ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 10 آذر 1403
شنبه 10 آذر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 خرداد 1390     |     کد : 20509

امام خميني منطق انبيا را احيا كرد

رهبر كبير انقلاب اسلامي با منطقي سخن مي‌گفت كه مدت‌ها از عرصه سياسي جهان حذف شده بود و آن نيز منطقي جز منطق انبيا نبود.

  رهبر كبير انقلاب اسلامي با منطقي سخن مي‌گفت كه مدت‌ها از عرصه سياسي جهان حذف شده بود و آن نيز منطقي جز منطق انبيا نبود.

به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، حسن رحيم‌پور‌ازغدي در همايش "امام(ره)، جوان آينده‌نگر، پير انقلابي " در همدان با گرامي‎داشت سالروز رحلت بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: علاقه مردم به حضرت امام خميني(ره) آن‎چنان بود كه در لحظه ورود ايشان به ايران، نه‎تنها عظيم‌ترين استقبال تاريخي را از خود به يادگار گذاشتند كه در تشييع جنازه امام راحل(ره) نيز بزرگترين وداع را در تاريخ به ثبت رساندند.
وي با اشاره به حضور ميليون‌ها زن و مرد از اقصي نقاط كشور براي شركت در مراسم تشييع جنازه امام(ره) گفت: چه‎بسيار افرادي كه با پاي پياده و دلي پرخون سختي ده‌ها كيلومتر‌ پياده‌روي را براي شركت در اين مراسم با جان و دل خريدار شدند.
اين استاد دانشگاه با بيان اينكه ده‌ها نفر نيز به خاطر غم فقدان امام(ره) از دنيا رفتند، ادامه داد: عزاداران خميني(ره) در تمام مسير اشك مي‌ريختند و آنهايي كه گريه نمي‌كردند نيز ديگر اشكي برايشان نمانده بود، و اين مهم تبلور اوج احساسات مردم نسبت به ايشان و آرمان‌هايش را نشان مي‌داد.
وي با طرح سؤالي مبني بر اينكه در زمان رهبري امام خميني(ره) كشور در شرايط سخت تحريم و جنگ قرار داشت به طوري كه از نظر اقتصادي با وضعيت خوبي مواجه نبوديم، با اين حال اقبال بسيار نسبت به اين مرد وجود داشت، ابراز داشت: در پاسخ به اين پرسش بايد به اين مهم توجه داشت كه مردم به خوبي متوجه شده بودند كه امام خميني(ره) دوباره باب ملكوت را به عرصه سياست و انقلاب‌ها باز كرد، دري كه قرن‌ها پيش به روي تاريخ بسته شده بود.
رحيم‌پور‌ازغدي با اشاره به اينكه مردم انقلابي ايران به آرمان‌ها و اهداف امام(ره) معتقد بوده و از اين رو براي ظهور و بروز آنها تابع فرامين ايشان بودند، افزود: اطلاق الفاظي چون "انقلابي " بودن يا نبودن براي افراد منوط به مشخص كردن نسبت خود با امام و انديشه‌هاي والاي ايشان است.
وي با بيان اينكه هركس در خدمت اهداف انقلاب باشد، "فرزند انقلاب " است، ادامه داد: ترسيم خطوط قرمز انقلاب بايد بر اساس معيارهاي اصيل انقلاب باشد نه بر اساس منافع شخصي كه از اين نظر نيز بايد مراقب و هوشيار بود.
عضو سابق شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه امام(ره) در اواخر عمر خود نه‎تنها ذره‌اي از اصول خود عقب‌نشيني نكرد كه محكم‌تر از قبل روي آنها پافشاري مي‌كرد، تصريح كرد: مقايسه بيانيه‌ها و سخنراني‌هاي اواخر عمر ايشان با بيانيه‌ها و سخناني كه در دوران جواني مي‌نوشتند مؤيد اين ادعا است كه اين مهم معنايي جز انقلابي بودن ايشان حتي در دوران پيري ندارد.
وي خاطرنشان كرد: جوانان ايران اسلامي نيز بايد با مطالعه خواسته‌ها و منويات امام خميني(ره)، در دوران جواني خود را از هر نظر انقلابي بار آورند و اهداف اسلام عزيز را آنچنان در روح و قلب خود نهادينه كنند كه در دوران پيري نيز براي پياده كردن آن سر از پا نشناسند.
اين استاد دانشگاه در ادامه از ناتواني تحليلگران سياسي جهان در تحليل چرايي وقوع انقلاب اسلامي، ايده‌هاي امام خميني(ره) و ماندگاري آن گفت و بيان داشت: تحليلگران و تئوريسين‌هاي حوزه علوم اجتماعي، سياسي، فلسفه تاريخ، جامعه‌شناسي دين و . . . كه در يك و نيم قرن اخير با گفتمان مدرنيته و ديدگاه‌هاي مادي، به تحليل اتفاقات و حوادث تاريخي پرداخته‌اند؛ وقتي به انقلاب امام(ره) مي‌رسند سكوت‌ معناداري مي‌كنند.
وي اضافه كرد: براي مثال گورباچف به عنوان نماد بلوك شرق و جهان كمونيسم، در تعبيري صريح مي‌گويد كه: "ايده‌ها و حرف‌هاي امام خميني(ره) در چارچوب زمان نيست ".
رحيم‌پور ازغدي ابراز داشت: از سوي ديگر كيسينجر، برجسته‌ترين استراتژيست سياسي ايالات متحده در نيم قرن گذشته، اعلام مي‌كند كه: "من منطق امام را نمي‌فهميدم و وي مطلقاً قابل پيش‌بيني نبود ".
وي گفت: اين سياست‎مداران بر اساس معادله‌هاي عادي مادي براي رويارويي با امام و مبارزه با ايشان وارد عرصه مي‌شدند ولي از آنجا كه معيار امام خميني(ره) بر اساس سود و زيان دنيوي نبود، همواره با شكست مواجه شدند.
عضو سابق شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به سخن معروف امام خميني(ره) با اين عنوان كه "ما مأمور به تكليفيم نه نتيجه " اظهار داشت: منظور از "نتيجه " در اين بيان به معناي آن است كه ما در پي كسب قدرت، ثروت و نتيجه مادي خودخواهانه و مبتني بر منافع شخصي نيستيم.
وي ادامه داد: امام راحل(ره) پيروزي مادي را هدف قرار نداده بود كه جريان راست و چپ دنيا متوجه اين منطق نشده‌اند و به همين دليل سردرگم و گيج شده‌اند.
رحيم‌پور ازغدي خاطرنشان كرد: رهبر كبير انقلاب اسلامي با منطقي سخن مي‌گفت كه مدت‌ها از عرصه سياسي جهان حذف شده بود و آن نيز منطقي جز "منطق انبيا " نبود.
وي با اشاره به اينكه از قرن 19 به بعد ايدئولوژي مادي به عنوان مبناي فعاليت‌هاي جهانيان مطرح شده بود، ابراز داشت: بر اساس اين تفكر، اصولي چون "متافيزيك " اسطوره‌ هستند و به منظور عقلاني‌سازي و اسطوره‌زدايي از عرصه علوم انساني، بايد حذف شوند.
اين استاد دانشگاه گفت: همچنين از نظر ايدئولوژي ماديون، "دين " نيز اسطوره و دروغي بيش نيست و داراي منشأ مادي بوده كه بر اساس نياز بشري به وجود آمده است.
وي با اشاره به اينكه از نظر امام خميني(ره) دين منشأ الهي دارد كه البته داراي آثار بشري در جامعه است، اذعان داشت: امام راحل(ره) با اين پيش‌فرض نوع نگاه به وجود آمده در جهان نسبت به ديگر پديده‌ها اعم از انسان، سياست، اقتصاد، هستي‌شناسي و . . . را شكست.
رحيم‌پور ازغدي ادامه داد: بايد به اين مهم توجه داشت كه تفاوت در "توصيف‌ "ها منجر به تفاوت در "توصيه‌ها " در عرصه‌هاي مختلفي چون علوم اجتماعي، علوم انساني، علوم سياسي، علم اقتصاد و . . . مي‌شود.
وي خاطرنشان كرد: به منظور طي مسير در راه امام(ره) بايد ضمن برخورداري از شناخت درست، نسبت به دشمنان و تهديدهاي آنها نيز آگاهي داشت تا شاهد كسب موفقيت بيشتر و بهتر باشيم.
عضو سابق شوراي عالي انقلاب فرهنگي در بخش ديگري از سخنان خود به تفاوت منطق امام با ايدئولوژي مادي موجود در جهان پرداخت و ابراز داشت: براي مثال امام خميني(ره) در حوزه علم‌شناسي معتقد است علمي كه ايمان نياورد، خالي از فايده بوده و "حجاب اكبر " است.
وي ادامه داد: ايشان مي‌فرمايند: "البته تا ورود در حجاب نباشد، خرق حجاب صورت نمي‌گيرد، تكامل انسان در خرق حجاب و باز كردن فاصله‌ها است و علم زماني تأثيرگذار است كه به عمل تبديل شود ".
رحيم‌پور ازغدي گفت: در زمينه "هستي‌شناسي " نيز از نظر ايشان "تمام امور قدسي هستند " و امر غيرقدسي در عالم امكان وجود ندارد، به همين دليل سياست، حقوق بشر، اقتصاد و . . . بايد توأم با اخلاق باشد.
وي افزود: بر اساس اين تفكر توحيدي، تمام عالم "جلوه حق " بوده و "شعور " دارد و موجودات آن همواره تسبيح خداي متعال را مي‌گويند كه با اين تفاسير "نااميدي " و "شكست " در اين "دنياي هدفدار " معنايي ندارد.
اين استاد دانشگاه تصريح كرد: "انسان‌شناسي " نيز از نظر امام راحل(ره) مساوي با جسم‌شناسي همراه با روح‌شناسي است و هدف از حيات آدمي نيز دستيابي به تكامل و تعالي است.
وي ادامه داد: بر اساس نظر حضرت امام(ره) كه مبتني بر اصول اسلام است، در دنيا بايد علاوه بر ماديات به معنويات نيز توجه داشت تا به تكامل رسيد.
رحيم‌پور ازغدي خاطرنشان كرد: بر اساس منطق انبيا، بايد اصالت را به آخرت داد ولي در عين حال لازم است دنيا را نيز جدي بگيريم تا با ساختن تمدن دقيق و منظم و اطاعت خداي متعال، خود را براي دنياي اخروي آماده سازيم.
وي هدف از مبارزه از ديدگاه امام خميني(ره) را "قيام براي خدا " خواند و ابراز داشت: از نظر اسلام، تنها قيام مهم نيست بلكه بايد اين قيام براي رضاي خاطر خدا باشد تا نتيجه مطلوب حاصل شود.
عضو سابق شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: امام راحل(ره) مي‌فرمايند در مبارزه بي امان حق عليه باطل، باور "برخورداري از توانايي " و نيروي "ايمان " بيش از امكانات و تجهيزات سخت‌افزاري، انسان را به سوي پيروزي سوق مي‌دهد و همين باور موجب پيروزي ما در برابر ابرقدرت‌هاي جهان در هشت سال دفاع مقدس شد.
وي در پايان انقلاب اسلامي ايران را بزرگ‌ترين انقلاب مردمي در عصر جديد دانست و ابراز داشت: به طور قطع حركت در مسير امام و انديشه‌هاي والاي ايشان از يك سو و تبعيت از فرامين راهگشاي رهبر فرزانه انقلاب از سوي ديگر موجبات تعالي روزافزون نظام را فراهم مي‌آورد.


نوشته شده در   شنبه 14 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode