ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 آبان 1390     |     کد : 28288

برخورد با 1250 فعال شركت‌هاي هرمي

معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا از برخورد با 1250 فعال شركت هاي هرمي در سال جاري خبر داد.

جام جم آنلاين: معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي ناجا از برخورد با 1250 فعال شركت هاي هرمي در سال جاري خبر داد.
سرهنگ مهرداد اميدي ديروز در تشريح عملكرد 6 ماهه اين معاونت با بيان اين‌كه از ابتداي امسال 3000 پرونده در مورد فعاليت شركت‌هاي هرمي در پليس آگاهي بررسي شده است، به ايسنا گفت: در اين مدت 209 دفتر شركت هرمي شناسايي و پلمب شد.

همچنين 1250 نفر از افرادي كه در اين شركت‌ها فعاليت مي‌كردند شناسايي و با صدور قرار قانوني تحويل مقام‌قضايي شدند.

اميدي با بيان اين‌كه در 6 ماهه نخست امسال 7700پرونده در زمينه كلاهبرداري در پليس آگاهي ناجا مورد بررسي قرار گرفته است، گفت: 44 درصد از اين پرونده‌ها منجر به شناسايي و صدور قرار قانوني براي كلاهبرداران شده است.

وي با بيان اين‌كه 22 درصد از پرونده‌هاي بررسي شده در حوزه كلاهبرداري منجر به رضايت شاكي شده است، تصريح كرد: در 24 درصد از پرونده‌هاي كلاهبرداري نيز متهمان شناسايي و تحويل مقام ‌قضايي شده‌اند و 10 درصد از پرونده‌هاي كلاهبرداري نيز تاكنون به نتيجه نرسيده‌اند.

اميدي با اشاره به اين‌كه در 6 ماهه نخست امسال 3300كلاهبردار دستگير شده‌اند، عنوان كرد: 93 درصد از اين كلاهبرداران مرد و 7 درصد آنان نيز زن بوده‌اند و ارزش ريالي پرونده‌هاي كلاهبرداري 5000 ميليارد ريال بوده است.

وي افزود: پرونده‌هاي متعددي نيز در زمينه رمالي و فالگيري، فريب در خواستگاري و ازدواج، امور خيريه و مسائل فرهنگي و آموزشي تشكيل شده است.

اميدي درباره بحث كلاهبرداري از طريق تلفن و ارسال پيام كوتاه گفت: در تعداد زيادي از پرونده‌ها، كلاهبرداران با شناسايي افرادي كه مشكلات مالي داشته و بيكار بودند، اقدام به برقراري تماس تلفني با آنان كرده و با اين شگرد كه از سوي سازمان بازرسي، بنياد مسكن، تعاوني مسكن مهر و دفتر رياست جمهوري تماس گرفته اند، از مردم مي‌خواهند براي حل مشكل خود مبالغي را به حساب آنان واريز كنند.

معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي در ادامه اين نشست با بيان اين‌كه در 6 ماهه نخست امسال 5700پرونده در حوزه جعل در پليس آگاهي ناجا مورد بررسي قرار گرفته است، يادآور شد: در 74 درصد از پرونده‌ها جاعل يا جاعلان و استفاده‌كنندگان از سند مجعول دستگير شده‌اند.

معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي درباره فعاليت مجدد شركت «اوريف ليم» با بيان اين‌كه براساس اطلاعات دريافتي اين شركت به دليل باقي‌ماندن تعدادي از اجناس خود در انبارها، امتياز فروش اجناس خود را به شركتي ديگر محول كرده است، گفت: هر شركتي صرف‌نظر از اسم مي‌تواند به صورت عادي و خارج از سيستم شبكه‌اي فعاليت كند؛ اما در صورتي كه اين شركت‌ها به صورت شبكه‌اي و سيستمي عمل كنند، با آنان برخورد خواهد شد.

اين مقام پليس در تشريح يك پرونده كلاهبرداري با بيان اين‌كه رسيدگي و شناسايي متهمان اين پرونده يك سال به‌طول انجاميده است، گفت: ماموران پليس آگاهي استان البرز چندي پيش اعضاي يك باند جعل مركب از 8 جاعل و كلاهبردار را در حوزه استحفاظي خود دستگير كردند.

وي افزود: جاعلان با خريد شناسنامه‌هاي مسروقه اقدام به تغيير تصوير و هويت مندرج در شناسنامه‌هاي مسروقه‌مي‌كردند.

به گفته اميدي، متهمان با استفاده از اين شناسنامه‌هاي تغيير كرده، 15 شركت را با هويت‌هاي جعلي به ثبت رسانده و همچنين 150 جلد دسته‌چك متشكل از 3500 برگ را دريافت كردند.

وي با بيان اين‌كه جاعلان چك‌هاي دريافتي را به قيمت‌هاي 500 هزار تومان به افراد ديگر مي‌فروختند، گفت: در برخي مواقع جاعلان با فعال ‌كردن حساب بانكي خود، دسته‌چك‌هاي مرتبط با آن حساب بانكي را به مبالغ چهار تا شش ميليون تومان به فروش مي‌رساندند و از سوي ديگر جاعلان در ازاي خريد كالاهاي متعدد، چك‌ها را در اختيار فروشنده قرار داده كه اين چك‌ها برگشت مي‌خوردند.


نوشته شده در   دوشنبه 23 آبان 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode