ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 12 مرداد 1389     |     کد : 8706

ایتالیا هم وارد بازار حلال شد

س از بلژیک، این بار نوبت ایتالیا بود که خود را به برچسب حلال مجهز سازد تا بدینسان وارد بازار جهانی شود که حجم مبادلات آن دست کم به رقمی بالغ بر500 میلیارد یورو می رسد...

س از بلژیک، این بار نوبت ایتالیا بود که خود را به برچسب حلال مجهز سازد تا بدینسان وارد بازار جهانی شود که حجم مبادلات آن دست کم به رقمی بالغ بر500 میلیارد یورو می رسد. فرانسه، با وجود آنکه مهمترین اقلیت مسلمان اروپا را در خود جای داده، همچنان، وارد این بازار نشده است.
به گزارش خبرگزاري اهل بيت(ع) ـ ابنا ـ در سی ام ژوئن سال جاری بین وزرای خارجه، سیاست های غذایی، کشاورزی و جنگل داری و بهداشت ایتالیا و در حضور تنی چند از دیگر مسئولان ایتالیایی و دیپلمات های مسلمان حاضر در این کشور، معاهده ای در رم به امضا رسید و برند مذکور "Made in Italy Halal" نام گذاری شد.
در شرایط کنونی، می توان گفت که بازار حلال در حال رشد فزاینده و ثابتی است که نسبت آن را تا ۱۵ درصد در سال تخمین می زنند. گفته می شود که این بازار در سال ۲۰۱۰ بایستی رقمی بالغ بر ۵۴ میلیارد یورو را مدیریت کند که فقط ۵ میلیارد آن در ایتالیا خواهد بود.
در پی امضا معاهده مذکور، وزرای خارجه، سیاست های غذایی، کشاورزی و جنگل داری و بهداشت امیدوارند که بتوانند بازار کشورهای اسلامی را به دست بیاورند و البته این مسئله مستلزم پاسخ دادن به نیازهای آنها، منطبق بر استانداردهای اسلامی محصولاتی می باشد که بایستی تحت این برچسب، صادرات شوند.
فرانکو فراتینی، وزیر خارجه ایتالیا، می گوید: این برچسب، ابزار مهمی برای رسیدن محصولات ایتالیایی به بازارهای کشورهای عربی می باشد.
وزیر کشاورزی نیز از پتانسیل هایی سخن می گوید که "Made in Italy Halal " برای تصویر ایتالیا در کشورهای اسلامی به همراه خواهد داشت؛ وی به طور خاص مبادلات فرهنگی و غذایی که برای کشورهای اسلامی و ایتالیا جالب خواهد بود، صحبت می کند.
اما وزیر بهداشت معتقد است که این برچسب حلال، ضمانت قابل اعتماد و اطمینان آوری به شمار می رود که خیال مصرف کنندگان را از شرایط بهداشتی و استانداردهای اسلامی ذبح حیوانات، راحت می سازد.
گفتنی است که در کشور اسپاگتی ها، قریب به ۸۲۵ هزار مسلمان زندگی می کنند و حدود ۱۲۰ هزار موسسه و شرکت توسط اعضای این جامعه اداره می شوند.
برچسب " Made in Italy Halal " به تایید کمیته دینی مسلمانان ایتالیا (COREIS) رسیده است. این برند در برگیرنده محصولات غذایی-کشاورزی، دارویی و آرایشی نیز خواهد بود.
پس از بلژیک، ایتالیا دومین کشوریست که رسما وارد این بازار می شود. با وجود آنکه، بازار حلال رشد قابل توجهی را به خود اختصاص داده است، اما همچنان برخی از کشورها با احتیاط به آن می نگرند. بنا بر برخی گمانه زنی ها تخمین زده می شود که فرانسه می تواند رقمی بالغ بر ۵ میلیارد دلار را در این بازار مدیریت کند. این در شرایطی است که این رقم را هم اکنون، شرکت ها و موسساتی که توانسته اند اعتماد مسلمانان را جلب کنند، در اختیار خود گرفته اند.


نوشته شده در   سه شنبه 12 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode