ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 11 شهريور 1403
يکشنبه 11 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 28 خرداد 1396     |     کد : 178355

پرونده نمایشگاه بیست و پنجم بسته شد

با به پایان رسیدن زمان تعیین شده برای برگزاری بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در تهران، مراسم اختتامیه این دوره نیز با حضور سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و فعالان قرآنی، تعدادی از نمایندگان مجلس، مسئولان غرفه‌های نمایشگاه و خبرنگاران رسانه‌های جمعی برگزار شد.

با به پایان رسیدن زمان تعیین شده برای برگزاری بیست و پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در تهران، مراسم اختتامیه این دوره نیز با حضور سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران و فعالان قرآنی، تعدادی از نمایندگان مجلس، مسئولان غرفه‌های نمایشگاه و خبرنگاران رسانه‌های جمعی برگزار شد.

* * بیانیه بیست وپنجمین نمایشگاه قرآن با تقدیر از رسانه ها قرائت شد
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم یکی از پررونق‌ترین دوره‌‌های نمایشگاه در زمینه حضور رسانه‌‌ها و انعکاس خبری بود. در این دوره رکورد تازه‌ای از انعکاس گسترده یک رویداد فرهنگی مذهبی در رسانه‌‌های داخلی و خارجی در کشور به ثبت رسید.
مصلی امام خمینی(ره) در ایام برگزاری این نمایشگاه شاهد حضور بیش از ٣٥٠ نماینده رسانه‌‌های داخلی و خارجی بود و این در حالی است که خبرنگاران و عکاسان آزاد به این آمار افزوده نشده‌اند.
ستاد برگزاری نمایشگاه قرآن براساس اطلاعات دریافتی و تحلیلی از بخش هماهنگی با رسانه‌‌ها، مستقر در کمیته روابط عمومی و با عنایت به بررسی محتوایی، ساختاری، کمی و کیفی، تعامل و پوشش‌دهی، سرعت انتقال خبر و استقرار تیم‌‌های دائم و متغییر، تصمیم گرفت از میان رسانه‌های فعال در حوزه مکتوب و الکترونیک فعال ضمن تَشکر از خبرگزاری شبستان و خبرگزاری حوزه به خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به مدیریت آقای حمید صابر فرزام و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به مدیریت آقای محمد خُدادی، لوح تقدیر، تندیس نمایشگاه قرآن و هدیه‌ای به رسم یادبود اهدا نمایند.
همچنین از میان نمایندگان رسانه ملی ضمن تقدیر از تمام نمایندگان رسانه‌های حاضر در نمایشگاه تندیس نمایشگاه قرآن لوح تقدیر و جایزه تعلق گرفت به آقایان:
- محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه سیمای قرآن و معارف
- آقای مهران رهبر حقیقت (مدیر گروه اطلاع رسانی و نماینده معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران)
- آقای حسین فراست تهیه کننده سیما
کمیته روابط عمومی نمایشگاه

* * وزیر ارشاد: بودجه حوزه قرآن
سال آینده 100درصد افزایش می‌یابد
وزیر ارشاد با اشاره به تلاش دولت برای افزایش 100 درصدی بودجه قرآن در سال آینده گفت: نمایشگاه قرآن باید توسط موسسات مردمی قرآنی اداره شود.
«سیدرضا صالحیامیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه بیست و پنجمین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم اظهار داشت: ما تلاش میکنیم همه به کمک نهادهای رسمی، فرهنگی و قرآنی به یک باور قطعی برسند که راه ما برای رسیدن به توسعه و برطرف کردن مجموعهای از چالشهای سیاسی و اجتماعی تمسک به قرآن است.
وی با بیان اینکه باید بدانیم و به فرزندانمان بیاموزیم اگر قرار است مردمی بااخلاق داشته باشیم باید از چشمههای قرآن نوشید، افزود: قرآن اقیانوسی است که همه میتوانند از آن سیراب شوند. راه نجات مشکلات جهان بازگشت به فرهنگ قرآنی و راه دوری از افترا و دروغ نهجالبلاغه است.
وزیر ارشاد با بیان اینکه قرآن و عترت برای همیشه تاریخ به هم وابستهاند تصریح کرد: از کسانی که در مسیر اعتلای فرهنگ قرآنی گام برمیدارند باید تشکر کنیم. قرآن نور است و اگر در مسیر کلام وحی قرار بگیریم از ظلمات
فاصله میگیریم.
وزیر ارشاد با اشاره به اینکه نمایشگاه قرآن افتخاری برای نظام است، گفت: ما باور داریم باید گفتمان قرآنی در جامعه جاری باشد و این امکانپذیر نیست جز با برنامهریزی بلندمدت. باید در مهدکودک و دبستان سرمایهگذاری کنیم و اینکه امسال در نمایشگاه به بخش کودک و نوجوان توجه شد، قابلتقدیر است.
وی با بیان اینکه دولت از عمق جان باور دارد راه توسعه ملی مسیر قرآن و عترت است، گفت: اگر بنا باشد دولت به مطالبات مردم پاسخگو باشد باید مسیر را با قرآن و عترت انطباق دهیم. ارشاد وظیفه خود میداند همه تلاش خود را بسیج کند برای فرهنگ قرآنی. هیچکس برای گسترش فرهنگ قرآنی مشکل ندارد و این اشتراک قدمی بلند است. منابع مختلف همچون کتاب فیلم و حوزههای هنری و بازی رایانه حج و زیارت و رسانه ما باید تصویر قرآن را به نمایش بگذارند و این رسالت همه مسئولان قرآنی است.
صالحی امیری با اشاره به اینکه اگر نتوانیم فرهنگ قرآنی را در جامعه رواج دهیم آسیبهای اجتماعی را نمیتوانیم برطرف کنیم، اظهار داشت: امسال در نمایشگاه فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت. اگر از فضای مجازی بهدرستی استفاده نکنیم دچار مشکل میشویم. از طریق 40 میلیون شبکه هوشمند پیام قرآنی را باید به مردم منتقل کنیم تا رفتار قرآنی در جامعه متجلی شود.
وی از توجه شورای انقلاب فرهنگی و مجلس در جهت توسعه فرهنگ قرآنی تقدیر کرد و گفت: در سال آینده بودجه حوزه قرآن را 100 درصد افزایش میدهیم. این حداقل وظیفه ما در قبال قرآن و عترت است. همچنین نمایشگاه قرآن در سال 1397باید توسط اتحادیه مؤسسات قرآنی اداره و اجرا شود و معاونت قرآن ارشاد هم باید کمک کند تا نهادهای قرآنی مردمی فعال شوند. امسال در نمایشگاه کتاب این تجربه موفق را داشتیم و امیدواریم معاونت قرآن نمایشگاه را واگذار کنند تا با انگیزه مؤسسات مردمی نمایشگاه بهتر برگزار شود.
صالحیامیری با بیان اینکه ما برای توسعه فرهنگ و گفتمان قرآن باید تلاش کنیم، گفت: گفتمان قرآنی یعنی تبدیل باید به باور. در شبهای احیا میلیونها انسان موحد در این سرزمین قرآن بر سر میگیرند و از خدا میخواهند ما را به سمت پیروزی بر کفر و نفاق هدایت کند. ما با تمسک به ولایت میتوانیم به همه خواستههای خود برسیم.
وی با بیان اینکه سال آینده نمایشگاه با نشاطتر و فعال برگزار میشود، تصریح کرد: از همه مردم و جامعه قرآنی میخواهیم ما را دعا کنند تا بتوانیم برای خدمت به مردم گامهای بهتری برداریم.  


نوشته شده در   يکشنبه 28 خرداد 1396  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode