ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 بهمن 1399     |     کد : 194975

امام جمعه تبریز:

آثار عینی پیام رهبر معظم انقلاب به پوتین را در تحولات سیاسی آینده خواهیم دید

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه با پیام رهبر معظم انقلاب، گفت: پیام رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی به رئیس جمهور روسیه، پیامی است...

ایسنا/آذربایجان شرقی: امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه با پیام رهبر معظم انقلاب، گفت: پیام رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی به رئیس جمهور روسیه، پیامی است که آثار عینی آن در تحولات سیاسی و روابط راهبردی اقتصادی در آینده قابل مشاهده خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به دیدارهای ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال‌های گذشته با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: افسوس که امسال توفیق حضور را به علت جلوگیری از شیوع کرونا نخواهیم داشت، اما برنامه‌های ویژه‌ای برای این روز تدارک می‌بینیم. البته به صورت محدود و با برنامه ریزی‌های انجام شده به صورت ویدیو کنفرانس، ارتباطی زنده برقرار خواهیم کرد تا تجدید بیعت با مقام ولایت انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رییس مجلس شورای اسلامی به روسیه در هفته جاری، گفت: چندجانبه گرایی به عنوان یک اصل راهبردی سیاست خارجه جمهوری اسلامی بوده و نگاه افراطی به غرب محکوم است، چرا که منجر به فرصت سوزی‌های فراوانی می‌شود که در تجربه تلخ ایران در برجام و سنگ اندازی‌ها و بدعهدی‌های فراوان آمریکا و اروپا در این هفت سال مشاهده کردیم.

وی افزود: در حال حاضر سفر آقای قالیباف به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دعوت رییس مجلس روسیه انجام گرفته و در نوع خود، دیداری مهم در تراز بالا محسوب می‌شود که می‌تواند راه روابط ایران و روسیه را هموار کند.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه به عراق، به دعوت شورای قضایی عراق و مذاکره با مسئولان ارشد این کشور، گفت: عراق شریک راهبردی ایران و همسایه ایران محسوب می‌شود. زیرساخت این پیوند، فرهنگ مشترک دینی و مذهبی و ارتباطات چندساله فرهنگی و مذهبی است که علی‌رغم جنگ هشت ساله این پیوند با قوت ادامه خواهد یافت. عراق به جهت وجود عتبات عالیات و ایران به جهت وجود مرقد مطهر امام رضا (ع) برای مردم دو کشور عزیز و محبوب است.

وی افزود: از طرفی، انزجاج خون پاک دو سردار بزرگ مقاومت بر تحکیم این پیوند افزوده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: سفر رئیس قوه قضاییه در موقعیت حساس کنونی که دشمن ایران و عراق در صدد شعله ور سازی اختلافات هست، سفری مهم و تعیین کننده و پاسخ عملی به شیطت‌های دشمن است.

وی با اشاره به استقبال گرم مردم عراق از حجت الاسلام رئیسی، گفت: این امر نشان داد که شعار "ایران و العراق لایمکن الفراق" در حال تبدیل به یک باور عمومی در بین دو کشور ایران و عراق است. این سفر می‌تواند به انعقاد تفاهم نامه و توافق نامه‌های مهمی منجر شود و گشایش زیادی از ظرفیت‌های حقوقی و قضایی از جمله آزادی زندانیان دو کشور را در برداشته باشد؛ هم‌چنین در راستای توسعه دیپلماسی قضایی برای رفع مشکلات دو کشور در مسیر تبادلات تجاری و اقتصادی گام‌های مهمی برداشته خواهد شد.

وی افزود: اشتراک نظر و دیدگاه دو کشور برای محاکمه عاملان جنایت فرودگاه بغداد نیز امری مهم است. پیگیری پرونده ترور سراداران مقاومت هدف هر دو کشور بوده و ما امروز در نماز جمعه تبریز از ریاست قوه قضاییه می‌خواهیم تا این مذاکرات را با قوت دنبال کنند تا شاهد مجازات جنایتکاران باشیم.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر و تشکر از حضور مردم تبریز برای شرکت در راهپیمایی خوردویی ۲۲ بهمن و تجمع محوطه مصلی تبریز، گفت: با وجود این فشارهای اقتصادی که در کشور داریم اما این مردم غیور در تمامی صحنه‌ها حضور می‌یابند و با وجود این‌که راهپیمایی امسال به صورت خودرویی بود، باز هم حماسه آفریدند.

وی با اشاره به حماسه‌های حضور مردم تبریز و آذربایجان در طول تاریخ، افزود: این حرکت‌ها، ما را در برابر حیله‌های دشمنان بیمه می‌کند، مردم آذربایجان که در تمام برنامه‌های دهه فجر به خصوص راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور فعال داشتند، صفت آذری بودن یعنی ولایی بودن را تبیین می‌کنند.

وی با بیان این‌که آذربایجان سد مستحکم در برابر استبداد، استکبار و انحرافات دینی و ملی است، اظهار کرد: آذربایجان به جهت داشتن جوانان غیور، مومن، انقلابی و دارای بصیرت دینی و ملی، همواره سنگر مستحکم کشور بوده و همیشه علاج واقعه را قبل از وقوع انجام داده و آتش به اختیار در عرصه‌های گوناگون وارد شده‌اند.

امام جمعه تبریز در خصوص حضور مردم تبریز در عرصه‌های مختلف، گفت: حضور هوشمندانه مردم تبریز در رویدادهایی چون مقابله با تجزیه طلبان فرقه دموکرات آذربایجان سال ۱۳۲۵، حضور به هنگام و برکت آفرین بزرگداشت اربعین شهدای قم که فداکاری‌های بسیاری با هدایت حضرت آیت الله قاضی طباطبایی، خمینی آذربایجان انجام گرفت، از جمله حماسه‌های مردم آذربایجان است.

وی با اشاره به حماسه ۲۹ بهمن تبریز با رهبری شهید طباطبایی، بیان کرد: منزل ایشان، مرکز انقلاب و حرکت‌های انقلابی بود.

وی ادامه داد: هم‌چنین حضور بسیار به موقع و پیشگیرانه از فتنه‌های اول انقلاب مزیت اصلی مردم آذربایجان است و این مردم در فتنه ۸۸  و آشوب‌های سال ۹۶ و سال گذشته از مقدسات دینی و ملی دفاع کردند. در تجلیل سردار دل‌ها شهید سلیمانی این جمعیت خیره کننده در خیابان‌ها حضور داشتند که حتی مورد تحسین مقام معظم رهبری هم قرار گرفت.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: در جریان اعتراضات سال گذشته، مردم تبریز اولین شهری بود که به میدان آمد و از آرمان‌های امام راحل (ره) و اهداف مقدس مقام معظم رهبری دفاع کردند.

وی بخش دیگری از سخنان خود از حضور آقایان فرهنگی، متفکرآزاد و منادی نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و تشکیل میز خدمت در مصلی برای رسیدگی به مشکلات مردم تشکر کرد.

وی در ادامه به رزمندگان نیروی زمین سپاه پاسداران برای رزمایش پیامبر اعظم(ص) در منطقه جنوب غربی خداقوت گفت.


نوشته شده در   شنبه 25 بهمن 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode