ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 تير 1392     |     کد : 56249

«اسلام گرایی در غرب پس از 11 سپتامبر»/ مطالعه موردی آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و روسیه

طرح پژوهشي اسلام گرایی در غرب پس از 11 سپتامبر 2001 پس از طي مراحل ارزيابي و نشر به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و با همكاري انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شد.



طرح پژوهشي اسلام گرایی در غرب پس از 11 سپتامبر 2001 پس از طي مراحل ارزيابي و نشر به همت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و با همكاري انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) منتشر شد.



به گزارش خبرگزاری مهر، اين اثر به عنوان يكي از اولويت هاي پژوهشكده ارتباطات فرهنگي بين الملل پژوهشگاه توسط دكتر داوود كياني استاديار روابط بين الملل دانشگاه آزاد اسلامي قم با نظارت علمي دكتر مجيد توسلي و ارزيابي دكتر حميدرضا اخوان انجام شده است.

اين کتاب با مطالعه موردی پنج کشور ایالات متحده آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و روسیه به مطالعه و تحلیل روند اسلام‌گرایی در این جوامع براساس سه شاخص: گرایش مسلمانان ساکن غرب به مشارکت اجتماعی به منظور حفظ هویت دینی؛ گرایش مسلمانان به اسلام به عنوان یک جنبش سیاسی- اجتماعی؛ و گرایش مسیحیان و پیروان سایر ادیان در غرب به اسلام مي پردازد.

این پنج کشور بیشترین جمعیت مسلمان در مقایسه با سایر دول غربی را دارا می‌باشند. همچنین انتخاب مبدأ زمانی 11 سپتامبر 2001 نیز از آن روست که عرصه عمومی و یا فضای سیاسی- اجتماعی در غرب پس از وقایع 11 سپتامبر نسبت به مسلمانان بسیار ستیزه‌ جویانه‌تر از گذشته گردید.

در اين کتاب تلاش مي‌شود تا فهم دقيقي از اين تعاملات اجتماعي و نيز وضعيت هويتي جريان‌هاي اسلام‌گرا در پنج کشور ياد شده پس از رويداد 11 سپتامبر 2001در ايالات متحده آمريکا ارائه دهد.

آنچه که هدف اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهد، واکنش مسلمانان و نهادهای اسلامی مقیم در غرب به فشارها و تبعیض‌های اجتماعی یاد شده می‌باشد. بر این اساس، این کتاب قصد پاسخ به این پرسش را دارد که شکل‌گیری مجموعه نگرش‌ها و روندهای تقابل گرایانه به اسلام پس از 11 سپتامبر 2001، چه تأثیری بر بافت هویتی و فعالیت‌های اجتماعی گروه‌ها و سازمان‌های اسلامی در آن جوامع گذاشته است؟

كتاب اسلام گرایی در غرب پس از 11 سپتامبر2001 در 364 صفحه و با قيمت 10000 تومان از سوي انتشارات پژوهشگاه و دانشگاه امام صادق (ع) به صورت مشترك در 1000 نسخه چاپ شده است


نوشته شده در   دوشنبه 17 تير 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode