ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 مرداد 1390     |     کد : 24194

30 سالگي كامپيوترهاي شخصي

هفته گذشته علاقه‌مندان به دنياي فناوري تولد 30 سالگي PC يا همان كامپيوترهاي شخصي را جشن گرفتند.

جام جم آنلاين: هفته گذشته علاقه‌مندان به دنياي فناوري تولد 30 سالگي PC يا همان كامپيوترهاي شخصي را جشن گرفتند. 30 سال پيش يعني سال 1981 (1360) با طراحي و ساخت اولين كامپيوتر شخصي، انقلاب عظيمي در دنياي فناوري ايجاد شد كه پيامد آن ورود كامپيوتر‌هاي شخصي به زندگي انسان‌ و تبديل شدن اين جعبه جادويي به يكي از دوستان نزديك و صميمي نوع بشر بود.
اين در حالي است كه در اين سال‌ها شاهد تحولات مهمي در اين عرصه بوده‌ايم كه توانسته‌اند روند تكامل كامپيوتر‌هاي شخصي از كامپيوترهاي روميزي تا تبلت و آي‌پد را كه امروزه به همراه هميشگي ما مبدل شده‌اند تحت تاثير خود قرار دهند. بسياري از فناوري‌ها و پيشرفت‌هاي امروز بشر مديون اختراع كامپيوتر است.

آيا تا به حال به اين موضوع فكر كرده‌ايد كه چطور مي‌توانستيد بدون استفاده از كامپيوتر بسياري از فناوري‌ها و تجهيزاتي را كه در زندگي روزمره با آنها سر و كار داريد، كنترل كنيد.

نخستين كامپيوتر شخصي، تابستان سال 1981 (1360) توسط بزرگ‌ترين شركت كامپيوتري آن زمان يعني IBM به بازار عرضه شد. قيمت ساده‌ترين مدل اين كامپيوتر در آن زمان بيش از 1500 دلار بود. پس از معرفي رسمي اين فناوري، كامپيوتر ساخته شده توسط IBM توانست عنوان دستگاه برتر سال را از آن خود سازد.

تا سال 1999 (1370) كامپيوترهاي روميزي در دنياي فناوري ارتباطات قدرت را در دست داشتند تا اين كه سرانجام پس از گذشت 10 سال از فرمانروايي كامپيوترهاي روميزي، نخستين لپ‌تاپ ها كه اجداد لپ‌تاپ‌هاي امروزي بودند توسط شركت اپل رونمايي شدند، اما حكمراني لپ‌تاپ‌ها نيز مانند بسياري از ديگر فناوري‌ها تنها محدود به يك دوره زماني كوتاه بود. نسل جديد كامپيوترها با ورود آي‌پد كه در حقيقت نخستين تبلت يا كامپيوتر لوحي بود قدم به عصر جديدي گذاشت و جان تازه‌اي گرفت.

كامپيوترهاي روميزي 30 سال پيش بسيار سنگين‌تر، گران‌تر، پرمصرف‌تر و كم‌ قدرت‌تر از كامپيوترهاي امروزي بودند. كامپيوترهاي امروزي بسيار متفاوت‌تر از نخستين كامپيوترهاي شخصي روميزي هستند ، اما اين طور كه پيداست داستان تحولات كامپيوترها به اينجا ختم نخواهد شد. شما فكر مي‌كنيد نسل بعدي كامپيوترها چه ويژگي‌هايي داشته باشند؟


نوشته شده در   شنبه 29 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode