ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 26 خرداد 1389     |     کد : 8028

مصونيت عابران پياده فقط در محل خط‌كشي شده

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در پايان رسيدگي به لايحه‌ تخلفات رانندگي مقرر كردند...

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در پايان رسيدگي به لايحه‌ تخلفات رانندگي مقرر كردند.
درصورت عدم‌ عبور عابران پياده از نقاط خط‌كشي شده و تصادف با وسيله‌ نقليه، راننده مشروط به اينكه تمامي‌ مقررات را رعايت كرده باشد، مسئوليتي ندارد.
بر اساس اين مصوبه در راه‌هايي كه براي عبور عابران پياده، علائم، تجهيزات و مسيرهاي ويژه اختصاص داده شده است، عابران مكلفند هنگام عبور از عرض يا طول سواره‌رو با توجه به علائم راهنمايي و رانندگي مصوبه در محل از نقاط خط‌كشي شده، گذرگاه‌هاي غيرهم‌سطح و مسيرهاي ويژه استفاده كنند.
بر اين اساس هر‌گاه عابران به تكليف مذكور عمل نكنند، درصورت تصادف با وسيله‌ نقليه، راننده مشروط به اينكه تمامي مقررات را رعايت كرده باشد، مسئوليتي نخواهد داشت.
عدم‌مسئوليت راننده مانع از استفاده مصدوم يا وارث متوفي از مزاياي بيمه نخواهد شد.نمايندگان مجلس همچنين مصوب كردند كه رانندگان نيز موظفند درصورت عبور عابر پياده از محل‌هاي تعيين شده با فاصله‌اي كه به وسيله خط‌كشي پشت مسير ويژه مشخص مي‌شود، توقف كامل كنند؛ در غيراين صورت براي آنها مبلغ 200‌هزار ريال قبض جريمه صادر مي‌شود.

بازدارندگي لايحه اصلاح قوانين رانندگي
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي كشور با اشاره به تصويب لايحه اصلاح قوانين راهنمايي و رانندگي در مجلس شوراي اسلامي گفت: اين لايحه مي‌تواند بازدارندگي لازم را به‌وجود آورد.
سردار اسكندر مؤمني در حاشيه جلسه ديروز مجلس گفت: قوانين كنوني مربوط به راهنمايي و رانندگي متعلق به سال‌1350 است و به همين دليل با شرايط امروز كشور كه تعداد زيادي خودرو وارد ناوگان حمل‌ونقل كشور شده، همخواني ندارد.
مؤمني تأكيد كرد: با بازنگري كه در مجلس در اين قوانين صورت گرفت بازدارندگي لازم انجام شد و به‌نظر مي‌رسد كه اين مصوبه مجلس مي‌تواند در افزايش امنيت رانندگي در كشور مؤثر واقع شود.
مؤمني در پاسخ به سؤال خبرنگاري در رابطه با مكلف كردن سرنشينان خودروها به استفاده از كمربند ايمني صندلي عقب ماشين و لزوم سوار‌كردن 2‌سرنشين در صندلي‌هاي عقب گفت: ما اين بند را به‌گونه‌اي اجرا نخواهيم كرد كه اسباب زحمت مردم و عامل ناخرسندي آنها شود و براي اتخاذ هر تصميمي ابتدا در رابطه با زير‌ساخت‌هاي آن اطلاع‌رساني خواهد شد و سپس براي اجرا به ماموران ابلاغ مي‌شود. 


نوشته شده در   چهارشنبه 26 خرداد 1389  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode