ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 5 دي 1390     |     کد : 30246

كانگوروها به عربستان كمك نمي‌كنند

هولگر اوسي‌يك، سرمربي آلماني تيم ملي فوتبال استراليا مي‌گويد 10 اسفند كه تيمش در واپسين مسابقه خود در گروه چهارم انتخابي جام‌جهاني 2014 در قاره آسيا از تيم ضعيف‌شده عربستان در ورزشگاه آمي‌پارك شهر سيدني پذيرايي خواهد كرد، با بهترين تركيب در دسترس و فقط با نيت كسب برد به ميدان خواهد رفت و خبري از مماشات و بي‌انگيزگي در رفتار كانگوروها نخواهد بود.

جام جم آنلاين: هولگر اوسي‌يك، سرمربي آلماني تيم ملي فوتبال استراليا مي‌گويد 10 اسفند كه تيمش در واپسين مسابقه خود در گروه چهارم انتخابي جام‌جهاني 2014 در قاره آسيا از تيم ضعيف‌شده عربستان در ورزشگاه آمي‌پارك شهر سيدني پذيرايي خواهد كرد، با بهترين تركيب در دسترس و فقط با نيت كسب برد به ميدان خواهد رفت و خبري از مماشات و بي‌انگيزگي در رفتار كانگوروها نخواهد بود.

صعود آنان به مرحله نهايي انتخابي جام‌جهاني بيستم در قاره آسيا بعد از بردي كه چندي پيش در زمين تايلند داشتند، قطعي شده است و نتيجه بازي اسفند هيچ تاثيري بر سرنوشت‌شان ندارد، اما اين بازي براي تيم فرانك رايكارد هلندي (عربستان) بسيار مهم است و اگر اين تيم در سيدني ناكام شود و بازي همزمان تايلند ـ‌ عمان برنده‌اي داشته باشد، آن تيم فاتح مي‌تواند فراتر از عربستان دومين مجوز صعود را از اين گروه بگيرد و باعث حذف زودهنگام عربستاني‌ها از صحنه جام‌جهاني شود؛ واقعه‌اي كه از 1990 به بعد چندان مرسوم نبوده است.

پرهيز از اتهام

با اين مقدمات رفتار استراليايي‌ها در بازي 10 اسفند با عربستان و چگونگي برخوردشان با اين مسابقه از نهايت اهميت برخوردار است و اگر بازي را جدي نگيرند و به عربستان ببازند، صعود اين تيم قطعي خواهد شد و اوسي‌يك و مردانش به رفتار غيرحرفه‌اي و كمك به عربستاني‌ها متهم خواهند شد.

اين همان چيزي است كه اوسي‌يك در طليعه سال‌2012 اصرار بر پرهيز از آن و زدودن تصوير آن از اذهان جهانيان دارد. وي كه دستيار فرانتس بكن‌باوئر، سرمربي تيم ملي آلمان در جام جهاني 1990 بود و در تجربه فتح آن جام شريك شد، مي‌گويد: «با توجه به شرايط موجود و ظن و گمان‌هايي كه رايج است، من بهترين نفرات را براي اين ديدار دعوت خواهم كرد و نمي‌خواهم با اين بازي يك برخورد سرسري داشته و به اين خاطر از جانب رقباي عربستان سرزنش شويم.

شايد اين مسابقه شرايط امتحاني و آموزشي براي جوان‌ترهاي ما باشد، اما قصد ندارم فقط آنها را به ميدان بفرستم، زيرا ممكن است به نفع عربستان و به ضرر تايلند و عمان تمام شود و سال‌ها از همين بابت به ما بتازند. همه مي‌دانند كه من چقدر به جوانان اعتماد دارم و تا چه ميزان به آنها بها مي‌دهم.

در عين حال ما نبايد پروسه‌اي را كه براي اين مسابقات خاص سپري كرده‌ايم، براي ديدار آخر تغيير دهيم، بلكه روندي را كه شروع كرده‌ايم بايد پايان ‌ ببخشيم.

آرايش ما در مسابقات گروه چهارم مقدماتي آسيا تركيبي از پرتجربه‌ها و جوانان بوده است و من اين روال را براي مسابقه آخرمان نيز ادامه مي‌دهم. يكي به سبب حفظ اين پروسه و دوم كمك بيهوده‌نكردن به يك تيم ديگر گروهمان و كم‌محبتي به ساير تيم‌ها.

من از حالا روي اين مساله حساب و بررسي كرده‌ام كه در زمان برگزاري ديدار آخرمان چه تعداد از نفرات اصلي و مطرح‌مان در اختيار خواهند بود و خوشبختانه تمامي‌شان را در دسترس خواهيم داشت.»

سرخوردگي احتمالي

‌اوسي‌يك‌ در عين بهاي زيادي كه به جوان‌ترها در تركيب‌هاي انتخابي خود داده، معتقد است اگر در اين زمينه زياده‌روي شود، اثر عكس خواهد گذاشت و جوانان مستعد استراليا را خواهد سوزاند و اگر ناكامي‌ پيش بيايد، اين جوانان دچار سرخوردگي خواهند شد. او مي‌گويد: «بنابراين من در مرحله بعدي مسابقات انتخابي نيز همين روش را در پيش خواهم گرفت و عقلايي نيست كه با استفاده بيش از حد از نفرات جوان به شانس‌هاي صعود خود به جام جهاني لطمه وارد كنيم. همه آنچه گفتم براي مسابقه اسفند ما با عربستان هم صدق مي‌كند.»

نگته: اوسي‌يك در عين بهاي زيادي كه به جوان‌ترها در تركيب انتخابي خود داده، معتقد است اگر در اين زمينه زياده‌روي شود اثر عكس خواهد گذاشت و اگر ناكامي‌ پيش بيايد، اين جوانان دچار سرخوردگي خواهند شد
صرف‌نظر از مساله مسابقه با عربستان، اوسي‌يك بر‌اين باور است كه تركيبي مناسب را براي راهيابي به جام جهاني بيستم در اختيار دارد و آنچه در اين زمينه مورد نياز است در تيم فعلي استراليا وجود دارد. وي‌ مي‌گويد: «حسن شركت ما در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا 2011 (در قطر)‌ و سپس مرحله سوم مقدماتي جام جهاني 2014، مشخص‌شدن تدريجي و فزاينده تركيبي بود كه موردنياز ماست. خوشبختانه تعدادي از پرتجربه‌هاي ما كه در اين 10‌سال به پايه‌ها و ستون‌هاي تيم ملي تبديل شده‌اند، هنوز در اردوي ملي حاضرند و عصاي دست ما هستند و جواناني هم كه در اين يك‌سال و نيم همراه ما شده‌اند، توانسته‌اند با اين نامداران پرسابقه به خوبي همسو شوند.»

دعوت از يك 34 ساله

اوسي‌يك حتي اخيرا آرچي‌تامپسون 34 ساله از باشگاه ملبورن ويكتوري را به اردوي ملي فراخوانده و از او سود جسته است.

هرچند اين دعوت در تعريف‌هايي نمي‌گنجد كه او براي افراد تازه‌وارد به اردوي ملي استراليا به دست مي‌دهد، اما اوسي‌يك كه سابقه رهبري تيم ملي كانادا را هم دارد، از آنهاست كه سن بازيكنان را شرط اصلي و مهم فراخواني يا عدم دعوت آنها قرار نمي‌دهد.

او مي‌گويد: «من به دنبال ارزش كيفي و كلاس افراد هستم و چيزي كه آنها مي‌توانند به تيم ملي ببخشند، نه سن و سال‌شان بلكه به فاكتورها و آدم‌هايي نياز داريم كه ما را از معبر رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني عبور دهند و اصول اين كار را بشناسند و بدانند‌ در اين سطح از مسابقات چه بايد كرد. اين مرحله حساس‌تر از آن است كه در آن بخواهيد فقط به كسب تجربه بپردازيد.»

تامپسون هم مي‌‌داند به رغم دعوت‌شدن به اردوي ملي كار سخت او تازه‌ آغاز شده است زيرا بايد پيوسته به اوسي‌يك و هواداران فوتبال كشورش ثابت كند كه براي اين فراخواني صاحب صلاحيت لازم بوده است. او در فاصله 5 ماه و اندي تا شروع مرحله نهايي رقابت‌هاي انتخابي جام‌جهاني 2014 در قاره‌ آسيا مي‌گويد: «بهتر است هر چه سريع‌تر و بهتر در مسابقات تيم ملي بدرخشم زيرا استعدادهاي متعدد و زيادي در فوتبال استراليا وجود دارند و اگر قدري هم كوتاه بيايم، از رقباي جوان خود عقب خواهم افتاد.

آنهايي كه نااميد نمي‌شوند

هري كيول، هم‌باشگاهي نامدار آرچي تامپسون در ملبورن ويكتوري نيز همين احساس را دارد و با اين كه 34 ساله شده و اولين بازي‌هاي ملي‌اش به سال 1997 و در برابر تيم ملي ايران در دور مقدماتي جام‌جهاني 1998 برمي‌گردد، مصر و مصمم است كه در جام جهاني 2014 هم براي كشورش به ميدان برود.

وي مي‌گويد: «اگر براي ملبورن ويكتوري در مسابقات باشگاهي بدرخشم هميشه شانس دعوت مجدد به تيم ملي را دارم و من همين امر را در دستور كارم قرار داده‌ام. تا زمان برپايي جام‌جهاني بيستم فرصت زيادي مانده است و اتفاقات پرشماري در اين مدت روي خواهد داد، اما من دليلي براي نااميدي نمي‌بينم.»

سايت AFC / مترجم : وصال روحاني


نوشته شده در   دوشنبه 5 دي 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode