ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 6 مرداد 1389     |     کد : 8619

خون مصنوعي در کشور توليد شد

مجري طرح توليد خون مصنوعي از موفقيت محققان کشور در توليد خون مصنوعي در فاز آزمايشگاهي خبر داد و گفت: تست هاي مورد نياز بر روي حيوانات آزمايشگاهي صورت گرفت و نتايج قابل قبولي حاصل شد. اين حون قابل فريز شدن است و به هر گروه خوني مي توان تزريق کرد...

 مجري طرح توليد خون مصنوعي از موفقيت محققان کشور در توليد خون مصنوعي در فاز آزمايشگاهي خبر داد و گفت: تست هاي مورد نياز بر روي حيوانات آزمايشگاهي صورت گرفت و نتايج قابل قبولي حاصل شد. اين حون قابل فريز شدن است و به هر گروه خوني مي توان تزريق کرد.
مهندس حسين حنيفي مجري طرح در گفتگو با مهر با اشاره به پروژه تحقيقاتي توليد گلبول قرمز به عنوان ناقل اکسيژن گفت: با استفاده از تکنيک نانو ذرات اقدام به توليد هموگلبول هاي مصنوعي کرديم.
وي به اهميت اين طرح اشاره کرد و اظهار داشت: ساليانه کشور به بيش از 7 ميليون واحد خون نياز دارد که براي اين منظور از افراد داوطلب خون دريافت مي شود که پس از انجام آزمايش هاي متعدد در صورت نبود آلودگي به افراد نيازمند تزريق مي شود.
مجري طرح با بيان اينکه پس از انجام آزمايش هاي خون هاي دريافتي همواره پنج درصد خطا وجود دارد ، خاطرنشان کرد: از اين رو با دسته بندي هموگلبول ها ، اقدام به توليد گلبول هاي خوني در مقياس نانو کرديم. اين گلبول ها به عنوان ناقل اکسيژن در بدن عمل مي کنند.
حنيفي به مزاياي خون مصنوعي توليد شده اشاره کرد و افزود: خون توليد شده قابليت استريليزه و فريز شدن را دارد ضمن آنکه مي توان به هر گروه خوني آن را تزريق کرد.
وي به توليد خون مصنوعي در کشورهاي ژاپن و آمريکا اشاره کرد و يادآور شد: تست هاي مورد نياز بر روي حيوانات آزمايشگاهي صورت گرفت که نتايج قابل قبولي را به دست آورديم.

توليد نانو داروهاي حاوي آنتي بيوتيک هدفدار
اين محقق همچنين از تحقيقاتي در زمينه توليد نانو داروهاي حاوي آنتي بيوتيک خبر داد و در اين باره توضيح داد: باکتري ها به ويژه باکتري هايي که موجب عفونت هاي بيمارستاني مي شوند، پس از مدتي نسبت به آنتي بيوتيک ها مقاوم مي شوند که براي مقابله با اين باکتري ها از دوز بالاتري از آنتي بيوتيک ها استفاده مي شود که اين امر موجب توليد سم در بدن مي شود.
وي با اشاره به اين پروژه تحقيقاتي اظهار داشت: در اين پروژه اقدام به توليد نانو داروهاي حاوي آنتي بيوتيک شد. اين داروها به صورت هدفدار به باکتري هاي مورد نظر متصل مي شوند و با کاهش مقاومت اين باکتري ها در برابر آنتي بيوتيک ها، موجب مرگ آنها مي شود.
حنيفي کاهش ميزان مصرف آنتي بيوتيک را از مهمترين مزاياي اين نانو داروها نام برد و خاطرنشان کرد: با دوز يک دويستم اين داروها مي توان باکتري هاي مقاوم در برابر آنتي بيوتيک را از بين برد.


نوشته شده در   چهارشنبه 6 مرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode