ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 22 آبان 1398     |     کد : 190002

«صلح» انواع تبعیض در جامعه را تبیین می‌کند

دبیر علمی همایش صلح و مدیریت شهری، گفت: صلح به عنوان یک مفهوم انتقادی به ما کمک می‌کند تا بفهمیم که چه میزان انواع تبعیض در جامعه رواج دارد.

 دبیر علمی همایش صلح و مدیریت شهری، گفت: صلح به عنوان یک مفهوم انتقادی به ما کمک می‌کند تا بفهمیم که چه میزان انواع تبعیض در جامعه رواج دارد.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، فاضلی دبیر علمی همایش صلح و مدیریت شهری و رئیس انجمن علمی مطالعات صلح ایران، گفت: خوشحالیم که این همایش در قلب تاریخی تهران یعنی منطقه ۱۲ برگزار می شود.

دبیر علمی همایش صلح و مدیریت شهری ،گفت: مسئله‌ای که در حوزه صلح دنبال می‌کنیم نوعی باز اندیشی علوم انسانی با پیش فرض صلح است و پیش ذهن ما این است که ذهن ما تحت تاثیر دانش‌های انسانی قرار دارد.

وی افزود: علوم انسانی اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا حتی علوم مهندسی هم با زیر ساخت علوم انسانی رشد کرده و تولید می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم مفهوم صلح را به عنوان یک معیار انتقادی برای سنجش جایگاه علم و انسان مورد استفاده قرار دهیم.

دبیر علمی همایش صلح و مدیریت شهری، گفت: دانش‌های مربوط به شهر را باید از منظر صلح به مفهوم انتقادی نگاه کنیم البته ما قصدمان سنجش دانش شهر در حوزه صلح است.

فاضلی خاطرنشان کرد: در دانش شهر در ایران امروز به لحاظ مفهومی، مفاهیمی را به کار می‌بریم شهر و زندگی شهری و انسان شهرنشین برای ما مفاهیمی دارند که همه اینها را می شود با معیار صلح سنجید.

دبیر علمی همایش صلح و مدیریت شهری ادامه داد: باید پرسید مفاهیمی که در مطالعات شهری به کار می‌بریم آیا به مفاهیمش توجه شده و باعث آرامش بیشتر جامعه می‌شوند یا خیر.

فاضلی گفت: باید در گام دوم به افق دید اشاره کرد و از خود پرسید برنامه‌ریزی شهری ما چه چشم اندازی دارد و آیا آن چشم انداز به منظره صلح نزدیک است؟

وی خاطرنشان کرد: باید بررسی شود که روش‌های موجود مطالعات شهری و مدیریت شهری آیا کمکی به افزایش صلح و استقرار آن می‌کند یا خیر.صلح به عنوان یک مفهوم انتقادی به ما کمک می‌کند تا بفهمیم که چقدر انواع تبعیض در جامعه رواج دارد.

فاضلی ادامه داد: وقتی می‌گوییم صلح یعنی اینکه باید بررسی شود چقدر به عدالت شهری رسیده‌ایم یا اینکه چقدر نقض عدالت داشته‌ایم در حوزه شهری.

وی افزود: مسئله صلح بیش از اینکه مادی باشد زبانی است و همه ناصلحی‌ها از زبان شروع می شود در اینجا زبان به معنای گفتمان است.

رئیس انجمن علمی مطالعات صلح ایران گفت: ما می‌توانیم ثابت کنیم که علم حتی از جنگ در از بین بردن صلح نقش بیشتری دارد.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 22 آبان 1398  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode