ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 8 آذر 1388     |     کد : 5674

ديد و بازديدهای حج را با يك هفته تاخير برگزار كنيد

اولين كاروان زائران بيت‌الله الحرام در حالي اواخر اين هفته به كشور بازمي‌گردند كه متخصصان بهداشتي كشور نسبت به خطر موج سوم آنفلوآنزاي A همزمان با ورود حجاج به كشور هشدار داده و بر محدوديت استقبال و ديد و بازديد از حجاج تا يك هفته پس از بازگشت تاكيد دارند...

اولين كاروان زائران بيت‌الله الحرام در حالي اواخر اين هفته به كشور بازمي‌گردند كه متخصصان بهداشتي كشور نسبت به خطر موج سوم آنفلوآنزاي A همزمان با ورود حجاج به كشور هشدار داده و بر محدوديت استقبال و ديد و بازديد از حجاج تا يك هفته پس از بازگشت تاكيد دارند.
به گزارش ایسنا، بنا به گفته متخصصان عفوني و مسوولان بهداشتي كشور، مبتلايان به آنفلوآنزاي نوع A ممكن است تا يك هفته بدون علامت باشند و بيماري را به ديگران منتقل كنند، بنابراين به حجاج توصيه مي‌شود درصورتي که علايم مشابه آنفلوآنزا مانند تب، گلودرد يا سرفه دارند در زمان ورود به فرودگاه ايران حتما به پايگاه‌هاي مراقبت بهداشتي مستقر در فرودگاه‌ها مراجعه كنند.
پيش از اين دكتر مرضيه وحيددستجردي، وزير بهداشت، در رابطه با تمهيدات انديشيده شده هنگام ورود 65 هزار زائر بيت‌الله الحرام به كشور به منظور كنترل و پيشگيري از بروز موارد جديد آنفلوآنزاي نوع A،گفت: زائران در فرودگاه‌هاي جده و مدينه به صورت كامل توسط پزشكان معاينه مي‌شوند و موارد مشكوك بيماري به سرمهماندار اعلام مي‌شود تا پس از ورود به كشور اقدامات لازم در مورد اين موارد صورت گيرد.
به گفته او همچنين در زمان ورود حجاج به كشور نيز پزشكان 17 فرودگاه كشور تمام زائران را مجددا معاينه كرده و در موارد مشكوك اقدامات لازم صورت مي‌گيرد و در صورت لزوم در همان جا نمونه برداري انجام مي‌شود. اقدامات آموزشي و تبليغاتي نيز از فرودگاه جده و مدينه و در حين پرواز به صورتي مفصل به حجاج ارائه مي‌شود.
وي با اين پيش بيني كه هر هواپيماي حامل زائران بيت‌الله الحرام حدود 12 هزار و 500 نفر مستقبل خواهد داشت، از خانواده‌ها و بستگان زائران خواست كه به منظور پيشگيري از بروز موارد جديد آنفلوآنزاي نوع آ به استقبال حجاج نروند و تاكيد كرد كه در هفته اول، رفت و آمدها براي ديد و بازديد حجاج محدود باشد و ديد و بازديد از حجاج به بعد از گذشت دوره كمون بيماري موكول شود.
دكتر محمود سروش، مدير برنامه آنفلوآنزا و مراقبت بهداشت مرزي وزارت بهداشت نيز از دو بار غربالگري حجاج بيت‌الله الحرام در زمينه آنفلوآنزاي نوع آ براي ورود به كشور خبر داد و با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه آموزش پرسنل هواپيما و همچنين ديگر اقدامات آموزشي انجام شده در زمينه آنفلوآنزاي نوع A گفت: حجاج يك بار در فرودگاه‌هاي جده و مدينه و يك بار در فرودگاه مقصد مورد معاينه پزشكان قرار مي‌گيرند.
دكتر حسن امامي رضوي، معاون سلامت وزارت بهداشت نیز از ارايه آموزش‌هاي چهره به چهره به زائران حج تمتع از لحظه ورود به كشور به منظور پيشگيري از موارد جديد ابتلا به اين بيماري خبر داد و به حجاج توصيه كرد كه مراسم وليمه خود را حداقل با يك هفته تاخير برگزار كنند.
معاون سلامت وزارت بهداشت با بيان اين كه در ايام بازگشت زائران از سفر حج تمتع، آموزش‌هاي ارائه شده از طريق صدا و سيما تشديد مي‌شود، با اشاره به همكاري‌ شهرداري به منظور آموزش چهره به چهره حجاج و خانواده آنها، ادامه داد: از لحظه ورود حجاج به كشور به صورت چهره به چهره آموزش‌هاي مربوط به خودداري از روبوسي، دست دادن و رعايت ديگر مسايل بهداشتي ارائه مي‌شود.





نوشته شده در   يکشنبه 8 آذر 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode