ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 18 شهريور 1391     |     کد : 42448

آغاز«بيدارباش» شبكه يك در شب‌هاي پاياني تابستان

اكبر عبدي و مجيد صالحي از امشب، ساعت 22 و 15 دقيقه با سريال «بيدارباش» ساخته احمد كاوري و تهيه‌كنندگي جواد نوروزبيگي به شبكه يك سيما مي‌آيند. اين سريال كه اولين سريال توليدي مركز بسيج رسانه ملي است، سه روز در هفته پخش مي‌شود.

اين سريال با رويکرد طنز، اتفاقات دوران جنگ را به تصوير مي کشد
آغاز«بيدارباش» شبكه يك در شب‌هاي پاياني تابستان
اكبر عبدي و مجيد صالحي از امشب، ساعت 22 و 15 دقيقه با سريال «بيدارباش» ساخته احمد كاوري و تهيه‌كنندگي جواد نوروزبيگي به شبكه يك سيما مي‌آيند. اين سريال كه اولين سريال توليدي مركز بسيج رسانه ملي است، سه روز در هفته پخش مي‌شود.
احمد كاوري درباره سريال بيدارباش به «جام‌جم» گفت: تصويربرداري اين سريال 14 قسمتي در مدت سه ماه و در يكصد جلسه انجام شده است.

وي افزود: موضوع «بيدار باش» جنگي است و بايد در آن، فضاي دهه 60 تداعي مي‌شد، به همين دليل تصويربرداري در اطراف تهران در ساختمان‌هاي قديمي و محله‌هايي كه بافت آن تغيير زيادي نكرده است، صورت گرفت. البته بخش زيادي از سريال در شهرك دفاع مقدس و يك قرارگاه جنگي تصويربرداري شد.

كاوري همكاري و روابط خوب بين عوامل سازنده اين سريال را يكي از دلايل موفقيت آن در زمان تصويربرداري ذكر كرد و گفت: يكي ديگر از نقاط قوت اين سريال نويسنده‌هاي آن است كه با توجه به فضاي داستان، يك سري شوخي‌ها و موقعيت‌هاي طنز را ايجاد كرده‌اند كه بيننده در حين دريافت مفاهيم و پيام‌هاي اوليه سريال، لبخند هم بزند و فقط با فضاي خشك و خشن جنگي روبه‌رو نباشد. وي ادامه داد: همچنين ما سعي كرديم در فضاي كلي سريال نيز به سمت و سوي ايجاد موقعيت‌هاي كميك برويم و در انتخاب بازيگران نيز مولفه توانايي بازي كمدي را در نظر گرفتيم.

كاوري با بيان اين‌كه اين سريال با دست گذاشتن روي موضوعات دفاع مقدس مفاهيمي همچون شهادت طلبي، ايثار، ازخودگذشتگي و... را به تصوير مي‌كشد، گفت: ما سعي‌كرديم گوشه‌اي از اين ارزش‌هاي اخلاقي را به شكلي جذاب براي مخاطبان روايت كنيم.

وي با بيان اين‌كه در موسيقي اين سريال سعي كرديم از سازهايي استفاده كنيم كه مارش‌گونه باشد تا زمان جنگ را براي مردم تداعي كند، گفت: موسيقي متن و تيتراژ
«بيدار باش» را آريا عظيمي‌نژاد ساخته و سينا سرلك شعري از اهورا ايمان را براي تيتراژ پاياني سريال خوانده است.

از ديگر بازيگران اصلي اين سريال مي‌توان به رضا ناجي، امير نوري، عارف لرستاني، اميررضا دلاوري، حسين عابديني، هادي كاظمي، مهدي صبايي، رابعه اسكويي و ماشاءالله شاهمرادي اشاره كرد كه در نقش‌هاي اصلي اين اثر ظاهر مي‌شوند.

داستان سريال بيدارباش درباره يك گروه نمايشي است كه در بحبوحه جنگ مصمم مي‌شوند يك نمايش شاد را براي رزمندگان اجرا كنند. فاطمه گودرزي، مهدي سلطاني، كيهان ملكي، صادق هاتفي، ستاره اسكندري، افسانه ناصري، مريم كاوياني، شيوا خسرومهر و بهار نوحيان از ديگر بازيگران اين سريال هستند. در سريال بيدارباش، اكبر عبدي در نقش پدر، رابعه اسكويي در نقش مادر و مجيد صالحي در نقش فرزند، خانواده‌اي را تشكيل مي‌دهند كه اختلاف عقيده زيادي دارند، به طوري كه مادر خانواده تمايل به انجام فعاليت‌هاي مثبت اجتماعي دارد، اين در حالي است كه پدر و پسر خوشگذراني را ترجيح مي‌دهند. اين خانواده در موقعيتي قرار مي‌گيرند كه مجبور مي‌شوند با عده‌اي زندگي كنند كه با آنها اختلاف عقيده زيادي دارند.

نمايش حضور مردم در جنگ

علي‌اصغر جعفري، رئيس مركز بسيج صدا و سيما درباره ساخت سريال بيدارباش به «جام‌جم» گفت: بسيج صدا و سيما ماموريت‌هاي جديدي را آغاز كرده كه يكي از اين رويكردها ورود به فعاليت‌هاي رسانه‌اي است. فعاليت در حوزه توليد آثار نمايشي و كارهاي مستند و حتي انيميشن نيز يكي از اين فعاليت‌هاست. سريال «بيدارباش» نيز اولين سريالي است كه با همكاري بسيج تهيه شده است.

وي با بيان اين‌كه بيدارباش سريال آموزنده‌اي است، گفت: در زمان جنگ و دفاع مقدس مردم حضور پررنگي در صحنه داشتند و تاثيرات جنگ بر آحاد مردم انكارنشدني است، به همين دليل بيدارباش اين همدلي را به تصوير مي‌كشد. همچنين انتخاب قالب طنز براي اين مجموعه به دليل تاثيرگذاري بيشتر و ايجاد فضاي شاد و مفرح در سريال است. عوامل سازنده اين سريال كه به سفارش گروه مجموعه‌هاي تلويزيوني شبكه يك ساخته شده عبارتند از فيلمنامه‌نويس: اميرحسين جم‌دوست و اميرعباس ترابي، بازنويسي فيلمنامه: حسين تراب‌نژاد، مدير برنامه‌ريزي: نغمه نظري، مشاور فيلمنامه: پيمان جزيني، مدير توليد: فرشته مهدي‌زاده و تدوين: مهدي حسيني‌وند.


نوشته شده در   شنبه 18 شهريور 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode