ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390     |     کد : 19050

عفونتهاي تنفسي سومين عامل مرگ‌ومير در جهان

رئيس انجمن آسم و آلرژي ايران از عفونتهاي تنفسي كه در ابتداي قرن 21 رتبه دهم را در ميزان مرگ و ميرها داشتند، به عنوان سومين عامل مرگ و مير در جهان نام برد.

 
جام جم آنلاين: رئيس انجمن آسم و آلرژي ايران از عفونتهاي تنفسي كه در ابتداي قرن 21 رتبه دهم را در ميزان مرگ و ميرها داشتند، به عنوان سومين عامل مرگ و مير در جهان نام برد.
به گزارش مهر، دكتر مصطفي معين روز سه شنبه در چهاردهمين همايش روز جهاني آسم در بيمارستان امام با اشاره به آمار سال 1999 كه نشان مي‌داد 49 درصد بيماريها، واگيردار و 27 درصد غيرواگير بوده‌اند، افزود: پيش‌بيني شده در سال 2020 بيماريهاي عفوني 22 درصد كاهش داشته باشند. در حالي كه در حال حاضر بيماريهاي قلبي و عروقي، افسردگيهاي اساسي، سكته‌هاي مغزي، تلفات جاده‌اي و بيماريهاي تنفسي جايگزين بيماريهاي مزمن غيرواگيردار شده‌اند.

وي درباره آمار ابتلا به عفونتهاي تنفسي در جهان عنوان كرد: عفونتهاي تنفسي در ابتداي قرن جاري رتبه دهم را در ميزان مرگ و ميرها داشتند كه پيش‌بيني شده بود تا پايان سال 2020 به جايگاه پنجم برسد اما هم اكنون عفونتهاي تفسي، سومين عامل مرگ و مير در جهان هستند و جلوتر از پيش‌بيني سازمان جهاني بهداشت قرار گرفته‌اند، همين امر نشان دهنده توجه ويژه تمام دستگاهها و مراجع ذيصلاح سلامت به پيشگيري و كنترل ابتلا به اين بيماريهاست.

رئيس انجمن آسم و آلرژي ايران، نبود سيستم نظارت و ارزيابي صحيح، كمبود راهنماهاي درماني، كمبود شديد سرمايه‌گذاري در بخش پژوهش، افزايش تلفات انساني ناشي از بيماريهاي غيرواگيردار، شيوع بيماريهاي واگير و پايين آمدن سن ابتلا به بيماريهاي قلبي عروقي و تنفسي، تغيير رفتار و سبك زندگي فردي و اجتماعي و جهاني شدن و مدرنيته كه به بدترشدن اين وضعيت دامن مي‌زند را از جمله چالشهاي پيش رو براي بهبود وضعيت بيماري آسم دانست.

وي گفت: تلفيق برنامه پيشگيري و كنترل بيماري واگيردار در سياستهاي توسعه ملي و برنامه‌هاي تمام دستگاههاي اجرايي يكي از اهداف ما براي بهتر شدن وضعيت بيماريهاي غيرواگير در كشور از جمله آسم است.

معين در ادامه به ارائه آمار ابتلا به بيماريهاي مزمن تنفسي در جهان اشاره كرد و افزود: 300 ميليون نفر در جهان به آسم، 500 ميليون نفر به آلرژي بيني، 50 ميليون نفر به بيماريهاي ريوي و 100 ميليون نفر به اختلالات خواب دچار هستند.

رئيس انجمن آسم و آلرژي ايران با اشاره به اولين برنامه ملي كنترل آسم و بيماريهاي مزمن تنفسي در كشور، گفت: اولين برنامه كنترل، تشخيص، پيشگيري و درمان آسم كه توسط كميته كشوري آسم و آلرژي وزارت بهداشت ارائه شده است از سال 90 تا 94 اجرا مي‌شود كه در آن به كاهش عوامل خطرزا و آگاهي‌دهي به مردم و مشاركت دستگاهها و نهادها براي كنترل آسم و بيماريهاي مزمن تنفسي توجه شده است.


نوشته شده در   چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode