ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 10 آبان 1396     |     کد : 180693

رئيس‌جمهوري در جلسه شوراي اجتماعي کشور:‏

نااميدکردن جوانان به افزايش آسيب‌هاي اجتماعي مي‌انجامد

رئيس جمهوري با تاکيد بر اين که ياس آفريني و نا اميد کردن مردم و به ويژه جوانان نسبت به پيشرفت و آينده اقتصاد کشور بالاترين عامل در افزايش آسيب هاي اجتماعي است، افزود: حفظ و ارتقاي اميد و نشاط عمومي مهمترين ضرورت براي کنترل و کاهش آسيب هاي اجتماعي است .

 رئيس جمهوري با تاکيد بر اين که ياس آفريني و نا اميد کردن مردم و به ويژه جوانان نسبت به پيشرفت و آينده اقتصاد کشور بالاترين عامل در افزايش آسيب هاي اجتماعي است، افزود: حفظ و ارتقاي اميد و نشاط عمومي مهمترين ضرورت براي کنترل و کاهش آسيب هاي اجتماعي است .
حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در جلسه شوراي اجتماعي کشور افزود:
موثرترين اقدام براي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي، اميدوار کردن مردم و به ويژه جوانان به آينده کشور است و در اين باره افزايش اميد و سرمايه اجتماعي بايد مهمترين معيار براي کمک دولت به دستگاه‌هاي فرهنگي و رسانه اي باشد.
رئيس شوراي اجتماعي کشور همچنين به نقش گروه‌هاي مردم نهاد، تشکل‌هاي مدني و اقدامات فرهنگي در مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي اشاره و تاکيد کرد: تحول آفريني در فرايند کنترل و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي در گرو فرهنگ سازي از يکسو و تقويت نقش تشکل‌هاي مردم نهاد از سوي ديگر است.
روحاني علمي بودن فرآيند سنجش‌هاي اجتماعي و آمارهاي مربوط به آسيب‌هاي اجتماعي را ضروري دانست و تاکيد کرد: مبناي اقدامات در اين عرصه بايد قوانين و اسناد بالادستي باشد، ،لذا بايد براي هر سال در برنامه ريزي‌ها هدفگذاري شود و کارکرد دستگاه‌ها در مسير کنترل آسيب‌هاي اجتماعي قابل ارزيابي باشد.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به روند مثبت اقدامات انجام شده، از تلاش‌هاي وزير کشور و مسئولان دستگاه‌هاي مرتبط قدرداني کرد و افزود: هدف گيري همه برنامه‌ها بايد کاهش موثر آسيب‌هاي اجتماعي باشد و در اين مسير ايفاي نقش هيات‌هاي انديشه ورز و اتکا به پيمايش‌هاي دقيق علمي و اقدامات هماهنگ و کارشناسانه از اهميت بسياري برخوردار است.
همچنين در جلسه شوراي اجتماعي کشور برخي از مسايل مربوط به حوزه آسيب‌هاي اجتماعي مورد بحث و تصميم گيري قرار گرفت .
در اين جلسه طرح تقسيم کار ملي در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي تصويب شد و در اين باره؛ دستگاه‌هاي متولي، همکار و ملي در اين حوزه هم مشخص و بر هدفگذاري و شاخص گذاري اقدامات آنها تاکيد شد .
در اين جلسه بر تهيه طرح جامع کنترل و کاهش آسيب‌هاي اجتماعي تاکيد و مقرر شد تکاليف دستگاه‌ها براي کاهش آسيب‌هاي اجتماعي بر اساس اولويت‌ها ابلاغ شود.
فعال شدن هيات انديشه ورز شورا و ارايه گزارشي از سيماي آسيب‌هاي اجتماعي توسط قوه قضائيه و نيروي انتظامي از ديگر موارد مطرح شده در اين جلسه بود.رحماني فضلي وزير کشور و دبير شوراي اجتماعي کشور در ابتداي اين جلسه گزارشي از روند جلسات شوراها، برنامه‌ها و اقدامات کارگروه‌هاي تخصصي ارايه کرد.
طرح سران قوا براي امنيت اقتصادي مردم
سران قواي سه گانه هم پريشب در جلسه مشترک خود، به بررسي آخرين تحولات داخلي و بين المللي پرداختند.
رئيس جمهوري در پايان اين جلسه و در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندي از برگزاري نشست سران سه قوه و گفتگو درباره مسايل مهم کشور و تصميم گيري درباره آنها گفت: درباره برجام ، آمريکايي‌ها دنبال توطئه هستند، توطئه اصلي آنها هم اين است که مردم ما را نسبت به آينده اقتصاد و پيشرفت کشور دچار ترديد کنند.
روحاني اظهارداشت: بايد از طرف سه قوه از مردم بزرگوار ايران تشکر کنم که مثل هميشه در برابر اين توطئه‌ها با قدرت ايستادگي کردند و ايستادگي مي‌کنند و اساس برنامه آمريکا هم ايجاد يأس و نااميدي در ميان مردم است که مردم در عمل و بيان، پاسخ قاطع دادند.
رئيس جمهوري گفت: البته ما در اين جلسه، براي سناريوهاي مختلفي که ممکن است پيش رو ما باشد، بحث کرديم و هماهنگي لازم براي تصميمات آينده ما وجود دارد.
وي مسايل اقتصادي را يکي ديگر از محورهاي گفتگو اعلام کرد و افزود: در اين جلسه همچنين به طور مفصل درباره رفع برخي معضلات اقتصاد به گونه اي که مردم کاملاً احساس امنيت بکنند و بدانند براي سرمايه‌گذاري و فعاليت اقتصادي‌ آنان امنيت کامل در کشور وجود دارد، بحث شد.
رئيس جمهوري همچنين با بيان اين که ساز و کاري هم در اين جلسه در ارتباط با اين موضوع پيش‌بيني کرديم، تاکيد کرد: براي جذب بهتر سرمايه‌گذاري به ويژه از سوي کارآفرينان ايراني خارج از کشور تصميمات خوبي اتخاذ کرديم به گونه اي که همه سرمايه‌گذاران و کارآفرينان بتوانند در چارچوب قانون و مقررات کشور، از فضاي اقتصادي کشور بهره‌برداري بکنند.روحاني مسايل منطقه را از ديگر محورهاي بحث و بررسي در نشست سران سه قوه تاکيد کرد و افزود: در منطقه ما استکبار جهاني همواره دنبال ناامني و بي‌ثباتي و ايجاد اختلاف بين کشورهاي منطقه است و ما معتقديم مسايل منطقه بايد توسط کشورهاي منطقه و با هماهنگي اين کشورها حل و فصل شود و براي آن ساز و کار لازم وجود دارد.
رئيس جمهوري به تلاش استکبار براي ايجاد ناامني و گسترش تروريسم در منطقه اشاره کرد و اظهارداشت: امروز قدم به قدم در حال عبور از اين معضل در منطقه هستيم و اميدوارم کشورهاي منطقه در آينده نزديک بتوانند از معضل تروريسم خلاصي يابند و تروريسم در منطقه ما مضمحل شود و استکبار نتواند به آن اهدافي که دنبال مي کرد، دست يابد.روحاني بااشاره به تلاش‌هاي استکبار جهاني براي تغيير در مرزهاي جغرافيايي منطقه ، افزود: تير استکبار دراين عرصه هم به سنگ خورد و نتوانست موفقيتي کسب کند.
رئيس جمهوري با بيان اين که استکبار همچنان به تلاش‌هايش براي ايجاد اختلاف در منطقه با هدف فروش تسليحات نظامي خود ادامه مي دهد ،
‌اظهارداشت: ما بايد براي اختلافاتي که در منطقه وجود دارد راه‌حل پيدا کنيم. در همين زمينه بايد کشتار منطقه‌اي و بمباران نابجاي منطقه متوقف شود و ما در اين جلسه درباره اين مسأله هم بحث کرديم و نکات مورد نظر سه قوه در اين زمينه هماهنگ است که اقدامات لازم انجام خواهد گرفت.روحاني برگزاري منظم تر و در فاصله زماني کمتر نشست‌هاي سران سه قوه را از ديگر تصميمات اين نشست اعلام کرد و گفت: تصميم گرفتيم که نشست سران سه قوه در فاصله زماني کوتاه تر و به طور منظم‌تر برگزار شود .
رئيس جمهوري اظهارداشت: معتقدم کشور در صورتي مي‌تواند مسير پيشرفت و تعالي را به خوبي بپيمايد که همه قوا و نيروهاي کشور در کنار هم متحد و زير نظر رهبر معظم انقلاب باشيم و بي‌ترديد همفکري، رايزني و هماهنگي سران سه قوه بسيار تأثيرگذار است و اين موضوع مورد تأکيد معظم له هم بود که جلسات روساي قوا بيشتر تشکيل شود و ما در اين جلسه تصميم گرفتيم که به طور نوبه‌اي، منظم و با فاصله‌هاي کمتر جلسه سران سه قوه را برگزار کنيم.
همچنين علي لاريجاني رئيس مجلس در حاشيه نشست سران سه قوه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره گزارش سه‌ماهه وزارت امور خارجه درباره اجراي برجام، گفت: وزارت امور خارجه گزارش‌هاي
‌سه ماهه درباره نحوه اجراي برجام مي‌دهد و کميسيون امنيت ملي هم گزارش‌هاي شش ماهه ارائه مي‌کند که با توجه به حساسيت مسائل اخير مي‌توانند مطابق ماده 49 آيين نامه به طور سه ماهه هم گزارشي به مجلس ارائه کنند که سيماي روشني از اقدامات آمريکا ارائه دهد و برخي پيشنهادات عملي مطرح شود.
رئيس مجلس در ادامه با بيان اين که در جلسه رؤساي قوا بحث نسبتاً مفصلي راجع به سناريوهاي مختلف و روش کار از نظر ملت ايران در مقابل عملکرد طرف مذاکره کننده برجام انجام شد، اظهار داشت: مسير جمهوري اسلامي دقيق و دشمن بيشتر به دنبال ايجاد اضطراب است و در رسانه‌ها بارها گفته مي شود که آمريکايي‌ها ما را تحريم کرده اند، اما ذات اظهارات آنها را که مي بينيد بيش از اين که در مقام عمل جدي باشد، به فکر پروپاگاندا هستند.
وي تأکيد کرد: البته قطعا اقدامات ايذايي انجام مي‌شود و قبول داريم که گاهي نقض برجام انجام
مي‌گيرد، اما بايد هدف آنها را بشناسيم که قصد دارند روي مسائل اقتصادي ايران تأثير بگذارند؛ بنابراين در اين جلسه تصميماتي در حوزه مسائل هسته اي گرفته ايم که بخش‌هاي اجرايي چه اقداماتي کنند.
لاريجاني با اشاره به ضرورت توجه رسانه‌ها به مسائل و وضع موجود، تاکيد کرد: حريف به دنبال ايجاد اضطراب در مسائل اقتصادي و سرمايه گذاري در کشور است که بايد آن را شناخت؛ حتي رئيس جمهوري فعلي آمريکا از هر فرصتي استفاده مي کند تا نقش مخرب رواني ايجاد کند که در آن بستر نبايد حرکت کرد.
رئيس قوه مقننه با اشاره به تصميم گيري‌هايي که در جلسه سران قوا در حوزه اقتصادي اتخاذ شد، افزود: در اين جلسه درباره گشايش‌هاي اقتصادي در داخل بحث شد که در شرايط فعلي راه‌هاي خوبي براي حمايت سه قوه به منظور سرمايه گذاري وجود دارد که مي توان آن را انجام داد؛ همچنين درباره خطوط کلي بحث شد و راهکارهاي اجرايي مورد توجه قرار گرفت که حتما براي فعال شدن اين ساز و کارها اقدام مي کنيم.
وي همچنين در ادامه با تشکر از قوه قضائيه براي صرف وقت به منظور حل مشکلات مؤسسه‌هاي اعتباري گفت: قطعا از حقوق مردم صيانت مي کنيم و مسيري که قرار است تا 200 ميليون تومان به سپرده گذاران پرداخت شود بايد با سرعت بيشتري جلو رود و براي مابقي هم برنامه ريزي مي شود . در اين باره نمايندگاني از هر قوه مشخص شد تا در مدت کوتاهي موضوع به سامان برسد ضمن اين که با متخلفان هم برخورد مي شود.لذا کساني که در اين مؤسسه‌ها سرمايه داشتند بدانند که ما به طور مستمر در حال پيگيري هستيم و راهکارهايي براي حل مشکل آنها انديشيده ايم.
لاريجاني در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر فعاليت اقليت‌هاي ديني در شوراهاي اسلامي شهر اظهار داشت: در اين باره صحبت کرديم که بايد گفت تفسير قانون اساسي به عهده شوراي نگهبان است که در نص قانون اساسي هم به آن اشاره شده ،
‌اما بحث اين است که آيا از اصل 4 برداشت درستي داريم يا خير؟
وي افزود: اگر بخواهيم از اصل 4 استفاده کنيم تا ساير اصول را تغيير دهيم که تصور مي شود فلان اقدام خلاف شرع باشد، وجود ندارد چرا که در اصل 4 و 95 نحوه نظارت شوراي نگهبان بر مصوبات مجلس مشخص شده است که اين شورا دو 10 روز فرصت دارد تا مصوبات را بررسي کند.
لاريجاني در ادامه با بيان اين که اگر بعد از تصويب قانوني مجدداً به موضوع برگردند، محل اختلاف نظر ما است، تاکيد کرد: در اين زمينه دو شأن وجود دارد اول اين که محل اختلاف اصل مبناي اين اقدام است که در ساير امور هم موجب اختلاف نظر خواهد بود به اين معنا که اگر قانوني تصويب شود و دو 10 روز هم از زمان آن بگذرد، اما شوراي نگهبان بعد از آن به طور مجدد قصد بررسي و اظهارنظر درباره قانوني را داشته باشد اين موضوع در کار اختلال ايجاد مي کند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان گفت: بنابراين مسير قانون اساسي را به اين شکل نمي بينيم که بايد موضوع در جايي به نتيجه برسد، اما در موضوع مصلحت‌سنجي ممکن است به رغم اين که شأن شوراي نگهبان نباشد، درباره کل کشور بايد مصلحت سنجي انجام گيرد.


نوشته شده در   چهارشنبه 10 آبان 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode