ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 4 مرداد 1403
پنجشنبه 4 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 فروردين 1391     |     کد : 34769

نامزد پرطرفدار

سريال چك برگشتي ساخته سيروس مقدم ديشب به پايان رسيد؛ اما خاطره آن تا زماني كه مشكل مهريه و نحوه آن در جامعه ما حل نشود...

«چك برگشتي» موفق‌ترين سريال نوروزي تلويزيون بود
نامزد پرطرفدار
سريال چك برگشتي ساخته سيروس مقدم ديشب به پايان رسيد؛ اما خاطره آن تا زماني كه مشكل مهريه و نحوه آن در جامعه ما حل نشود، تا وقتي كه شَرخرها، صاحبان چك‌هاي برگشتي را به اصطلاح به خاك سياه بنشانند، تا زماني‌كه قيمت سكه طلا در بازار نوسان داشته باشد، تا وقتي كه آدم‌هايي از طبقات مختلف جامعه تصميم بگيرند براي ورود به مجلس شوراي اسلامي نامزد شوند، تا وقتي كه صداقت و روراستي فداي دروغ و... شود در ذهن مردم مي‌ماند.
لطيف، آدم بد سريال چك برگشتي نبود، اما شرايط باعث مي‌شد او به خطا برود. كريم مشرفي، آدم خوب داستان بود. آدمي كه به‌سادگي نمي‌شد از او يك آدم بد ساخت. هدايت هاشمي نقش كريم را عالي بازي كرد، همان‌گونه كه هومن برق‌نورد نقش احمد، شوهر خواهر لطيف را آنقدر متفاوت از ديگر نقش‌هايش بازي كرد كه همه او را تحسين كردند. امير جعفري هم براي بازي در نقش لطيف زحمت زيادي كشيد. در قسمت يازدهم سريال در ميان برف و بوران و سرما او با لباس حوله‌اي در كوچه و خيابان مقابل دوربين ظاهر شد و حتي حاضر شد با همان لباس داخل ماشين زباله بنشيند يا در تنور نانوايي مخفي شود. همه اينها نشان مي‌دهد كه جعفري همه تلاش خود را كرده تا نقش لطيف را باورپذير اجرا كند؛ تلاشي كه همه بازيگران چك برگشتي براي موفقيت اين سريال انجام دادند. البته به همه اينها بايد به متن خوب سروش صحت هم اشاره داشت كه فيلمنامه چك برگشتي را به اثري منسجم تبديل كرد كه مسائل روز را به زباني طنز بررسي مي‌كرد. ديالوگ‌هاي فيلمنامه چك برگشتي را مي‌توان از بهترين ديالوگ‌هاي سال‌هاي اخير تلويزيون دانست. ديالوگ‌هايي كه به راحتي در دهان بازيگران مي‌چرخيد و مي‌توانست حرف دل بيشتر مردم هم باشد.

سيروس مقدم هم از همه تجربيات خود استفاده كرد تا داستان و ساختار چك برگشتي را روان و قابل فهم تصويري كند. انتخاب شهرستان دماوند براي لوكيشن اصلي سريال به باورپذيري سريال كمك كرد و نشان داد كه در شهرستان‌هاي كوچك هم اتفاقات زيادي در جريان است كه بايد به آنها هم توجه كرد. هدايت هاشمي، بازيگر نقش كريم مشرفي با استفاده از لهجه شهرستاني به موفقيت سريال كمك بسزايي كرد، همچنان‌كه موسيقي سريال كه از آواها و ملودي‌هاي محلي بهره برده بود در متفاوت كردن سريال سهم بسزايي داشت.

الهام غفوري، تهيه‌كننده سريال چك‌برگشتي و سيروس مقدم با موفقيتي كه از پايتخت كسب كردند به اين نتيجه رسيدند كه توجه به شهرستان‌ها و مردم آن‌ شهرها و استفاده از آداب و سنن اين مناطق مي‌تواند اثرشان را ملي كند. آنها در چك برگشتي هم از اين نشانه‌ها استفاده و همه مردم ايران را مخاطب خود كردند. 


نوشته شده در   دوشنبه 14 فروردين 1391  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode