ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 15 بهمن 1391     |     کد : 49218

تغذیه نامناسب عامل ابتلا به نیمی از سرطان‌ها

دكتر عبدالله فضل‌علی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: به عنوان مثال گوشت فرآوری شده یا گوشت قرمز كمتر استفاده كنیم...

دكتر عبدالله فضل‌علی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: به عنوان مثال گوشت فرآوری شده یا گوشت قرمز كمتر استفاده كنیم و از مصرف غذاهای آماده طبخ كه مواد نگه دارنده دارند و همچنین فست‌فودها اجتناب كنیم، زیرا مصرف همه این مواد زمینه ابتلا به سرطان را در آینده فراهم می‌كند، بنابراین لازم است از غذاهایی استفاده كنیم كه تازه بوده، حاوی ویتامین و املاح باشد. همچنین گوشت سفید و ماهی را در رژیم غذایی گنجانده و كمتر از گوشت قرمز استفاده كنیم.

وی تاكید كرد: برنامه غذایی باید به گونه‌ای تنظیم شود كه میزان كالری دریافتی به افزایش‌وزن منجر نشود. وزن بالا خود یك عامل زمینه‌ساز برای ابتلا به سرطان است.

این متخصص درباره ارتباط میان سموم كشاورزی باقی‌مانده در سبزیجات و ابتلا به سرطان نیز گفت: نمی‌توان ادعا كرد همه سبزیجات دچار مشكل است، بلكه شدت این عامل هم بستگی به ناحیه كشت، نوع آبیاری و مانند آن دارد.

شیوع سوء‌هاضمه در مردان بالای 45 سال

رئیس بخش داخلی بیمارستان امیراكرم با اشاره به این‌كه مجموعه دردهای ناحیه فوقانی شكم را سوء‌هاضمه می‌گویند، گفت: این دردها در مردان بالای 45 سال شایع‌تر است.

دكتر سیدمحمود‌اسحاق حسینی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: دردهای ناحیه فوقانی شكم، سوزش سردل، پرُی شكم و احساس سنگینی را سوء‌هاضمه می‌نامند كه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

وی ادامه داد: در تشخیص نوع بیماری، سن افراد از عوامل مهم است، همچنین در بیشتر موارد شاهد اختلال عملكرد معده هستیم كه مختل‌شدن حركت مواد در معده باعث اختلال در دفع هم می‌شود در نتیجه فرد احساس سنگینی و پری شكم می‌كند.

حسینی با بیان این‌كه لاغری، كم‌اشتهایی و كم‌خونی از علائم دیگر سوء‌هاضمه ا‌ست، گفت: اگر همه علائم در افرادی با سن بالا وجود داشته باشد حتما باید آندوسكوپی انجام شود، البته افراد سیگاری و كسانی كه الكل مصرف می‌كنند، همچنین افرادی كه در خانواده‌شان سابقه سرطان معده دارند نیز باید به این بیماری توجه كنند.


نوشته شده در   يکشنبه 15 بهمن 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode