ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 7 بهمن 1390     |     کد : 31853

جمعه 7 بهمن 4 ربيع الاول 27 ژانويه

درگذشت يوسف بحراني فقيه، متكلم، محدث، محقق، نويسنده در سال1186هجري قمري...

درگذشت يوسف بحراني فقيه، متكلم، محدث، محقق، نويسنده در سال1186هجري قمري

يوسف بحراني فقيه، متكلم، محدث، محقق، نويسنده و رجال شناس مشهورقرن 12هجري قمري در سال1186هجري قمري دركربلا درگذشت. او ازمعروفترين شخصيتهاي روحاني- علمي آل عصفوربود و ازرجال شناسان نامدارشيعي محسوب مي شد. مقدمه كتاب«لؤلؤَةُ البحرين» مستندترين و روشن ترين مأخذي است كه شرح حال وي درآن آمده است. يوسف بحراني معروف به ابن عصفورتحصيل را ازمكتبخانه پدرآغازكرد و براي تحقيق و تفحص سفرهاي بسياري كرد. «الحَدائِقُ النّاظِرة» مشهورترين كتاب ابن عصفوراست كه بنام همين كتاب وي صاحب حدائِق نيزخوانده مي شود.



قتل ابوالفضل علامي از نويسندگان زبر دست هند در سال 1011 هجري قمري

ابوالفضل علامي از نويسندگان زبر دست هند در سال 1011 هجري قمري در سبزوار به قتل رسيد. او از 5 سالگي به تحصيل پرداخت، 15 ساله بود كه بر همه علوم احاطه كامل يافت به زبانهاي عربي، فارسي، و سانسكريت مسلط بود و در سرودن شعر بويژه غزل و قصيده و مثنوي تبحر داشت. ابوالفضل علامي در سال 981 هجري قمري به دربار اكبر شاه هندي رفت ودر انجمني كه بنام مذهب جديد يا توصيه الهي يا دين الهي تشكيل شده بود شركت كرد. بعد از چندي به دكن فرستاده شد و در آنجا به علت خصومت و د شمني ميان او و شاهزاده سليم بر طبق توطئه اي از پيش تنظيم شده كشته شد. علامي آثاري جون مجموع لغات. تفسير آية الكرسي و داستانهاي بيد پايي يا پيل پاي كه همان كليله و دمنه است ازخود به يادگار گذاشته است.



حرکت موج خروشان مردم معترض به طرف فرودگاه تهران به علت مسدود شدن فرودگاه در سال1357هجري شمسي

به علت مسدود شدن فرودگاههاي كشور برروي هواپيماي حامل رهبركبيرانقلاب اسلامي حضرت امام خميني در سال1357هجري شمسي موج خروشان مردم معترض به طرف فرودگاه بين المللي تهران روان شد. هزاران تن ازمردم نيزدرميدان آزادي و بهشت زهرا اجتماع كردند و دراعتراض به لغو سفرحضرت امام به ايران تظاهرات برپاكردند. همچنين تانكها، زره پوشها و كاميونهاي حامل مأموران نظامي رژيم درخيابانها مستقربودند ودربسياري ازنواحي شهرزدو خوردهاي شديدي بين مردم و نظاميان روي داد كه به شهيد و مجروح شدن شماري ازمردم مسلمان و انقلابي منجرشد. ازمهمترين رويدادهاي اين روز صدورپيام حضرت آيت الله العظمي گلپايگاني خطاب به ارتش بود. ايشان به قواي نظامي و ارتش ايران تأكيد فرمودند كه آنان هم درصفوف نهضت اسلامي و براي به ثمررساندن انقلاب ملت را ياري كنند. درهمين روز درمشهد عده‎اي ازنظاميان به نشانه اعتراض برضدّ سياست دولت بختياراعتصاب غذا كردند و دراصفهان شمارزيادي از سربازان به صفوف مردم و تظاهركنندگان پيوستند و همگام با ملت انقلابي به مبارزه با عليه طاغوت پرداختند.



قدم نهادن ولفگانگ آمادئوس موتزارت به دنیای موسیقی در سال1756ميلادي

ولفگانگ آمادئوس موتزارت از سه سالگي به دنياي موسيقي پاي نهاد. موتزارت درهنرموسيقي نبوغ خارق العاده‎اي داشت. بطوريكه در5سالگي آهنگ ساخت و يكسال بعد به رهبري اركسترو اجراي كنسرت پرداخت. «اپراي دون، پراگ و عروسي فيگار»ازجمله مهمترين آثارموتزارت بشمارمي‎روند.



ساخت نخستين قرص مسكن شيميايي در سال1900ميلادي

نخستين قرص مسكن شيميايي را داروساز آلماني بنام فليكس هوفمان در سال1900ميلادي ساخت. هوفمان تحصيلات خود را دررشته شيمي به پايان رساند و پس ازآن درآزمايشگاهي كه خود را پركرده بود به تحقيق و آزمايش پرداخت. او سرانجام درچنين روزي قرص مسكّني را ساخت كه امروزه آسپرين ناميده مي‎شود.


نوشته شده در   جمعه 7 بهمن 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode