ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 31 ارديبهشت 1390     |     کد : 19853

100 اثر تاريخي در آذربايجان شرقي مرمت مي‌شوند

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: 100 اثر تاريخي امسال در آذربايجان شرقي با 60 ميليارد ريال اعتبار مرمت مي‌شوند.

 رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: 100 اثر تاريخي امسال در آذربايجان شرقي با 60 ميليارد ريال اعتبار مرمت مي‌شوند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، تراب محمدي در نشست رسانه‌اي به تشريح برنامه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري در سال‌ جاري پرداخت.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي گفت: توجه ويژه به پژوهش و حفاظت از آثار تاريخي مهم‌ترين برنامه سال 90 خواهد بود.
محمدي ادامه داد: محوطه‌هاي تاريخي استان امسال كاوش شده و انجام عمليات كارشناسي در حريم اين محوطه‌ها نيز مورد توجه است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي تاكيد كرد: مطالعه در زمينه طرح جامع گردشگري استان ضروري است و در اين زمينه كارهاي خوبي صورت مي‌گيرد.
وي ادامه داد: در سال ‌جاري باستان‌شناسي، پژوهش، افتتاح حوزه‌ها و ثبت آثار به عنوان اقدامات محوري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي مورد توجه است.
محمدي با اشاره به افتتاح چهار موزه جديد در استان گفت: اين موزه‌ها در بناب با عنوان موزه صفوي، باستان‌شناسي خداآفرين، علم و فقاهت در تبريز و موزه ميانه امسال راه‌اندازي مي‌شوند.
وي ادامه داد: با ثبت جهاني بازار تبريز اين بازار با رونق خاصي در امر گردشگري مواجه شده و علاوه بر گردشگران داخلي ميزبان حجم قابل توجهي از گردشگران خارجي نيز هستيم.
محمدي گفت: شهرداري تبريز در ثبت جهاني بازار تبريز نقشي معنوي داشته است و نقش اصلي بر عهده مديران و كارشناسان ميراث فرهنگي و گردشگري بوده است.
محمدي با اشاره به سازماندهي و مرمت اطراف ارك تبريز اظهار داشت: نمايندگي ولي فقيه و مديران اقامه نماز جمعه استان در اين راستا همكاري و همراهي لازم را داشته و مرمت ارك به خوبي انجام مي‌شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي همچنين با اشاره به برگزاري همايش‌هاي ملي و بين‌المللي در سال ‌جاري گفت: همايش بين‌المللي آذربايجان و تشيع، همايش ملي توريسم سلامت و همايش نقش صنايع دستي در جذب توريسم از جمله همايش‌هايي است كه امسال برگزار مي‌شود.
وي همچنين با اشاره به اقدامات صورت گرفته در پارك و مجموعه فرهنگي دو كمال تبريز اظهار داشت: اين مجموعه امسال ساماندهي شده و رشته‌هاي هنري مانند نگارگري در اين مجموعه تدريس مي‌شود.
محمدي همچنين با تاكيد بر ارتقاي همكاري با رسانه‌ها افزود: به‌روزرساني سامانه نرم‌افزاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي مورد توجه قرار گرفته است.


نوشته شده در   شنبه 31 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode