ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 تير 1389     |     کد : 8496

واکسني براي انواع آنفلوآنزا

گروهي از پژوهشگران آمريکايي يک «ابر واکسن واحد» را ايجاد کردند که مي تواند در مقابل انواع ويروس هاي آنفلوآنزا بدن را ايمن کند.


 گروهي از پژوهشگران آمريکايي يک «ابر واکسن واحد» را ايجاد کردند که مي تواند در مقابل انواع ويروس هاي آنفلوآنزا بدن را ايمن کند.
محققان موسسه ملي آلرژي شناسي و بيماري هاي واگيردار در ايالت مريلند آمريکا اميدوارند اولين «ابر واکسن همگاني» (يونيورسال) را براي مقابله با انواع ويروس هاي آنفلوآنزا ظرف دو تا پنج سال آينده بر روي انسان آزمايش کنند.
اين دانشمندان معتقدند که اين گامي بزرگ به سوي توسعه يک واکسن ضد آنفلوآنزاي واحد است که با تکنيک دو بار تزريق مي تواند بدن را ايمن کند.
در اين استراتژي در ابتدا يک دوز از DNA رمزگشايي يک پروتئين ويروس آنفلوآنزا به نام «هماگلوتنين» (HA) و در نوبت دوم يک ويروس آنفلوآنزاي فصلي که بخش هايي از ژنتيک ويروس آن اصلاح ژنتيکي شده تزريق مي شود.
هماگلونتين ، پروتئين حاضر در سطح سلولي اين ويروس ها است که براي پيدا کردن قندها در سلول هاي دستگاه تنفسي و توسعه ويروس به آن کمک مي کند.
اين پروتئين به شکل يک استوانه بلند است که بخش هاي فوقاني آن تغيير شکل مي دهند و به اين ترتيب ويروس را از واکنش هاي پادتن ها نجات مي دهند. اين واکسن جديد به بخش زيرين اين استوانه حمله کرده و از اين طريق آن را نابود مي کند.
تاکنون اين واکسن بر روي موش ها ، موش خرماها و ميمون ها آزمايش و نتايج آنها با يکديگر مقايسه شده و نشان داده است که اين حيوانات پس از دريافت اين واکسن به طور مثبتي توانستند در مقابل خشن ترين ويروس هاي آنفلوآنزا مثل 1934 H1N1 به خوبي واکنش نشان دهند.
همچنين پاسخ ايمني بدن مدل هاي آزمايشگاهي در مقابل ويروس آنفلوآنزاي پرندگان نيز مثبت بود.
براساس گزارش ساينس، اين محققان در اين خصوص اظهار داشتند:اين روش مسير جديدي را براي واکسيناسيون ضد آنفلوآنزا باز مي کند. اين روش مي تواند شبيه به واکسيناسيوني باشد که براي ساير بيماري ها مثل هپاتيت به کار مي رود. در اين روش ، واکسيناسيون در سال هاي اوليه زندگي انجام شده و در سنين بزرگسالي تکرار مي شود. ما مي توانيم ميزان اثربخشي اين واکسيناسيون را بين 2 تا 5 سال آينده بر روي انسان آزمايش کنيم.

مهر 


نوشته شده در   سه شنبه 29 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode