ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
دوشنبه 17 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 اسفند 1398     |     کد : 191549

صومی خبر داد؛

تعداد مبتلایان در آذربایجان‌شرقی به ۲۷۹ نفر رسید/ ۹درصد از مبتلایان کرونا فوت کردند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه طبق مراجعه حدود ۳۱ درصد مراجعه‌کنندگان مبتلا به کرونا هستند، گفت: طبق بررسی، تمام استان درگیر این ویروس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه طبق مراجعه حدود ۳۱ درصد مراجعه‌کنندگان مبتلا به کرونا هستند، گفت: طبق بررسی، تمام استان درگیر این ویروس است.

به گزارش نصر از فارس، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز امشب در گفت‌وگوی خبری زنده تلویزیونی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نتیجه تست از ۱۱۲ مراجعه کننده، نتیجه ۵۸ مورد مثبت شد و تعداد کل مبتلایان به ۲۷۹ نفر رسید و 26 نفر فوت کردند.

وی با بیان اینکه طبق مراجعه حدود ۳۱ درصد مراجعه‌کنندگان مبتلا به کرونا هستند، گفت: طبق بررسی، تمام استان درگیر این ویروس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز کل استان با بیان اینکه امروز به حالت تصاعدی ۵۰ درصد مراجعه‌کنندگان مبتلا به کویید ۱۹ هستند، گفت: هرکدام از این مبتلایان حداقل ۳ نفر را قطعا به ویروس مبتلا کرده‌اند که فقط ۱۰ درصد به بیمارستان مراجعه‌کرده‌اند و مابقی در شهرها در حال انتقال ویروس هستند.

وی اصافه کرد: با یک حساب سرانگشتی یک هفته بعد به حالت تصاعدی با افزایش مبتلایان روبرو خواهیم بود و با این حساب در هفته سوم فروردین ماه ۹ درصد استان مبتلا به کرونا خواهند شد.

صومی تاکید کرد: ما در حال حاضر  ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم که با این روند تصاعدی به وضعیت بدتری خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه فردا جمعه است و خواهشمندیم به معنای واقعی بیرون نروید، گفت: ما مبتلایی داریم که دو هفته پیش فقط به مراسم عزا و ختم رفته‌اند، یا در تجمع و مجتمع‌های تجاری و بازارها سپری کرده‌اند.

صومی ابراز کرد: شاید در ظاهر افراد مشکلی ندارند ولی این ویروس ناشناخته آنها را زمین‌گیر کرده و جانشان را می‌گیرد پس ویروس کرونا جوان و غیرجوان نمی‌شناسد پس چرا یک فرد مبتلا به کرونا که سه نفر را هم قربانی می‌کند با زندگی دیگران و خود بازی می‌کند.

وی گفت: ۹درصد از مبتلایان در استان فوت شده‌اند و امروز افرادی که فوت شدند به قدری دیر مراجعه کرده بود که فقط ۱۰ ساعت در بیمارستان حضور داشت.

رئیس علوم پزشکی تبریز متذکر شد: تمام تلاش ما بر مقابله با تشدید ویروس است،  از این‌رو بهترین راه همان پیشگیری است که بهترین پیشگیری هم رعایت نکات بهداشت و عدم تجمع و ماندن در خانه است.

ویروس‌های کرونا (یا کروناویروس‌ها) خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

ویروس کووید ۱۹، از طریق تنفس و تماس هم منتقل می‌شود و همین امر کنترل آن را دشوار کرده است. این ویروس، بیماری «سندرم زجر تنفسی حاد» یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می‌کند، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه‌ها شروع می‌شود. در ادامه به‌دلیل پر شدن کیسه‌های هوایی شُش‌ها از مایع میان‌بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی‌رسد و در صورت عدم رسیدگی به‌موقع بیمار با خطر مرگ مواجه خواهد بود.


نوشته شده در   جمعه 23 اسفند 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode