ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 26 فروردين 1392     |     کد : 52293

بازی‌های رايانه‌ای به عنوان اساس زندگی كودكان تعريف نشود

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبليغات اسلامی گفت: منطق‌مان نسبت به بازی‌های رايانه‌ای و فضای مجازی، منطق اعتدال است و نبايد كودكان و نوجوانان را به گونه‌ای تربيت كنيم كه بازی‌های رايانه‌ای به عنوان يك اصل برای آن‌ها تعريف شود كه اگر انجام ندهند، خارج از اصول تربيتی پيش رفته‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی‌هوايی:
بازی‌های رايانه‌ای به عنوان اساس زندگی كودكان تعريف نشود
معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبليغات اسلامی گفت: منطق‌مان نسبت به بازی‌های رايانه‌ای و فضای مجازی، منطق اعتدال است و نبايد كودكان و نوجوانان را به گونه‌ای تربيت كنيم كه بازی‌های رايانه‌ای به عنوان يك اصل برای آن‌ها تعريف شود كه اگر انجام ندهند، خارج از اصول تربيتی پيش رفته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدجواد موسوی‌هوايی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبليغات اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) با اشاره به مؤلفه‌های بازی‌های اسلامی - ايرانی اظهار كرد: بدون شك بايد با قرائت و نگاه صحيح و دقيق به آيات قرآن و سيره اهل بيت(ع) و به واسطه روش‌های متفاوتی برای اقشار و گروه‌های سنی مختلف جامعه، ارزش‌ها را دقيق معرفی كرد.

وی افزود: بايد از لحاظ اعتقادی و اخلاقی و حتی در سطح احكام و شناساندن احكام دين، اقدامات تبليغی و ترويجی در جامعه داشته باشيم. بايد بتوانيم از ابزارهای مختلفی كه در قرن 20 و 21، قرن انفجار اطلاعات مطرح است و توانسته نوجوانان، جوانان و حتی سنين بالاتر را به خود جذب كند، به خوبی استفاده كنيم.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبليغات اسلامی ادامه داد: بايد حجم اطلاعاتی كه در اين بخش‌ها توليد می‌شود، آنقدر زياد باشد كه جايی برای موارد خلاف دين و اخلاق نگذارد. توليداتمان بايد بسيار قوی و در ابعاد مختلف و برای سلايق گوناگون باشد.

وی بيان كرد: منطق‌مان نسبت به بازی‌های رايانه‌ای و فضای مجازی، منطق اعتدال است و اين‌ها را اصل نمی‌دانيم بلكه اين ابزارها را جزئی از زندگی می‌دانيم. در مجموع كلان زندگی كه برای تكامل و الهی‌شدن انسان از سوی خداوند هدف‌گيری شده است، اينطور نيست كه بازی‌ها برای ما اصل باشد و به گونه‌ای فرزندان را تربيت كنيم كه بازی به عنوان يك اصل تلقی شود و اگر انجام ندهند، خلافی صورت گرفته است و خارج از اصول تربيتی پيش رفته‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی‌هوايی تصريح كرد: بايد با اين روحيه كه بازی به عنوان يك اصل در زندگی تلقی شود، مبارزه كرد. فرهنگ غرب با تهاجمی كه دارد، قصد دارد ما را از جديت‌ها خارج كند و به فضای بازی سوق دهد و حتی تلاش می‌كند تا ما را از حقايق جدا كند و به فضای مجازی هدايت كند. ما برای مقابله با اين موضوع بايد بازی‌های اسلامی، ايرانی توليد كنيم كه برای مخاطبانش جذاب باشد.

وی يادآور شد: فرزندان را بايد به گونه‌ای تربيت كنيم كه آموختن تاريخ اسلام، انقلاب، ايران و حتی تاريخ كشورهای مختلف برايش مهم‌تر از بازی‌های رايانه‌ای باشد. اين روندی است كه بايد طی كنيم و به عنوان يك استراتژی تربيتی مدنظر داشته باشيم.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبليغات اسلامی تصريح كرد: اكثريت بازی‌های رايانه‌ای، توليدات غربی است و قطعاً جنبه غير دينی يا ضد دينی دارند. بايد تلاش كنيم، ابزار را بدست گيريم و با اين بازی‌ها مقابله كنيم و اين هم يك قدرت است.

وی افزود: توليد بازی‌های رايانه‌ای و توليد بومی، اسلامی و انقلابی آن برای ما ضروری است. البته بنياد ملی بازی‌های رايانه‌ای اقدامات خوبی را انجام داده است و شاهد عملكرد مثبتی از اين بنياد هستيم.

حجت‌الاسلام موسوی‌هوايی اظهار كرد: در توليد بازی‌های اسلامی، ايرانی بايد به محتوا و ساختار آن توجه كنيم و عملكرد حرفه‌ای داشته باشيم. محتوا بايد برای كاربر جذاب باشد و ساختار آن به لحاظ تكنيك و تكنولوژی از سطح بالايی برخودار باشد چرا كه اين بازی‌ها با بازی‌های خارجی مقايسه می‌شود.

وی بيان كرد: در توليد بازی‌های رايانه‌ای از شخصيت‌های كه استفاده می‌شود بايد برای كاربر جذاب باشد و از آن طرف، محتوا بايد سلسله مسائل ايجابی و سلبی هم در آن رعايت شود. در مسائل سلبی بازی نبايد شهوت‌انگيز باشد يا نبايد قوه خشم را آنقدر فعال كند كه فرد از حالت طبيعی خارج شود و حتی نبايد آنقدر خيال‌انگيز باشد كه كاربر را از زندگی واقعی جدا كند. اين‌ها مهم است و اشكالاتی است كه غربی‌ها متوجه شده‌اند و می‌خواهند به‌ گونه‌ای درست كنند كه البته امكان‌پذير نيست زيرا مسيری كه صهيونيست برای تربيت جوامع انسانی ايحاد كرده مسيری است كه نظام سلطه‌ای باشد و اين ساختار ضد دينی است.



نوشته شده در   دوشنبه 26 فروردين 1392  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode