند انواع داروها را با کمک ميکروسوزن ها از طريق پوست به بدن انسان انتقال دهد بدون اينکه دردي احساس شود.
به گزارش مهر ، محققان دانشگاه پوردو چندين سال است که مشغول کار بر روي صفحه اي از ميکرو سوزن ها هستند که مي تواند بدون ايجاد درد و به راحتي داروها را به بدن انسان انتقال دهند.
اما مولکول هاي بسياري از داروها بسيار بزرگتر از چيزي هستند که بتوان از طريق پوست آن را به داخل بدن انتقال داد ، سيستمي که اين برچسب هاي ميکروسوزني بر اساس آن داروها را انتقال مي دهند.
بابک ضيايي محقق ايراني دانشگاه پوردو موفق به ارائه پمپ هاي جديدي شده که مي تواند با ايجاد فشار کافي براي عبور دادن داروها از ميان ميکروسوزن ها و تزريق آنها به بدن، نياز به استفاده از سوزنهاي دردناک و ترسناک تزريق هاي عميقتر را از بين برده و اين مشکل را رفع کند.
اين پمپ ها دارو و مايعات را در خود نگه مي دارند و با حرارت بدن اين مايع به جوش آمده و بخار ناشي از جوشش مايع براي فشرده کردن داروها از ميان سوزنهاي 20 ميکروني کافي خواهد بود. به بياني ديگر براي فعال سازي اين پمپ تنها به حرارات انگشت دست نياز خواهيد داشت.
بابک ضيائي مهندس رايانه و الکتريک دانشگاه پوردو درباره اختراع جديد خود ، گفت: ما پمپ ساده اي ابداع کرده ايم که با تماس انگشتان دست فعال شده و نيازي به باطري ندارد.
به گفته وي استفاده از اين واکسن ها و پمپ کوچکش در حدود 20 تا 30 ثانيه زمان خواهد برد و سپس بايد اين تجهيزات يک بار مصرف و کوچک را به دور انداخت.
به گفته ضيايي ، اين راه حل در عين سادگي و کارآمد بودن مشکلي بسيار پيچيده را حل کرده و توانسته است ميزان مناسبي از نيرو برابر چند پوند در اينچ مربع را از ميان چنين پمپ کوچکي به وجود آورد.
اين محقق ايراني دانشگاه پورد به کمک همکارانش اين نمونه را با استفاده از فلوروکربن ها مورد آزمايش قرار دادند. قدم بعدي همراه کردن پمپ و ميکروسوزن ها است تا کارايي اين پمپ نسبت به داروهاي مختلف مورد بررسي قرار گيرد.


نوشته شده در   پنجشنبه 18 شهريور 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode