ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 21 تير 1389     |     کد : 8389

پوشيدن البسه نخي و پنبه‌اي در روزهاي گرم سال

اورژانس تهران همزمان با فرا رسيدن فصل گرم تابستان براي جلوگيري از بروز عارضه گرمازدگي نكاتي را به هموطنان و شهروندان تهراني توصيه كرد...

اورژانس تهران همزمان با فرا رسيدن فصل گرم تابستان براي جلوگيري از بروز عارضه گرمازدگي نكاتي را به هموطنان و شهروندان تهراني توصيه كرد.
به گزارش سلامت نيوز اورژانس تهران با توصيه به هموطنان و شهروندان تهراني مبني بر پوشيدن البسه‌هايي از جنس نخ، پنبه و كتان كه تبادل گرما را امكان پذير مي‌كند در ادامه تاكيد كرده است: بدين ترتيب گرماي هوا صرف تعريق بدن و در نتيجه متعادل نگهداشتن درجه حرارت بدن مي‌شود، همچين از سوي ديگر با نوشيدن مقادير كافي مايعات، حجم مايعات از دست رفته بدن بر اثر تعريق تامين مي‌شود.
اورژانس تهران همچنين توصيه كرد:‌ از قرار گرفتن در هواي گرم به ويژه مرطوب اكيدا اجتناب شود و فعاليت ورزشي و گروهي در شرايط آب و هوايي گرم را به حداقل برسانند و بروز گرمازدگي در يكي از اعضاي تيم ورزشي را بايد به معناي در معرض خطر بودن ساير بازيكنان دانست.
برپايه اين گزارش، گرمازدگي به معناي به هم خوردن تعادل در مكانيسم‌هاي تنظيمي گرماي بدن است، بدان معنا كه افزايش شديد حرارت محيط و ناتواني در دفع حرارت گرمازدگي را سبب مي‌شود.
گرما زدگي بردو نوع كلاسيك و فعاليت قابل تقسيم است. افراد در سنين بالا، مبتلايان به بيماري‌هاي قلبي و عروقي، بيماري‌هاي مزمن، رواني، معلولان، افراد چاق و فربه و يا به هرعلتي با كاهش ميزان مايعات بدن به فرم كلاسيك دچار مي‌شوند.
به گزارش ايسنا، در گرمازدگي به صورت فعاليتي در هر سني به ويژه در كودكان و به دنبال فعاليت‌هاي ورزشي سنگين به ويژه در آب و هواي مرطوب بروز مي‌كند.
بر اساس گزارش ارائه شده از سوي اورژانس تهران، خستگي، گيجي، احساس سردرد، گرفتگي عضلات ، خشكي پوست، تهوع و استفراغ، تشنج، اختلال ريتم قلب و تكلم، افت فشار خون، رنگ پريدگي، كاهش ضربان نبض و حجم دفعي ادرار و در موارد شديدتر كاهش هوشياري از علايم و نشانه‌هاي گرمازدگي است.
بهترين اقدام در چنين مواردي انتقال فرد گرما زده به محلي خنك و زير سايه، در آوردن لباس‌هاي فرد گرمازده و در صورت امكان استفاده از پنكه براي تسريع در خنك كردن و نيز تجويز اكسيژن است.
دراين گزارش همچنين تاكيد شده است از استحمام يكباره فرد گرمازده با آب سرد جدا خودداري شود، چون مي‌تواند شوك و يا مرگ فرد را سبب شود.
اورژانس تهران بهترين شيوه خنك كردن فرد گرمازده و پايين آوردن دماي بدن اين فرد را استفاده از پارچه مرطوب با ميزان درجه حرارت دو تا سه درجه خنك‌تر از دماي بدن فرد گرمازده برشمرد و افزوده است: در صورت هوشياري فرد مصدوم مايعات خنك به فرد خورانده شود تا پس از رسيدن دماي بدن فرد به حد طبيعي فورا به يك مركز درماني منتقل و يا با اورژانس «115» تماس بگيرند.


نوشته شده در   دوشنبه 21 تير 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode