ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 24 ارديبهشت 1392     |     کد : 53784

نسخه 92 «جمعه ایرانی» رادیو كلید خورد

اولین قسمت از سری جدید برنامه جمعه ایرانی در سال جدید دیروز با حضور هنرمندان برنامه و حدود 200 نفر از شنوندگان رادیو اجرا و ضبط شد.

اولین قسمت از سری جدید برنامه جمعه ایرانی در سال جدید دیروز با حضور هنرمندان برنامه و حدود 200 نفر از شنوندگان رادیو اجرا و ضبط شد.

به گزارش جام‌جم، روز گذشته تعدادی از هنرمندان و بازیگران این برنامه در تالار ایوان شمس گرد هم آمدند و قطعات نمایشی و آوازی جمعه ایرانی را اجرا كردند. این بخش‌های تولیدی مربوط به دو قسمت از برنامه جمعه ایرانی است كه قرار است در روزهای بیست و هفتم اردیبهشت و سوم خرداد از رادیو پخش شود.

برنامه پرطرفدار جمعه ایرانی در سال جدید از گلچین بخش‌های پیشتر ضبط شده استفاده كرد و همین اتفاق به بروز شایعه‌هایی مبنی بر توقف تولید و پخش برنامه منجر شد، اما مدیران رادیو چند بار تاكید كردند كه این شایعات صحت ندارد و ضبط سری جدید برنامه بزودی از سرگرفته خواهد منجر شد. روز گذشته هنرمندان جمعه ایرانی با حضور در ایوان شمس و اجرای یك برنامه شاد و پرشور، نقطه پایانی بر این شایعات و حاشیه‌ها گذاشتند. روز گذشته بخش‌های مهم برنامه همچون لطیفه‌ها و‌ نمایش‌های طنز ضبط شد و خوانندگان ترانه‌ای نیز با مضمون مشكلات اجاره‌نشینی اجرا كردند. رضا عبدی، الهام صفوی‌زاده، نازنین مهیمنی، مهران امامیه، داوود منفرد، احسان كرمی، میثم عبدی و منوچهر آذری از جمله هنرمندانی بودند كه در محل ضبط جمعه ایرانی حضور داشتند.

ضبط قسمت‌های مربوط به روز پدر و فتح خرمشهر

سعید توكل، تهیه‌كننده جمعه ایرانی در گفت‌وگو با جام‌جم از ضبط منظم برنامه در هفته‌های آینده خبر داد و گفت:‌ هنرمندان ما هر دو هفته یك بار در این جا جمع می‌شوند و با اجرای برنامه‌های جذاب گامی در جهت شادكردن و روحیه‌دادن به مردم برمی‌دارند. هر بار بخش‌های مربوط به دو قسمت برنامه ضبط می‌شود و بقیه برنامه نیز به​صورت زنده تقدیم علاقه‌مندان می‌شود. با توجه به این كه روز سوم خرداد مصادف با میلاد حضرت علی (ع)، روز پدر و سالروز آزادسازی خرمشهر است، برنامه مربوط به آن قسمت را شادتر و ویژه‌تر اجرا می‌كنیم.

وی درباره بودجه جمعه ایرانی نیز توضیح داد: هزینه‌های این برنامه از منبع چند اسپانسر (حامی مالی) تامین می‌شود كه البته اتفاق جدیدی نیست و از هفت سال پیش تاكنون به همین شیوه عمل شده است. تهیه‌كننده پیشكسوت رادیو تصریح كرد: برنامه «جمعه ایرانی» یك برنامه طنز است و همیشه سعی كرده در كنار شادكردن و نشاندن لبخند بر لب مخاطب، از كاستی‌ها بگوید. این برنامه بارها به مسائل مختلف پرداخته، اشتباهات یا كاستی‌های وزارتخانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و صنوف مختلف را به زبان طنز طرح كرده و مسائل زیادی مانند ترافیك، اوضاع بیمارستان‌ها، گرانی، مشكلات زندگی كارمندی، مسائل اقتصادی و هر آنچه را كه مبتلابه مردم است، دستمایه كار خود قرار داده است. در سری جدید هم با تكیه بر مسائل روز همان مسیر قدیمی طی خواهد شد.

بازیگران خنده‌بازار در جمع طنازان رادیو

از جمله نكات قابل توجه دیروز حضور دو نفر از بازیگران خنده‌بازار در جمع گروه جمعه ایرانی بود. ابراهیم شفیعی (بازیگر نقش عمو قناد)‌ و محمدرضا خسروی (بازیگر نقش جیرانی) دیروز در كنار هنرمندان قدیمی و پیشكسوت جمعه ایرانی در بخش لطیفه‌ها و ترانه‌های طنز ایفای نقش كردند.

خسروی درباره حضورش در رادیو به جام‌جم گفت: تاكنون تجربه كار رادیویی نداشته‌ام. چند بار به استودیوهای مختلف رفته‌ام، اما همكاری‌ام ادامه‌دار نبوده است. از طرف سعید توكل به برنامه دعوت شدم و چون خیلی به جمعه ایرانی علاقه داشتم، پذیرفتم. با توجه به این كه تصویربرداری خنده بازار برای ماه رمضان از خرداد آغاز می‌شود، فرصت دارم در ضبط جمعه ایرانی حضور داشته باشم. پس از خرداد نیز هر ماه دو بار به اینجا می‌آیم و در تولید بخش‌ها مشاركت می‌كنم.

استفاده اتللو از پنی‌سیلین چینی

حسین هاشمی از نویسندگان پیشكسوت جمعه ایرانی با اشاره به تغییرات محتوایی برنامه گفت: ما هر سال حدود پنج بخش را خارج می‌كنیم و به سراغ بخش‌های جدید می‌رویم. یكی از بخش‌هایی كه برای امسال در نظر گرفته‌ایم، مصاحبه با اشیا و شخصیت‌های مطرح است. مثلا ما با كلنگ مراسم افتتاح، هوای آلوده و شهرتهران گفت‌وگوهای طنزی خواهیم داشت. همچنین با اتللو صحبت كردیم و او در برنامه ما اعتراف كرد كه برای كشتن همسرش، دزدمونا از پنی‌سیلین چینی استفاده كرده است.

وی افزود: در باشگاه چاخانیست‌ها نیز یك بچه سه‌ساله توضیح می‌دهد كه یك میلیون تومانش را از دولت گرفته و در بازار كار انداخته و به ثروت زیادی رسیده است.

هاشمی موضوع داروهای كمیاب را یكی دیگر از سوژه‌های جمعه ایرانی خواند و توضیح داد:‌ وزیر بهداشت چندی پیش گفته بود پزشكان در نسخه‌هایشان داروهای كمیاب را تجویز نكنند. ما نمایشی را طراحی كردیم كه در آن پزشك برای یك نابینا عصا تجویز می‌كند كه به زمین نخورد. در پایان داستان وزیر یك نسخه حاوی داروهای موجود در بازار را كپی می‌كند و در اختیار همه پزشكان قرار می‌دهد.معصومه پاكروان، دیگر نویسنده برنامه نیز به یكی از بخش‌های جدید برنامه اشاره كرد و گفت: در این بخش به قبل و بعد یك اتفاق اشاره می‌كنیم. مثلا قبل از ازدواج همه می‌گویند برو ازدواج كن تا همه چیز درست شود ولی بعد از آن همه می‌پرسند چرا ازدواج كردی كه به این حال و روز بیفتی.

ساغر مختاری،‌ نویسنده جمعه ایرانی نیز به بخش «مشاقره» اشاره كرد و گفت: در این بخش صاحبخانه و بنگاهدار و موجر با هم مشاعره می‌كنند و در لابه‌لای شعرهایشان اشاره‌ای به مسائل اجاره‌نشینی دارند.

احسان رحیم‌زاده‌ /‌ گروه رادیو و تلویزیون


نوشته شده در   سه شنبه 24 ارديبهشت 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode