ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 13 مهر 1396     |     کد : 180213

آوارگان میانمار: سوچی دروغ می‌گوید /سرکوب مسلمانان به شدت ادامه دارد

آوارگان روهینگیا از تشدید حملات ارتش میانمار با هدف پاکسازی روستاهای مسلمان‌نشین در استان «راخین» خبر دادند. این در حالی است که مقامات رانگون در مورد بازگشت آوارگان ابراز تمایل کرده بودند.

آوارگان روهینگیا از تشدید حملات ارتش میانمار با هدف پاکسازی روستاهای مسلمان‌نشین در استان «راخین» خبر دادند. این در حالی است که مقامات رانگون در مورد بازگشت آوارگان ابراز تمایل کرده بودند.


در حالی که دولت میانمار تحت فشارهای شدید از آمادگی خود برای بازگشت آوارگان خبر داد اما برخی شواهد نشان دهنده تداوم سرکوب مسلمانان روهینگیا توسط ارتش و بوداییان افراطی میانمار است. به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، آوارگان روهینگیا که به تازگی به بنگلادش رسیده‌اند، اعلام کردند، نیروهای امنیتی و ارتش میانمار حملات خود را برای بیرون کردن مسلمانان از روستاهای استان راخین شدت داده‌اند و قصد پاکسازی کامل این مناطق را دارند.
آوارگان روهینگیا تصریح کردند: «کل روستاها اکنون خالی شده و هزاران آواره دیگر در راه عزیمت به سوی مرزهای بنگلادش هستند.» بیش از 500 هزار مسلمان روهینگیا با آغاز موج تازه خشونت‌های قومی در میانمار وارد بنگلادش شده‌اند و هر روز بیش از 4 تا 5 هزار آواره دیگر نیز وارد این کشور می‌شوند.
این در شرایطی است که مقام‌های میانمار از جمله «آنگ سان سوچی» اخیرا اطمینان داده‌اند که حاضر به بازگرداندن آوارگان روهینگیا هستند. سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد که تا اواخر ماه گذشته میلادی بیش از 509 هزار آواره روهینگیا وارد بنگلادش شده‌اند. سوچی در حالی نسل‌کشی می‌کند که از طرف غربی‌ها، جایزه صلح نوبل گرفته است.تشدید وضعیت مسلمانان روهینگیا در حالی است که «وین میات» وزیر اتحادیه میانمار در سخنانی در کمیته اجرایی آژانس پناهندگان سازمان ملل در شهر ژنو ادعا کرد: «اولویت فوری و بعدی ما بازگرداندن آوارگانی است که به بنگلادش‌گریخته‌اند. روند بازگشت آوارگان روهینگیا می‌تواند هر زمانی برای کسانی که مایل به بازگشت به میانمار باشند، آغاز شود. روند راستی آزمایی آوارگان بر اساس توافقنامه دولت‌های میانمار و بنگلادش در سال 1993 میلادی خواهد بود.» وی در ادامه تصریح کرد: «هر کسی که به عنوان یک پناهجو در میانمار تایید شود، می‌تواند بدون هیچ مشکلی وارد کشور شود و با اطمینان کامل امنیت وی تضمین خواهد شد.»


نوشته شده در   پنجشنبه 13 مهر 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode